کوئنتین تارانتینو به منتقدانی که به استفاده از واژههای رکیک و حجم بالای خشونت در فیلمهایش معترض هستند گفت: بروید چیز دیگری تماشا کنید!
به گزارش سینماسینما، کوئنتین تارانتینو برای افرادی که از خشونت گرافیکی و واژگانی در فیلمهایش ناراحت هستند پیام داد: چیز دیگری ببینید!
وی در گفتوگوی تلویزیونی درباره واکنش شدید تماشاگرانش نه تنها هیچ عذرخواهی یا پشیمانی ابراز نکرد، بلکه چنین پاسخی برای آنها داشت.
در این شوی تلویزیونی کریس والاس از تارانتینو پرسید: مردم میگویند خشونت فیلمهایت زیاد است و اغلب از کلمات نامناسب استفاده میکنی. تارانتینو در پاسخ گفت: خب این افراد باید فیلمهای دیگری تماشا کنند. چیز دیگری ببینید. اگر با فیلمهای من مشکل دارید، پس نباید تماشایشان کنید. ظاهراً من آنها را برای شما نساختهام.
با این حال ساموئل ال.جکسون که تقریباً در تمامی فیلمهای بلند تارانتینو تا به امروز حضور داشته استفاده از این کلمات را تایید و از به کار بردن آنها دفاع میکند.
منتقدان تارانتینو درباره «جانگوی رها شده» اغلب یک مشکل دارند و آن این است که در این فیلم تقریباً ۱۱۰ بار توهین نژادی شده است.
اما ساموئل ال جکسون یک بار در پاسخ به این انتقادها گفته بود: این حرفها مزخرف است. شما نمیتوانید به یک نویسنده بگویید که کلمات دیگری را در دهان مردم و قومیتهای مختلف بگذارد و روش کاربرد کلمات توسط آنها را تغییر دهد. اگر این کار را انجام دهی، اشتباه کردهای. این کار اصلاً صادقانه نیست.
جیمی فاکس بازیگر اصلی «جانگوی رها شده» هم با فیلمنامه مشکلی نداشت و گفت من هم فهمیدم ۱۰۰ بار کلمههای رکیک به کار برده شده اما این همان روشی بود که باید به کار گرفته میشد.
تارانتینو در تور مطبوعاتی معرفی کتاب جدیدش با عنوان «تعمقی در سینما» در برنامه والاس در اچبیاو حضور یافت و به پرسشها پاسخ گفت.
کتاب غیر داستانی «تعمقی در سینما» از یکم نوامبر (۱۰ آبان) منتشر شده و تارانتینو برای معرفی آن به شهرهای بزرگ آمریکا از جمله لسآنجلس، سانفرانسیسکو، پورتلند، آستین و نیویورک سفر میکند. وی در این کتاب درباره فیلمهای سینمایی تاثیرگذار در زندگیاش نوشته است.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- در جشنواره بینالمللی فیلم بوربانک؛ کوئنتین تارانتینو تجلیل میشود
- تارانتینو به مایکل مدسن ادای احترام کرد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ساموئل ال. جکسون: نامزدی اسکار افتخار نیست، برنده شدن افتخار است
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- برد پیت بازیگر فیلم جدید کوئنتین تارانتینو شد
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو/ کیت جفرسون درگذشت
- تارانتینو به شایعات پاسخ داد؛ قسمت جدید «بیل را بکش» ساخته نمیشود
- کدام هنرمندان جوایز گلدن گلوب را اهدا خواهند کرد
- تارانتینو پاسخ خواننده پرحاشیه را داد
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره رم برای تارانتینو
- وداع سینمایی تارانتینو با نسخه جدید «سگهای انباری»/ تارانتینو: بهتر است بازنشسته شوم
- تجلیل از تارانتینو و تیم برتون در جشنواره فیلم رم/ گرامیداشت یاد آرتور پن
- «ساموئل ال. جکسون» و «لیو اولمان» اسکار افتخاری میگیرند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





