کمدی «تونی اردمان» موفق به کسب شش جایزه از مهمترین جوایز سینمایی در کشور آلمان شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اعلام برندگان جوایز فیلم آلمان در حالی برگزار شد که فیلم «تونی اردمن» ساخته «مارن اِده» موفق به کسب شش جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلنامه شد.
همچنین «پتر سیمونیشک» و «زاندرا هولر» بازیگران اصلی این فیلم نیز جوایز بهترین بازیگر مرد و زن این جشنواره را از آن خود کردند و جایزه بهترین تدوین نیز به «هیکه پارپلیز» برای این فیلم اعطاء شد.
«تونی اردمن» با رونمایی در بخش رقابتی شصتونهمین جشنواره کن در سال ۲۰۱۶ تحسین منتقدین برانگیخت و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بینالمللی منتقدین (فیپرشی) شد. این فیلم درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبندهای را با او آغاز میکند.
ساخته «مارن اِده» در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار به جمع پنج نامزد نهایی راه یافت، اما در نهایت رقابت را به فیلم «فروشنده» نماینده سینمای ایران واگذار کرد. این فیلم که در جوایز سینمایی گلدن گلوب نیز یکی از نامزدهای نهایی بود پیش از این جایزه بهترین اثر در «جوایز فیلم اروپا» را نیز کسب کرده است.
طبق اعلام پیشین، هالیوود نیز قصد دارد نسخه آمریکایی فیلم «تونی اردمن» را بسازد و «جک نیکلسون» بازیگر برنده سه جایزه اسکار نیز برای بازی در نقش اصلی آن در نظرگرفته شده است.
جوایز فیلم آلمان که به «لولا» نیز معروف است، مهمترین جایزه فیلم در کشور آلمان است. مجموع ارزش مالی این جایزه به حدود ۳ میلیون یورو میرسد و برندگان آن را هر ساله ۱۸۰۰ نفر از اعضای آکامی فیلم آلمان انتخاب میکنند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تبر جک نیکلسون در «درخشش» بیش از ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد
- دلیل کنارهگیری جک نیکلسون از سینما مشخص شد
- فاکتورهایی که تجربه سینمایی هر کس را متفاوت میکند
- اتهامی که به جک نیکلسون وارد شد/ تحسین هیتلر
- سکانسهایی از بهترین نقشآفرینیهای جک نیکلسون به مناسبت زادروزش
- ردیابی اشباحی سرگردان در دنیایی وهم زده/ کارآگاهان سینمایی (بخش پنجم)، محله چینیها
- ادامه «درخشش» کوبریک با یک کارگردان جدید
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
- جک نیکلسون با بازسازی «تونی اردمن» برمی گردد
- برگزیدگان منتقدان فیلم لندن معرفی شدند
- «پالم اسپرینگز» برندگان خود را شناخت
- فرهادی: فیلم می سازیم چون عاشق فیلم ساختن هستیم/ آمریکایی ها و ایرانی ها خیلی به هم شبیهند
- فروش «فروشنده» در ایتالیا و کلمبیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





