کمدی «تونی اردمان» موفق به کسب شش جایزه از مهمترین جوایز سینمایی در کشور آلمان شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اعلام برندگان جوایز فیلم آلمان در حالی برگزار شد که فیلم «تونی اردمن» ساخته «مارن اِده» موفق به کسب شش جایزه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلنامه شد.
همچنین «پتر سیمونیشک» و «زاندرا هولر» بازیگران اصلی این فیلم نیز جوایز بهترین بازیگر مرد و زن این جشنواره را از آن خود کردند و جایزه بهترین تدوین نیز به «هیکه پارپلیز» برای این فیلم اعطاء شد.
«تونی اردمن» با رونمایی در بخش رقابتی شصتونهمین جشنواره کن در سال ۲۰۱۶ تحسین منتقدین برانگیخت و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بینالمللی منتقدین (فیپرشی) شد. این فیلم درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبندهای را با او آغاز میکند.
ساخته «مارن اِده» در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار به جمع پنج نامزد نهایی راه یافت، اما در نهایت رقابت را به فیلم «فروشنده» نماینده سینمای ایران واگذار کرد. این فیلم که در جوایز سینمایی گلدن گلوب نیز یکی از نامزدهای نهایی بود پیش از این جایزه بهترین اثر در «جوایز فیلم اروپا» را نیز کسب کرده است.
طبق اعلام پیشین، هالیوود نیز قصد دارد نسخه آمریکایی فیلم «تونی اردمن» را بسازد و «جک نیکلسون» بازیگر برنده سه جایزه اسکار نیز برای بازی در نقش اصلی آن در نظرگرفته شده است.
جوایز فیلم آلمان که به «لولا» نیز معروف است، مهمترین جایزه فیلم در کشور آلمان است. مجموع ارزش مالی این جایزه به حدود ۳ میلیون یورو میرسد و برندگان آن را هر ساله ۱۸۰۰ نفر از اعضای آکامی فیلم آلمان انتخاب میکنند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تبر جک نیکلسون در «درخشش» بیش از ۱۰۰ هزار دلار فروخته شد
- دلیل کنارهگیری جک نیکلسون از سینما مشخص شد
- فاکتورهایی که تجربه سینمایی هر کس را متفاوت میکند
- اتهامی که به جک نیکلسون وارد شد/ تحسین هیتلر
- سکانسهایی از بهترین نقشآفرینیهای جک نیکلسون به مناسبت زادروزش
- ردیابی اشباحی سرگردان در دنیایی وهم زده/ کارآگاهان سینمایی (بخش پنجم)، محله چینیها
- ادامه «درخشش» کوبریک با یک کارگردان جدید
- بازسازی رابطه پدر رادیکال و دختر محافظه کار/ نگاهی به فیلم تونی اردمن
- «تونی اردمن» نامزد ۶ جایزه اسکار سینمای آلمان شد
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
- جک نیکلسون با بازسازی «تونی اردمن» برمی گردد
- برگزیدگان منتقدان فیلم لندن معرفی شدند
- «پالم اسپرینگز» برندگان خود را شناخت
- فرهادی: فیلم می سازیم چون عاشق فیلم ساختن هستیم/ آمریکایی ها و ایرانی ها خیلی به هم شبیهند
- فروش «فروشنده» در ایتالیا و کلمبیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- ایدههای تازه برای فیلمسازی با بودجههای کم
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب
- استیج ۱۴ میزبان آثار تانیا پاکزاد میشود
- با پیشتازی نمایش موزیکال «ویولنزن روی بام»؛ نامزدهای جوایز تئاتر اولیویه معرفی شدند
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- نمایش «پیوتر اوهه»؛ سیلی نهایی بر صورت مخاطب
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- کارگردان «ماریا» اثر جدیدش را جلوی دوربین میبرد
- ثبت یک رکورد جدید؛ Ne Zha۲ اولین انیمیشن دو میلیارد دلاری تاریخ شد
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
- ساخت فیلم، با دست خالی و ذهنی پر از تصویر/ یادداشت امید نجوان به بهانهی آغاز اکران آنلاین «ساموئل خاچیکیان؛ یک گفتوگو»