کارلا سوفیا گاسکون، بازیگر شخصیت امیلیا پرز در فیلم ساخته ژاک اودریار، به دلیل جنجالهای اخیر، از حضور در مراسمهای جوایز اسکار بازماند و نتفلیکس نیز کمپین تبلیغاتی را برای او متوقف کرد.
به گزارش سینماسینما، کارلا سوفیا گاسکون، نامزد اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «امیلیا پرز»، به دلیل جنجالهای اخیر پیرامون اظهاراتش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، دیگر در هیچ یک از رویدادهای مرتبط با جوایز این هفته در ایالات متحده شرکت نخواهد کرد.
قرار بود گاسکون این هفته از اسپانیا به لسآنجلس سفر کند و در چندین مراسم مهم از جمله ناهار جوایز موسسه فیلم آمریکا (AFI) در هتل فور سیزنز بورلی هیلز در روز پنجشنبه ۶ فوریه، به همراه نویسنده ـ کارگردان فیلم ژاک اودیار، و همبازیهایش سلنا گومز و زویی سالدانا حضور یابد. همچنین، او قرار بود در شب جمعه ۷ فوریه در مراسم جوایز انتخاب منتقدان (Critics Choice Awards) و در روز شنبه ۸ فوریه در جوایز انجمن کارگردانان و انجمن تهیهکنندگان آمریکا شرکت کند.
در نهایت، او قرار بود روز یکشنبه ۹ فوریه به سانتا باربارا سفر کند تا یکی از ۹ دریافتکننده جایزه ویژه جشنواره فیلم سانتا باربارا باشد. اما به دلیل واکنشهای گسترده به پستهای جنجالیاش در فضای مجازی، که بدون هماهنگی با نتفلیکس (مالک حقوق توزیع فیلم امیلیا پرز در آمریکا، کانادا و بریتانیا) منتشر شده بود، برنامههای حضور او لغو شده است.
گزارش هالیوود حاکی از تنشهای شدید میان گاسکون و نتفلیکس است؛ شرکتی که میلیونها دلار برای تبلیغات و کمپین جوایز این فیلم سرمایهگذاری کرده است. درحالی که فیلم در تاریخ ۲۳ ژانویه توانست ۱۳ نامزدی اسکار کسب کند و عملکرد درخشانی داشته باشد، این جنجالها میتوانند به موفقیت آن آسیب بزنند.
اکنون ارتباط میان گاسکون و نتفلیکس تنها از طریق نماینده او، جرمی باربر انجام میشود. به نظر میرسد نتفلیکس تمایلی به ارائه خدمات معمولی مانند تأمین حملونقل و اقامت برای او ندارد. همچنین، برخی از افراد حاضر در این رویدادها اعلام کردهاند که اگر گاسکون در مراسم شرکت کند، ممکن است حضور خود را لغو کنند تا از بروز موقعیتهای ناخوشایند جلوگیری شود.
با این حال، گاسکون ممکن است در مراسمهایی که در نزدیکی محل زندگیاش برگزار میشوند، مانند جوایز گویا (نسخه اسپانیایی اسکار)، حضور یابد. برخی از رفتارهای او در اروپا چندان مشکلساز تلقی نمیشود و او میتواند بدون نیاز به حمایتهای خارجی در این مراسمها شرکت کند.
در حالی که دور نهایی رأیگیری اسکار از ۱۱ فوریه آغاز میشود، نتفلیکس در تلاش است تا سایر نامزدهای فیلم «امیلیا پرز»، به ویژه زویی سالدانا (نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن) را از تأثیرات منفی این ماجرا دور نگه دارد. گاسکون از تبلیغات ایمیلی و آگهیهای تبلیغاتی فیلم حذف شده و بهزودی تصاویر او از بیلبوردهای تبلیغاتی نیز برداشته خواهد شد.
جالب اینجاست که همکاران گاسکون ممکن است آخر هفته جاری در مراسمهایی مانند جوایز منتقدان و جوایز انجمن تهیهکنندگان حضور یابند و جوایز برتر را دریافت کنند. در این صورت، باید دید آیا به غیبت گاسکون اشارهای خواهند کرد یا خیر.
کارلا سوفیا گاسکون بازیگر اسپانیایی است که به خاطر ایفای نقش در فیلمهای سینمایی و تلویزیونی شناخته میشود. او اخیرا به دلیل حضور در فیلم «امیلیا پرز» به شهرت بینالمللی دست یافته و برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شده بود. گاسکون پیش از این در سینمای اسپانیا فعال بود و در پروژههای مختلف تلویزیونی و سینمایی ایفای نقش کرده است.
نکته قابل توجه درباره کارلا سوفیا گاسکون، هویت جنسیتی اوست. او یک زن تراجنسی است و این موضوع نقش مهمی در مسیر حرفهای و شخصی او داشته است. با این حال، در هفتههای اخیر او در مرکز یک جنجال بزرگ قرار گرفته است. اظهارات جنجالیاش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) باعث واکنشهای گستردهای شد. در این پستها، گاسکون دیدگاههای بحثبرانگیزی دربارهی جرج فلوید، مسلمانان و تنوع نژادی در جوایز اسکار به اشتراک گذاشته بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدی دو بازیگر فیلم علی عباسی در اسکار
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- نامزدهای جوایز بفتا اعلام شد
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- کدام فیلمها برای جشنواره کن ۲۰۲۵ شانس دارند؟
- معرفی برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۵؛ پیشتازی «امیلیا پرز» با ۴ جایزه/ بردی کوربت بهترین کارگردان شد
- آرای یک منتقد به برترینهای سینما در سال ۲۰۲۴
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- فیلمهای بینالمللی نامزد گلدن گلوب و گمانهزنی درباره خوششانسترینها
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- به نمایندگی از هنگکنگ؛ «گرگ و میش جنگجویان» به اسکار ۲۰۲۵ میرود
- توضیح تهیهکننده «در آغوش درخت» درباره چگونگی حضور در رقابت اسکار
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی