سینماسینما، پاریس
«در سرزمین برادر» ساخته مشترک علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی، برنده جایزه بزرگ جشنواره پساک در فرانسه شد.
سی و چهارمین دوره این جشنواره بین المللی از ۱۹ تا ۲۴ نوامبر با داشتن چندین بخش از جمله مسابقه برگزار شد و در مجموع هشتاد فیلم در بخش های گوناگون به نمایش درآمد.
فیلم «در سرزمین برادر» محصول مشترک ایران و فرانسه در بخش مسابقه جشنواره پساک حضور یافت و اولین نمایش جهانی این فیلم همزمان با جشنواره ساندنس آمریکا صورت گرفته بود. این حضور موفقیت و کسب جایزه را برای سازندگان اثر به همراه داشت. فیلم سپس به ده ها جشنواره بین المللی راه یافت و جوایزی نیز دریافت کرد.
«در سرزمین برادر» قرار است از ۱۹ ماه مارس ۲۰۲۵ در فرانسه به نمایش عمومی درآید. ماجرای فیلم در طی دو دهه به چند خانواده افغانستانی در ایران می پردازد که در هم تنیده شده و قصه از سالهای ۲۰۰۰ شروع می شود، زمانی که آمریکا به افغانستان حمله برد، افغان های بسیاری به ایران مهاجرت کردند و سرگذشت آنها در فیلم های گوناگون ایرانی به تصویر کشیده شد، از جمله در آثار مجید مجیدی، حسن یکتا پناه، و غیره. «در سرزمین برادر» به بیست سال از سرگذشت محمد که محصل است و همچنین از یک سو سایر فامیل افغانستانی او می پردازد. این اثر اولین فیلم بلند علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «در سرزمین برادران» در فرانسه اکران میشود
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- توسط آکادمی اسکار ۲۰۲۴؛ جایزه فلوشیپ طلایی برای زنان به دو سینماگر ایرانی اهدا میشود
- اولین حضور جهانی «در سرزمین برادران» در جشنواره ساندنس
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- راهیابی «خورشیدگرفتگی» به جشنواره گرنوبل فرانسه
- برندگان یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- پایان داوری مرحله دوم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- نامزدهای یازدهمین جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- انتشار پوستر جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- یک فیلم کوتاه ایرانی به پنج جشنواره بینالمللی راه یافت
- حضور علیرضا قاسمی در «رزیدانس سینه فونداسیون» جشنواره فیلم کن
- «وقت نهار» از جشنواره نشویل آمریکا دیپلم افتخار گرفت
- نقدی بر فیلمسازی علیرضا قاسمی
- دو فیلم ایرانی در جشنواره کن پذیرفته شدند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





