رمان «مخمصه ۲» نوشته مایکل مان، طی یه هفته اخیر در فهرست کتابهای پرفروش جای گرفت.
به گزارش سینماسینما، مایکل مان که تولید فیلم پرستاره «فراری» را از همین هفته در ایتالیا آغاز کرد، با انتشار اولین رمانش با عنوان «مخمصه ۲» که ادامهای بر فیلم جنایی پرفروش او در سال ۱۹۹۵ است، در صدر فهرستهای فروش کتاب جای گرفته است.
وی این کتاب را با همکاری مگ گاردینر نویسنده کهنهکار آثار هیجانانگیز نوشته و در کتاب شخصیتهای پیچیدهای را که در فیلم اصلی تصویر شدهاند، جای داده است. از یک دزد حرفهای یعنی نیل مک کاولی با بازی رابرت دنیرو تا کارگاه لسآنجلسی وینسنت هانا که آل پاچینو نقشش را ایفا کرده بود. گرچه فیلم با کشته شدن مککاولی توسط هانا در پایان تحقیقات چند ساله این کارآگاه به پایان میرسد، اما این دو شخصیت پیوندی غیرقابل توضیح را در رابطه خود شکل داده بودند که بیشتر در این رمان جدید به آن پرداخته شده است.
این رمان ۴۶۶ صفحهای هم به عنوان دنباله فیلم و هم به عنوان پیشدرآمدی بر آن عمل میکند و ماجراهای دیگری را نیز روایت میکند که شخصیتهای دیگر فیلم از جمله کریس با بازی وال کیمر در آن دخیل بودند. در واقع داستان این کتاب از سال ۱۹۸۸ که هنوز مک کاولی زنده بود تا رویدادهای پس از فیلم را دربرمیگیرد.
مایکل مان تحقیقاتش برای «مخمصه» را از اوایل ۱۹۷۰ که در حال تحقیق درباره رابطه دو شخصیت واقعی یعنی کارآگاهی از شیکاگو با نام چاک آدامسون و مک کاولی اصلی بود شروع کرد. او اول این داستان را برای یک فیلم تلویزیونی در سال ۱۹۸۹ به کار برد و بعد ۶ سال بعد در فیلم سینمایی ۳ ساعته «مخصمه» از آن استفاده کرد.
«مخمصه ۲» اولین کتاب از یک قرارداد چند میلیون دلاری بین این کارگردان و انتشارات هارپر کالینز است. گفته شده مان قصد دارد از این کتاب جدید برای ساخت دنباله فیلم هم استفاده کند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- انتقاد اروپاییها از بازی آمریکاییها در نقش آنها/ تصاحب فرهنگ
- مایکل مان یک فیلم آسیایی را برای اقتباس انتخاب کرد
- تجربه وحشتناک آدام درایور/ یک اشتباه مساوی با مرگ است
- مایکل مان ساخت «مخمصه ۲» را تایید کرد/ درایور در نقش دنیرو
- «فراری» به نمایش در آمد/ آدام درایور با چشمان گریان در «ونیز»
- اعلام فهرست پرستاره فیلمهای ونیز ۲۰۲۳
- فوت بازیگر فیلم «نجات سرباز رایان»/ تام سایزمور درگذشت
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
- «الویس» در جشنواره کن به نمایش در میآید
- اولین تریلر مینیسریال «توکیو وایس» منتشر شد + ویدئو
- برشهای کوتاه/ صحنههایی از فیلمهای مایکل مان
- سکانس طلایی/ مخمصه
- هیو جکمن در فیلم جدید مایکل مان بازی می کند
- کریستین بیل نقش انزو فراری را بازی نمیکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





