تام کروز جایزه فلوشیپ موسسه فیلم بریتانیا را که بالاترین تجلیل سینمایی این کشور است، دریافت میکند.
به گزارش سینماسینما، موسسه فیلم بریتانیا (BFI) با اهدای جایزه فلوشیپ خود که بالاترین تجلیل این موسسه است، از تام کروز که بیشتر فیلمبرداری فرانچایز «ماموریت غیرممکن» را در بریتانیا انجام داده، تجلیل می کند.
جایزه فلوشیپ برای دستاوردهای کروز در طول یک دهه فعالیت حرفهای وی و همچنین سهمی که در صنعت فیلم بریتانیا داشته و به عنوان تهیه کننده پروژههای متعددی را در این سرزمین فیلمبرداری کرده، به وی اهدا می شود. بخش مهمی از فیلمهای «ماموریت غیرممکن» کروز در لندن، بیرمنگام و یورکشایر فیلمبرداری شدهاند.
همچنین گفته شده همکاری کروز با صنعت فیلم بریتانیا، موجب پرورش نیروهای جدیدی در این کشور شده و برای افراد زیادی شغل، مهارت و آموزش ایجاد کرده است. این در حالی است که فارغ التحصیلان برنامه کسب مهارت برای آینده موسسه فیلم بریتانیا با ۲ فیلم آخر «ماموریت غیرممکن» همکاری کردهاند.
تام کروز با اعلام این خبر قدردانی خود را ابراز و تاکید کرد بیش از ۴۰ سال است که در بریتانیا فیلم میسازد و این کار را متوقف هم نخواهد کرد. وی گفت: بریتانیا خانه افراد حرفهای بسیار با استعداد از بازیگر گرفته تا کارگردان، نویسنده و اعضای تولید است و همچنین برخی از خیرهکنندهترین مکانهای جهان را برای لوکیشن دارد.
کروز به عنوان بازیگر در بریتانیا با فیلمسازان متعددی هم برای ساخت فیلم همکاری کرده که «افسانه» ریدلی اسکات، «چشمان کاملا بسته» استنلی کوبریک، «مصاحبه با خون آشام» نیل جردن و «لبه فردا» داگ لیمان از جمله آنها است.
این بازیگر و تهیه کننده ۱۲ ماه می (۲۳ اردیبهشت) در مراسمی که در لندن برگزار میشود، جایزه خود را از جی هانت، رئیس موسسه دریافت خواهد کرد.
یک روز جلوتر هم در یک برنامه ویژه با عنوان «گفتگو با کروز» وی با مخاطبان عمومی و دانشجویان سینما به گفتگو مینشیند. جایزه فلوشیپ شامل جشنی یک ماهه خواهد بود که برای گرامیداشت کروز برگزار می شود و ۲۷ فیلم وی در طول ماه می در پایتخت بریتانیا روی پرده میرود.
پیش از این با این جایزه از چهرههایی چون دیوید لین، بت دیویس، آکیرا کوروساوا، عثمان سمبن، الیزابت تیلور، مایکل پاول، امریک پرسبرگر، اورسون ولز، تلما شون میکر، درک جارمن، مارتین اسکورسیزی، ساتیا جیت رای و یاسوجیرو اوزو و برندگان اخیر چون تیلدا سوینتون، باربارا بروکلی، مایکل جی ویلسون، اسپایک لی و کریستوفر نولان تجلیل شده است.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- با امتناع برادران وارنر؛ ساخت فیلمی بازی تام کروز لغو شد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- ۱۶ پرش با چتر نجات شعلهور؛ تام کروز رکورد گینس را شکست
- اکران «ماموریت غیرممکنِ» جدید از جمعه/ تام کروز: تا ۱۰۰ سالگی ادامه میدهم
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با بازی تام کروز؛ فیلم بعدی ایناریتو ۲ سال دیگر اکران میشود
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- فیلم ایناریتو با بازی تام کروز در بریتانیا ساخته میشود
- در گوشه و کنار المپیک پاریس چه گذشت؟/ از ۴۵۰۰۰ داوطلب تا اجرای ویژه تام کروز + ویدیو
- تام کروز در فیلم جدید ایناریتو بازی میکند
- تام کروز با «تاپ گان ۳» بازمیگردد
- درخواست تام کروز از استودیوهای فیلمسازی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





