کارگردان ایتالیایی موفقیت خود در جشنواره فیلم ونیز را در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۱ تکرار کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی فیلم «دست خدا» جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم زوریخ کسب کرد.
این کارگردان ۵۱ ساله در هنگام دریافت جایزهاش به شوخی گفت: من یک کارگردان جوان ایتالیاییام و مفتخرم که در اوایل کارم دارم این جایزه را دریافت میکنم و امیدوارم ظرف ۲۰ سال بعدی یکی دیگر هم دریافت کنم.
وی همچنین در مستر کلاسی شرکت کرد که به زبان ایتالیایی برگزار شد و در آن درباره جدیدترین فیلمش صحبت کرد.
در فیلم «دست خدا» سورنتینو بار دیگر به زادگاهش ناپل بازگشته و فیلم توسط نتفلیکس تولید شده است. وی با فوقالعاده خواندن این همکاری گفت: آنها به من اجازه دادند این فیلم کوچک را در حد و اندازههای یک فیلم بزرگ بسازم.
این فیلم درباره خانواده فیلمساز است، تراژدیای که خانوادهاش را نابود ساخت و نیز درباره دیهگو مارادونا که سال ۱۹۸۴ در تیم ناپولی بازی میکرد.
سورنتیو گفت: او برای من و بسیاری از مردم ناپل لحظههای شاد و آزادی ناگهانی را پس از سالها و روزهای سخت به ارمغان آورد. ورود او ما را امیدوار کرده بود.
سورنتینو که سال ۲۰۱۴ اسکار را برای «زیبایی بزرگ» دریافت کرده از منبع الهام خود فدریکو فلینی نیز قدرانی کرد و همچنین از مارتین اسکورسیزی و مارادونا که گل معروف به «دست خدا» را در بازی با انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ به ثمر رساند.
سورنتینو افزود: من او را در حین مربیگری یک مسابقه فوتبال خیلی کوتاه ملاقات کردم. او عصبی بود و دوران سختی را پشت سر گذاشته بود. واقعاً فرصت نشستن و گپ زدن نبود. هدف من این بود که این فیلم را به او نشان دهم. اما هنوز در حال تدوین فیلم بودم که او درگذشت. نمیدانم نظر او چه بود اما اطرافیانش قصد داشتند با تصور اینکه من از وی استفاده غیرقانونی کردهام از من شکایت کنند.
در «دست خدا» سورنتینو بار دیگر با بازیگر محبوبش یعنی تونی سرویلو همکاری کرده و فیلیپو اسکوتی نیز همکار جوان وی است که جایزه مارچلو ماسترویانی را در ونیز دریافت کرد.
وی در ادامه بر این تاکید کرد که قصد داشت تا احساسات مردم را در این فیلم زندگینامهای که بر مبنای زندگی خودش ساخته شده تصویر کند. وی تایید کرد: فکر میکنم فیلمهایم به دلیل ریتمشان قابل تشخیص باشند؛ آنها کند هستند اما نه خیلی زیاد و مردمی که از این ریتم انتقاد میکنند به نظرم کمی عجله دارند.
سورنتیو در این کلاس اعتراف کرد دوست دارد روزی فیلمی با محوریت یک شخصیت زن بسازد و نیز درباره جف گامباردلا شخصیت منفی فیلم «زیبایی بزرگ» و جولیو آندروتی سیاستمدار جنجالی در فیلم «ایل دیوو» هم حرف زد.
وی گفت برخی میگویند شخصیتهای فیلمهای من گروتسک هستند؛ اما من چنین آدمهایی را دیدهام و تاکید کرد: واقعیت یک ادراک است.
«دست خدا» قرار است در ماه نوامبر راهی سینماها شود و سپس در نتفلیکس در دسترس قرار بگیرد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- پائولو سورنتینو دوباره در ناپل فیلم میسازد/ تجلیل از شهر زادگاه
- «تا فردا» در جشنواره فیلم زوریخ تقدیر شد
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- تقویت بستر خانواده از منظری دیگر/ یادداشت روناک جعفری بر فیلمهای اسکار
- چگونه پائولو سورنتینو در شخصیترین فیلمش با بزرگترین تراژدی زندگیاش مواجه شد/ نوشتهای از اریک کوهن درباره «دست خدا»
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
- رئالیسم جادویی برای فرار از واقعیت وحشتناک/ نگاهی به فیلم «دست خدا»
- جایزه بهترین فیلم خارجی انجمن منتقدان لسآنجلس به «ماشین من را بران» تعلق گرفت
- معرفی برگزیدگان جوایز آکادمی فیلم اروپا/ «کجا میروی آیدا؟» بهترین فیلم شد
- رقیب قدرتمند و جدی ایتالیایی برای فیلمهای خارجی اسکار به میدان آمد
- تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره زوریخ از «قصیده گاو سفید»
- فوتو کال فیلم مقدم و صناعیها برگزار شد/ «قصیده گاو سفید»؛ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران تا روز ششم جشنواره زوریخ
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





