سینماسینما، پاریس: دو پروژه از سینماگران ایران در بین ۲۹ پروژه در بخش مارکت آسیایی سال ۲۰۲۲ جشنواره بوسان پذیرفته شد.
بازار این جشنواره که از ۹ تا ۱۱ ماه اکتبر برپا خواهد شد، پروژههای بسیاری از کشورهای گونان دریافت کرده بود. این پروژهها برای یافتن سرمایهگذاری مشترک پیشنهاد داده میشوند که امسال سرانجام ۲۹ پروژه از پانزده کشور پذیرفته شد. امسال تعداد ۲۸۸ پروژه از سوی ۴۰ کشور پیشنهاد شده بود که ۱۵ کشور موفق شدند به مرحله نهایی راه یابند. در بین آنها از ایران، درناز حاجیها با پروژه «دیافانوش» و همچنین رها امیرفضلی و علیرضا قاسمی به طور مشترک با پروژه «کشور برادر» موفق شده اند. پروژه علیرضا قاسمی قبلا در فرانسه از سوی مرکز ملی سینما در بخش سینمای جهان توانسته بود مبلغ ۳۰ هزار یورو برای دروس سناریو و ساخت محصول مشترک بدست آورد. در این مارکت آسیایی که هر ساله از سوی جشنواره بوسان برپا میشود تهیهکنندگان و یا کارگردانان که قبلا حداقل یک فیلم کوتاه یا بلند سینمایی ساخته باشند حق شرکت دارند. قرار است روز ۱۱ اکتبر برندگان نهایی اعلام شوند.
بیستوهفتمین دوره جشنواره بوسان از ۵ تا ۱۴ اکتبر در کره جنوبی برپا خواهد شد و از ایران نیز دو فیلم در بخشهای مسابقه حضور خواهد داشت. در این جشنواره بزرگ آسیایی قرار است از ۷۰ کشور ۲۲۳ فیلم بنمایش درآید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره بوسان برگزیدگانش را شناخت/ سه جایزه برای سینماگران ایرانی
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- ۱۱ ایرانی در بخش استعدادهای برلین
- جایزه اول جشنواره ترانسیلوانیا به یک فیلم ایرانی رسید
- برگزیدگان جشنواره بوسان معرفی شدند
- همزمان با افتتاحیه فیلم در بوسان از پوستر «در نبود کارگردان» رونمایی شد
- حضور همزمان «قصیده گاو سفید» در چهار جشنواره بوسان، هلسینکی، کالیگاری و زوریخ
- «امتحان» در جشنواره بینالمللی فیلم بوسان روی پرده میرود
- رضا میرکریمی رئیس هیات داوران بخش جایزه کیم جی سئوک جشنواره بوسان شد
- کارگردان ایرانی با فیلمنامه «شفاف» برنده جایزه چهل هزار یورو از رویدادی ایتالیایی شد
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- همزمان با اولین نمایش بینالمللی در جشنواره بوسان؛ تیزر «مردن در آب مطهر» منتشر شد + تیزر
- آغاز به کار جشنواره بوسان/ معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در این جشنواره
- معرفی فیلمهای ایرانی که در جشنواره بوسان حضور دارند
- اختصاصی سینماسینما/ پذیرش پروژه یک کارگردان جوان ایرانی در بخش تولید مشترک جشنواره روتردام هلند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





