کارگردان سرشناس چینی جدیدترین فیلمش را پس از گذشت بیش از ۱۰ سال شروع کرده است.
به گزارش سینماسینما، سال گذشته وونگ کار وای مجموعه تلویزیونی «شکوفهها» را در چین به نمایش درآورد. این برنامه ۳۰ قسمتی که هر قسمت حدود ۵۰ دقیقه بود، در مجموع حدود ۲۵ ساعت تلویزیون را دربرگرفت.
این در حالی بود که ۵ سال پیش اعلام شده بود «شکوفهها» فیلم بعدی وونگ خواهد بود، اما بعد وی آن را به یک سریال تلویزیونی در ستایش شانگهای بدل کرد. این مجموعه اقتباسی از رمان جین یوچن به همین نام بود و در چین نقدهای مثبتی دریافت کرد.
حماسه اکشن «استاد بزرگ» که آخرین فیلم سینمایی این استاد چینی است سال ۲۰۱۳ اکران شد و مانند «شبهای بلوبری من» در سال ۲۰۰۷ بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد.
اکنون تنها خبری که درباره فیلم جدید وونگ کار وای منتشر شده این است که یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی که به تازگی از سوی ایوسنلورن راهاندازی شده، هدایت فیلم بعدی وونگ را بر عهده خواهد داشت. توضیح دیگری درباره طرح، بازیگری یا موارد دیگر ارایه نشده و تنها گفته شده این پروژه اکنون در حال پیشرفت است.
این کارگردان ۶۴ ساله در دهه ۱۹۹۰ بسیار خلاق بود و «روزهای وحشی بودن»، «چانگکینگ اکسپرس»، «فرشتگان سقوط کرده»، «شادی در کنار هم» و «در حال و هوای عشق» را ساخت و با دنبالهای به نام «۲۰۴۶» که ۲۰ سال پیش اکران شد، درخشید.
برخی بر این باورند که وونگ از زمانی که راه خود را از فیلمبردارش کریستوفر دویل جدا کرده، دیگر به سالهای درخشش خود باز نگشته است. با فیلم جدیدش روشن میشود که آیا وونگ میتواند از آنچه طلسم هنری خوانده میشود، خارج شود یا خیر.
منبع: مهر به نقل از ورلد آف ریل
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل