کارگردان نامدار ایتالیایی در فیلم جدیدش با نامهای عاشقانه به شهر زادگاهش ناپل بازمیگردد.
به گزارش سینماسینما، پائولو سورنتینو تقریبا دو سال پس از بازگشتش به ناپل برای ساختن «دست خدا»، حالا دوباره به زادگاهش برمیگردد تا فیلم دیگری را از فرهنگ این شهر بندری جنوبی که زادگاهش است، بسازد.
نویسنده برنده اسکار به ورایتی گفته است این فیلم هنوز عنوانی ندارد و درباره زنی به نام پارتنوپ است که نام شهر خود را یدک میکشد اما نه حوری است و نه افسانه.
در اساطیر یونانی، پارتنوپ، نام حوری است که نتوانست اودیسه را با آهنگهایش جذب کند و در نهایت خود را به دریا انداخت و غرق شد. جسد او روی یک صخره نمادین بنیادی که ناپل در آن قرار دارد، شسته شد. از همین رو ناپلیها در ایتالیا با نام «پارتنوپه» نیز شناخته میشوند.
فیلمبرداری فیلم جدید سورنتینو قرار است پایان ماه آینده (ژوئن) آغاز و در ناپل و جزیره کاپری انجام شود.
کارگردان فیلم در بیانیهای در معرفی این داستان می گوید: از زمان تولد پارتنوپ در سال ۱۹۵۰ تا امروز، زندگی طولانی او مظهری از مجموعه کامل وجود انسان است؛ سبکدلی جوانی و مرگ آن، زیبایی کلاسیک و تغییر ناپذیر آن، عشقهای بیهوده و غیرممکن، برقهای شادی و رنج مدام. پایانها و آغازهای جدید…
سورنتینو میگوید: همه اینها با گذشت زمان همراه است و ناپل که افسون میکند، مسحور میکند، فریاد میزند و میخندد و میداند چطور به شما آسیب بزند.
بازیگران اصلی فیلم جدید سورنتینو – بدون هیچ توضیحی درباره این که چه کسی چه نقشی را بازی میکند – شامل این بازیگران هستند: لوئیزا رانیری که در «دست خدا» نقش عمه پاتریزیا را بازی کرد، سیلویو اورلاندو بازیگر نقش کاردینال وویلو در «پاپ جوان»، استفانیا ساندریلی که بازیگر مورد علاقه برناردو برتولوچی بود و در مجموعهای از فیلمهای ایتالیایی در انواع مختلف بازی کرده است، ایزابلا فراری از فیلم «زیبایی بزرگ»، پپه لانزتا از فیلم «اسپکتر»، آلفونسو سانتاگاتا از «گومورا»، لورنزو گلیزس از فیلم «بچه»، سیلویا دگراندی از فیلم «پترا» و سلست دالا پورتا بازیگر تازهکار.
این فیلم دهمین فیلم کارنامه سورنتینو خواهد بود. این کارگردان مولف کار خود را با مجموعه ناپل با بازی تونی سرویلو در نقش یک خواننده شروع کرد و «پیامدهای عشق» در سال ۲۰۰۴ و «ایل دیوو» در سال ۲۰۰۸ و «زیبایی بزرگ» برنده اسکار بینالمللی ۲۰۱۳ از دیگر فیلمهای وی هستند.
پس از ورود سورنتینو به حوزه سریالهای تلویزیونی با ساختن «پاپ جوان» و «پاپ جدید» برای شبکه اسکای و اچبیاو که در سطح بینالمللی تحسین شد، این کارگردان پرکار در آستانه ساخت اولین فیلم هالیوودی خود بود که همهگیری مانع آن شد. «دست خدا» در نهایت از سوی نتفلیکس در نوامبر ۲۰۲۱ اکران شد و ۲ جایزه در ونیز به دست آورد.
فیلم جدید او که به نظر میرسد نامهای عاشقانه به ناپل با یک قهرمان زن باشد، برمبنای فیلمنامهای از خودش ساخته میشود.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- معرفی برندگان جوایز دیوید دیدوناتلو ایتالیا/ «دست خدا» بهترین فیلم شد
- تقویت بستر خانواده از منظری دیگر/ یادداشت روناک جعفری بر فیلمهای اسکار
- چگونه پائولو سورنتینو در شخصیترین فیلمش با بزرگترین تراژدی زندگیاش مواجه شد/ نوشتهای از اریک کوهن درباره «دست خدا»
- گمانهزنی درباره بهترین فیلم بینالمللی اسکار/ شانس بالای آسیا
- رئالیسم جادویی برای فرار از واقعیت وحشتناک/ نگاهی به فیلم «دست خدا»
- جایزه بهترین فیلم خارجی انجمن منتقدان لسآنجلس به «ماشین من را بران» تعلق گرفت
- معرفی برگزیدگان جوایز آکادمی فیلم اروپا/ «کجا میروی آیدا؟» بهترین فیلم شد
- رقیب قدرتمند و جدی ایتالیایی برای فیلمهای خارجی اسکار به میدان آمد
- تجلیل از پائولو سورنتینو در جشنواره زوریخ/ مارادونا شادی و آزادی را به ناپل آورد
- برگزیدگان جشنواره ونیز معرفی شدند/ شیر طلایی به «حادثه» رسید
- چه رویاهایی میآیند/ طالعبینی بختهای اسکار ۲۰۲۲
- کارگردانی که مارادونا جانش را نجات داد، «دست خدا» را میسازد
- عشقِ سینماهایی که دیگر به سینما نمیروند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





