جشنواره فیلم کن در حالی به نیمه راه خود رسیده است که فیلم «می دسامبر» ساخته جدید «تاد هینز» تاکنون بالاترین نمره را در جدول منتقدان اسکرین در این رویداد سینمایی دریافت کرده است.
به گزارش سینماسینما، پنجمین فیلم «تاد هینز» در جشنواره کن به لحاظ ظاهری سرگرمکنندهترین فیلم اوست، درامی درباره زنی است با بازی «جولیان مور» که سالها از داستان عاشقانه و پرحاشیه او با همسرش میگذرد و «ناتالی پورتمن» با این زوج دیدار میکند تا برای ساخت فیلمی درباره زندگی آنها تحقیق کند. این فیلم که تا حدی با الهام از یک پرونده واقعی ساخته شده داستان یک مثلث عشقی جذاب را روایت میکند.
این فیلم با توجه به حال و هوای سرگرمکنندهاش میتواند برنده غافلگیرکنندهای برای نخل طلا باشد، اگرچه گاهی اوقات هیات داوران میتوانند بیشتر تحت تاثیر این فیلمهای سرگرمکننده قرار بگیرند. حتی اگر فیلم توفیقی در کسب جایزه اصلی دریافت نکند، هر یک از بازیگران میتوانند جایزهای را به خانه ببرند.
ساخته «تاد هینز» با دریافت ۳ ستاره از ۵ ستاره، صدرنشین جدول منتقدان اسکرین در جشنواره کن است و پس از آنها سه فیلم «جوانی» ساخته «وانگ بینگ»، «درباره علفهای خشک» از «نوری بیلگه جیلان» و «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی «جاناتان گلیزر» هر کدام با امتیاز ۲.۸ قرار گرفتهاند.
در خلاصه فیلم چینی «جوانی» (بهار) آمده است: لیمینگ یک منطقه کارگری نزدیک به شانگهای – ثروتمندترین شهر چین است. هر ساله بسیاری از جوانان روستاهای خود را ترک کرده و به آنجا نقل مکان می کنند. آنها که بین ۱۷ تا ۲۰ سن دارند، همه از استان روستایی یوننان در ۲۵۰۰ کیلومتری غرب، جایی که رودخانه یانگ تسه سرچشمه دارد، هستند. این جوانها اغلب در محل کار خود، در خوابگاهها، اتاقهای غیربهداشتی یا گاهی در استودیوهای کوچک زندگی میکنند. آنها در بزرگسالی زندگی می کنند اما در واقع نوجوان هستند.
«درباره علفهای خشک» ساخته سه ساعت و ۱۷ دقیقهای «نوری بیلگه جیلان» که پس از فیلم سه ساعت و ۲۶ دقیقهای «قاتلان ماه کامل» ساخته «مارتین اسکورسیزی»، طولانیترین فیلم جشنواره کن است، روایتگر داستان معلم هنر در روستایی به نام سامت است که مدرسهاش در منطقهای قرار دارد که اساساً دو فصل دارد: برف و چمن زرد. او در وجودش مجذوب دختر دانشجوی جوانی به نام سویم میشود که سعی میکند او را راهنمایی کند اما …»
اما جدیدترین فیلم «جاناتان گلیزر» با نام «منطقه مورد علاقه» درباره فرمانده اردوگاه بدنام آشویتس، «رودولف هوس» و همسرش «هدویگ» است که تلاش می کنند تا در خانه و باغی در کنار اردوگاه، یک زندگی رویایی را برای خانواده خود بسازند.
فیلم «مگسهای سیاه» از «ژان استفن ساوار» با بازی «شان پن» با امتیاز ۱.۳، تا به اینجای جشنواره کن کمترین اقبال را از سوی منتقدان سینمایی دریافت کرده است.
۱۲ منتقد سینمایی از نشریههایی چون لس آنجلس تایمز، گاردین، تلگراف، دایزیت آلمان، مجله فیلم پوزتیف، لومند فرانسه، مجله تایم و اسکرین، به فیلمهای بخش مسابقه اصلی از یک تا پنج ستاره نمره میدهد و این نمرات در جدول منتقدان اسکرین منتشر میشود.
هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می (۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) در جنوب فرانسه برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- «۲۱ گرم»؛ وزنِ روح
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- تجلیل جشنواره مراکش از شان پن، کراننبرگ و نعمیه المشرقی
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- نوری بیلگه جیلان و سه سینماگر دیگر در تهران مسترکلاس برگزار میکنند
- دریایی که هرگز ندیدهام/ نگاهی به فیلم «روی علفهای خشک»
- بازی برای پل توماس اندرسون؛ لئوناردو دیکاپریو و شان پن همبازی شدند/ گرانترین فیلم کارگردان
- یک جایزه برای ژان لوک گدار؛ انتخاب متفاوت انجمن ملی منتقدان فیلم/ «زندگیهای گذشته» بهترین شد
- شرکت در کنفرانس بینالمللی؛ شان پن از اثرات منفی رسانههای اجتماعی میگوید
- ورایتی پیشبینی کرد؛ «قاتلان ماه کامل» شانس اول اسکار ۲۰۲۴
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





