شب پیش جشنواره بینالمللی انیمیشن انسی ۲۰۲۱ با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، انیمیشن «فرار» ساخته جوناس پوهر راسموسن برنده بزرگ جوایز انسی موفق شد هم جایزه بهترین فیلم بلند را کسب کند و هم جایزه بهترین موسیقی اوریجینال را از آن خود کند.
این فیلم که در جشنواره ساندنس به عنوان برنده جایزه بزرگ هیات داوری از سینمای جهان انتخاب شده بود و در جشنواره گوتبورگ هم جایزه بهترین مستند نوردیک را برد به عنوان یک داستان فلسفی و پیچیده از فرار توصیف شده و داستان واقعی امین در آستانه ازدواج را تصویر میکند که تصمیم میگیرد بخش پنهان زندگیاش در ۲۰ سال گذشته را عیان کند. در این فیلم داستان دراماتیک زندگی امین به عنوان یک پناهنده افغان به دانمارک تصویر شده است.
جایزه هیات داوران هم به «معاد آفتابی من» اولین فیلم بلند ساخته میکائلا پاولاتووا اهدا شد. این فیلم محصول مشترک جمهوری چک و فرانسه و درباره زن جوانی از چک است که با یک مرد افغان ازدواج میکند و به زندگی در افغانستان در دوره پس از طالبان میپردازد.
انسی کمتر به موضوعی خاص به طور ویژه در جشنواره پرداخته اما موضوع اصلی فیلمهای امسال و به ویژه برندگان با تمرکز بر مهاجرت و پناهندگی استوار بود. فیلم «عبور» ساخته فلورانس میاهی نیز که در بخش رقابت اصلی جای گرفت اولین انیمیشن بلند روی شیشه است که فرار از یک کشور نامشخص اروپای شرقی را تصویر کرده است.
«پوسته» ساخته ساموئل پتی و سیلیون مانی هم جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه را در بخش رقابتی از آن خود کرد. این انیمیشن با مداد نقاشی شده و درباره زندگی در خانه سالمندان در سوئیس است.
در بخش فیلم کوتاه «تخممرغهای عید پاک» انیمیشن دو بعدی نیکلاس کیپینس برنده جایزه داوران شد. این فیلم درباره ۲ جوان در یک رستوران چینی است که می خواهند پرنده عجیبی را به فروش برسانند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام آثار پویانمایی کوتاه نهمین جشنواره فیلم شهر/ معرفی داوران بخش فیلمهای کوتاه داستانی
- حمایت معکوس؛ سازوکارهای حمایتی ناکارآمد، انیمیشن ایران را زمینگیر کرده است
- چرا ایران هنوز کارشناسی انیمیشن ندارد؟
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- انیمیشن ایران در جشنواره فجر؛ کجا ایستادهایم؟
- ۲ انیمیشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
- معرفی برگزیدگان جشنواره ساندنس/ جایزه کارگردانی برای سینماگران ایرانی
- یک اتفاق شیرین برای یک فیلم ترسناک در جشنواره ساندنس
- دوبله آثار کودک حساس، مهم و پر از ظرافت است
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- «عصرانه با انیمیشن»؛ بزرگداشت سعید توکلیان برگزار شد
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره مراکش
- راهیابی دو انیمیشن به جشنواره فیلم ژیرونای اسپانیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





