آکادمی اسکار اسامی برندگان اسکار افتخاری ۲۰۲۲ را اعلام کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، ساموئل ال. جکسون، الین می و لیو اولمان افرادی هستند که قرار است امسال از سوی آکادمی هنرها و علوم فیلم، جایزه اسکار افتخاری دریافت کنند. دنی گلاور هم جایزه بشردوستی جین هرشولت را میگیرد.
هر چهار جایزه اسکار افتخاری در مراسم جوایز گاورنرز که روز پانزدهم ژانویه ۲۰۲۲ برگزار میشود به این افراد اهدا خواهد شد.
دیوید روبین رییس آکادمی اسکار در بیانیهای گفت: «ما هیجانزده هستیم که جوایز گاورنرز امسال را به چهار نفری که اثری عمیق بر فیلم و جامعه داشتهاند، اهدا کنیم.»
جکسون که به خاطر نقشآفرینی در فیلم «پالپ فیکشن» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود در بیش از ۱۰۰ فیلم از پروژههای مستقل تا بلاکباستر نقشآفرینی کرده است. بزرگترین نقش فرنچایزی او در قالب شخصیت نیک فیوری در دنیای سینمایی مارول بوده که همچنان در حال ادامه است. او همچنین در فیلمهایی از جمله «شفت»، «جانگوی از بند رهاشده» و «زمانی برای کشتن» بازی کرده است.
الین می بیشتر از همه با «برگی جدید» به عنوان یک نویسنده و کارگردان و بازیگر شناخته شد و غیر از آن «میکی و نیکی» را هم کارگردانی کرده است. از پروژههای فیلمنامهنویسی او میتوان از «قفس پرنده» و «رنگهای اصلی» نام برد.
لیو اولمان مسیر حرفهای خود را به عنوان بازیگر صحنه تئاتر در کشورش نروژ آغاز کرد. او با فیلم «شخصیت» با همکاری اینگمار برگمان توجه مخاطبان بینالمللی را به خود جلب کرد و بعدها با برگمان فیلم «شوق آنا» و «گریهها و زمزمهها» را ساخت. او به خاطر «مهاجران» و «چهره به چهره» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
دنی گلاور به خاطر یک عمر تلاش در راستای عدالت اقتصادی و همچنین دسترسی به خدمات سلامتی و آموزشی در آمریکا و آفریقا شناخته میشود.
این بازیگر که در حال حاضر سفیر حسن نیت یونیسف هم هست، بیشتر از همه به خاطر نقشآفرینی در مجموعه «سلاح کشنده» شناخته میشود و همچنین در «تننباومهای سلطنتی»، «دختران رویا»، «فراتر از نورها» و «ببخشید مزاحم شدم» نقشآفرینی کرده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- ژاپن «کوکوهو» را به اسکار میفرستد
- «همچون در یک آیینه»؛ اکنون در آیینه به شکلی تار میبینیم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





