جشنواره شانگهای که مهمترین جشنواره کشور چین است به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا، امسال برگزار نمیشود.
به گزارش سینماسینما، با لغو جشنواره فیلم شانگهای در سال جاری، بیست و پنجمین دوره این رویداد سینمایی در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد.
تصمیم برای لغو کامل جشنواره فیلم شانگهای در سال جاری میلادی، نشانهای از مشکلات ادامهداری است که صنعت فیلم چین در حال حاضر تحت تاثیر آن به فعالیت خود ادامه میدهد.
برگزارکنندگان جشنواره فیلم شانگهای در بیانیهای اعلام کردند، به دلیل تأثیر همه گیری ویروس جدید کرونا، کمیته برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای تصمیم گرفته است که بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای که قرار بود در ژوئن ۲۰۲۲ برگزار شود، به سال آینده موکول شود.
در سال ۲۰۲۰، پس از اینکه سینماها یک دوره تعطیلی پنج ماه و نیمه از اواخر ژانویه تا اوایل ژوئن را پشت سر گذاشتند، تاریخ برگزاری جشنواره از ژوئن به اوت منتقل شد. در سال ۲۰۲۱، برگزارکنندگان این رویداد تصمیم گرفتند تاریخ برگزاری جشنواره را به ماه جولای منتقل کنند، اما در نهایت جشنواره با وجود محدودیتهای قابل توجه سفر در زمان معمول خود در ماه ژوئن برپا شد.
اقتصاد چین پس از گذر از همهگیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به سرعت به شرایط عادی بازگشت و در هر دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ سینمای چین از آمریکا پیشی گرفت و به بزرگترین بازار جهانی سینمای تبدیل شد. اما، با ورود نوع دلتای کووید-۱۹، شانگهای، بزرگترین شهر چین و پایتخت اقتصادی آن، در یک قرنطینه سخت و چشمگیر قرار گرفت که از آوریل امسال آغاز شد.
شانگهای در اول ماه ژوئن ۲۰۲۲ بازگشایی شد و باعث ریختن میلیونها نفر به خیابانها و حملونقل عمومی شد، اما سینماها در موج اول بازگشاییهای نبودند و مقامات بهداشتی این شهر از افزایش مجدد تعداد مبتلایان پس از بازگشاییها خبر دادند.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
- استقبال مردم از فیلم قهرمان در سینماهای پایین شهر ، بالاتر از حد تصورمان بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





