جشنواره فیلم ونیز آماده میشود تا فرش قرمزش را برای برگزاری دوره ۲۰۲۱ به صورت کاملا فیزیکی پهن کند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ونیز آماده میشود تا یک جشنواره تمام عیار فیزیکی را در ماه سپتامبر با انتخاب فیلمهایی پرمخاطب برگزار کند.
در حالی که جشنواره فیلم تورنتو که از ۹ تا ۱۸ سپتامبر (۱۸ تا ۲۷ شهریور) قرار است مانند ساندنس ۲۰۲۲ به صورت ترکیبی از نمایشهای آنلاین و حضوری برگزار شود، ونیز که از یکم تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار میشود، قصد دارد جشن سینما را با حضور صدها خبرنگار و دوربین از سراسر جهان، در لیدو برگزار کند.
این همان سناریوییاست که برگزار کنندگان بیینال ونیز برای بیینال معماری خود هم در نظر گرفتهاند و میخواهند ۲۲ ماه می این رویداد را با بیش از ۱۰۰ پروژه معماری و با حضور شرکت کنندگانی از ۴۶ کشور برپا کنند. البته برگزار کنندگان این رویداد میگویند با رعایت همه پروتکلهای کووید این رویداد را در منطقه ونتو که به اصطلاح منطقه زرد خوانده شده و از نظر کرونا کمخطر محسوب میشود برگزار میکنند.
ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا نیز به شدت سعی دارد تا صنعت گردشگری را دوباره فعال کند و قصد دارد با ایجاد «گذر سبز» متشکل از افراد واکسینه شده یا بهبود یافته از کووید ۱۹، این کار را جلو ببرد. رییس جامعه هتلداران ایتالیا نیز به تازگی گفته است امیدوار است ۷۰ درصد هتلهای ونیز تا پایان ماه می بازگشایی شوند.
در همین حال اولین سروصداها از فیلمهایی که قرار است راهی ونیز شوند دارد بلند میشود و بازسازی «تل ماسه» ساخته دنی ویلنوو به شدت به نمایش در لیدو امیدوار است. ویلنوو آخرین بار سال ۲۰۱۶ با فیلم علمی تخیلی «ورود» در ونیز حضور داشت.
از دیگر فیلمهایی که انتظار حضورشان در لیدو میرود میتوان از درام شخصی «دست خدا» ساخته پائولو سورنتینو یاد کرد. « Freaks Out» ساخته گابریله مانتی کارگردان ایتالیایی درباره چهار آدم عجیب که در یک سیرک کار میکنند و شهرشان سال ۱۹۴۳ توسط نیروهای متفقین بمباران میشود از دیگر فیلمهایی است که انتظار حضورش در لیدو میرود.
برونو دومون کارگردان فرانسوی با فیلم «در صبحی نیمه روشن» با حضور لیا سدو در نقش یک روزنامهنگار سرشناس که زندگیاش با یک تصادف اتومبیل عجیب از این رو به آن رو میشود و «توهمات از دست رفته» ساخته خاویر جیانولی اقتباسی از رمان بالزاک از دیگر فیلمهایی هستند که انتظار میرود در ونیز امسال روی پرده بروند.
سال پیش ونیز تنها جشنواره درجه یک سینمایی بود که به صورت فیزیکی اما با ستارهها و بازیگرانی به مراتب کمتر از دوره معمولی و با تعداد کمتر میهمانان و روزنامهنگاران بینالمللی برگزار شد.
ونیز ۲۰۲۰ با وجود فیلمهای پرمدعای آمریکایی برای اولین بار «سرزمین آوارهها» کلویی ژائو را وارد فصل جوایز و از آن استقبال کرد.
مانند سال پیش برگزاری این جشنواره امسال نیز برای ایتالیا به عنوان نمادی فرهنگی در دوران پسا کرونا مطرح است و از کمک مالی ۱۷۹ میلیون یورویی که برای بازیابی زیرساختهای فرهنگی درنظر گرفته شده بهرهمند میشود.
همانطور که پیشتر اعلام شده بود امسال بونگ جون هو کارگردان «انگل» ریاست بخش رقابتی جشنواره را برعهده دارد و از روبرتو بنینی سازنده و بازیگر «زندگی زیباست» با اهدای جایزه یک عمر تجلیل میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران و نقد «مادر» در سینما اندیشه
- در حاشیه جشنواره فیلم ونیز؛ چهارمین دوره Cinema&Arts به دو هنرمند ایرانی جایزه داد
- نامهای عاشقانه به شهر تهران؛ جایزه اصلی بخش روزهای ونیز به فیلم ایرانی رسید
- ستارهباران منتقدان برای «صدای هند رجب»
- «بیگانه» بهترین فیلم روز هفتم جشنواره ونیز
- «درون امیر» حضور کسی را که نیست، رقم میزند
- غافلگیری در جشنواره ونیز با فیلمی از عربستان سعودی
- تظاهرات گسترده در جشنواره ونیز برای حمایت از مردم غزه
- مسترکلاس گروهی از نخبگان سینمای جهان در جشنواره ونیز
- برگزارکنندگان جشنواره اعلام کردند؛ جشنواره فیلم ونیز هک شد
- پس از اولین اکران در جشنواره ونیز؛ فیلم جیم جارموش به جشنواره فیلم نیویورک ۲۰۲۵ میرود
- جشنواره ونیز در حمایت از مردم غزه سنگ تمام گذاشت/ حضور دو فیلم از سینماگران ایرانی در بخش روزهای ونیز
- از جشنواره تورنتوی کانادا چهخبر؟
- سهم سینماگران ایرانی از جشنواره ونیز
- آثار جشنواره ونیز ۲۰۲۵ اعلام شد/ فیلم علی عسگری در بخش افقها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





