تیم برتون در مورد سبک انیمیشن خودش که توسط هوش مصنوعی اجرا شده گفت که این شیوه مثل رباتی است که انسانیت شما را میگیرد.
به گزارش سینماسینما، تیم برتون که برای خلق شخصیتها و فیلمهایی با سبک کاملا متمایز مشهور است، درباره هوش مصنوعی و تهدید آن برای انیمیشن صحبت کرد.
وی به تازگی در مصاحبه با ایندیپندنت، درباره «بازفید» که در ماه جولای منتشر شد و در آن هوش مصنوعی نشان میداد اگر فیلمهای دیزنی توسط برتون کارگردانی میشد، چه شکلی بودند، حرف زد.
وی گفت: آنها از هوش مصنوعی خواستند نمونه کارهای من از شخصیتهای دیزنی را خلق کند! نمیتوانم احساسی را که به شما میدهد، توصیف کنم. مرا یاد وقتی انداخت که میگویند؛ عکس من را نگیر چون روح شما را میگیرد.
در این فیلم هوش مصنوعی السا از انیمیشن «یخزده»را با چهرهای سفید که لباسی مشکی پوشیده و در جنگلی که جنزده به نظر میرسید، تصویر کرده است. همچنین چهره آرورا از انیمیشن «زیبای خفته» را با چهرهای مشابه که روی گونههایش بخیه دارد و با لباسی تیره و بلند دراز کشیده تصویر کرده است.
برتون اذعان کرد برخی از خلاقیتها «بسیار خوب» هستند، اما کاری که انجام میدهد این است که چیزی از روح شما میمکد. چیزی از روح یا روان شما میگیرد که بسیار ناراحت کننده است، مثل رباتی است که انسانیت و روح شما را میگیرد.
استفاده از هوش مصنوعی در هالیوود به یک بحث مداوم در سراسر این صنعت بدل شده و این روزها بسیاری خواستار محافظت در برابر این فناوری هستند. همین موضوع یکی از دغدغههای اصلی بازیگران و نویسندگانی است که پس از شکست مذاکرات با استودیوها و پخشکنندهها برای قرارداد جدید دست به اعتصاب زدند و هوش مصنوعی دقیقا یکی از مباحثی بود که دربارهاش توافقی به دست نیامد.
در این مصاحبه، برتون همچنین درباره چگونگی ساخته شدن فیلمهای بزرگ استودیویی به عنوان یک تجربه طاقتفرسا صحبت کرد و گفت که همه تلاشش این است در تمامی پروژههایش روی نکات مثبت تمرکز کند.
وی افزود: برای من سخت است که بعد از اتمام کار، آن فیلمها را ببینم، زیرا حس میکنم از آنها رهایی پیدا نمیکنم. اما از کار با همه دستاندرکاران لذت میبرم.
وی همچنین به «بیتل جویس۲» اشاره کرد و گفت که واقعا از آن لذت برده؛ وی افزود: سعی کردم همه چیز را کنار بگذارم و بر اصل کار با آدمهای خوب و بازیگران و عروسکها تمرکز کنم.
برتون یادآوری کرد که فیلمبرداری دنباله «بیتل جویس» با بازی مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا و ویلم دفو تقریبا پیش از اعتصابها به پایان رسیده و وی امیدوار است پس از اعتصاب بتواند فیلم را تمام کند.
منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- تغییر موضع کارگردان «آواتار» نسبت به هوش مصنوعی
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- هوش مصنوعی در مخابرات آینده؛ «صدرنشین» بازار نشر
- تجلیل جانی دپ در جشنواره فیلم رم/ رد شدن را دوست دارم!
- درباره فیلم تازه تیم برتون/ بازگشت بیتل جوس از دنیای مردگان + ویدیو
- گفتوگو با تیم برتون / مثلث برمودایی که از پشت پنجره دیزنی نمایان بود
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفللوشاتو میرود
- تئاتری با همکاری هوش مصنوعی؛ پوستر نمایش «آنتیگونه» رونمایی شد
- فیلمهای مهم سال به جشنواره نیویورک دعوت شدند
- نتفلیکس داغ بازیگران را تازه کرد/ انتشار آگهی استخدام مدیر تولید هوش مصنوعی
- واکنشها به یک تریلر جنجالی؛ «جنگ ستارگان» وس اندرسون چه معجونی میشود/ کارگردان هوش مصنوعی است
- فیلم دوم «چاقوها بیرون» سومین فیلم پرمخاطب نتفلیکس شد
- فوت بازیگر «پیانیست» و «نجات آقای بنکس»/ رونان ویبرت درگذشت
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- دربارهی نمایش «زنی که فقط سیگار میکشد»؛ ای کاش که جای آرمیدن بودی
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- نخستین نشست هیئت مدیره انجمن منتقدان برگزار و رئیس انجمن انتخاب شد
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد





