رابین ویلیامز در حالی که برای بازی در نقش «هاگرید» در فیلم «هری پاتر» انتخاب شده بود به خاطر وضع این مقررات که نباید فردی غیربریتانیایی در این فیلم حضور داشته باشد از بازی در آن باز ماند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از گاردین، رابین ویلیامز مشتاق بود تا در نقش هاگرید نیمه غولی که شکاربان قلعه هاگوارتز بود بازی کند، اما تولیدکنندگان نتوانستند او را در این فیلم داشته باشند چون طبق مقرراتی که تعیین شده بود باید تنها از بازیگران بریتانیایی در این فیلم استفاده میشد.
جانت هیرشنسون مدیر انتخاب بازیگران تایید کرد که ویلیامز احساس کرد قربانی این قانون «تنها بریتانیاییها» شده که توسط تهیهکنندگان بر این مجموعه فیلمها اعمال شد. او افزود: رابین به این دلیل که دوست داشت در این نقش بازی کند دعوت شد اما بعد معلوم شد این که فقط از بازیگران بریتانیایی استفاده شود به عنوان یک حکم پذیرفته شده است و نمیشد برای هیچ کسی استثنا قایل شد.
این نقش در نهایت به رابی کولتران رسید که از اول انتخاب جی.کی.رولینگ برای ایفای این نقش بود.
رابین ویلیامز در این باره در سال ۲۰۰۱ در گفتگو با نیویورک پست گفته بود: آنجا نقشهای زیادی وجود داشت و من واقعا دلم میخواست در این فیلم بازی کنم، اما یک قانون منع استفاده از بازیگران آمریکایی گذاشته بودند.
نقشهای دیگری که رابین ویلیامز دوست داشت در آن بازی کند، نقش اصلی فیلم «درخشش»، «فیلادلفیا» و فیلم زندگینامهای ریچارد آتنبورو از زندگی چارلی چاپلین و فیلمی از گاس ونسنت درباره هاروی میلک بود. او همچنین دوست داشت در نقش پروفسور افسرده فیلم «میس سانشاین کوچولو» بازی کند که در نهایت به استیو کارل رسید.
رابین ویلیامز آگوست ۲۰۱۴ درگذشت.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- فیلم-کنسرت بزرگ هری پاتر یک شب دیگر برگزار میشود
- راجر پرَت درگذشت
- هری پاتر و یاران در سوگ پروفسور دامبلدور/ مایکل گمبون درگذشت
- صداپیشه فیلمهای «هری پاتر» درگذشت
- بازیگر «هری پاتر» درگذشت
- «جانوران شگفت انگیز ۳» در صدر جدول فروش، کماقبالتر از قسمتهای قبل
- کارگردان «هری پاتر» یک فیلم اوریجینال برای کمپانی سونی میسازد
- بازگشت «هری پاتر» به صحنه تئاتر
- خالق هری پاتر به کمک هندیها آمد/ اهدای یک میلیون پوند برای مهار کرونا
- هلن مککروری بازیگر «هری پاتر» و «پیکی بلایندرز» درگذشت
- «هری پاتر» سریال میشود/ هنوز جزئیات داستان روشن نیست
- نبوغ کارگردان پروسواس و جاهطلب در هدایت بازیگران/ درباره بازیگران فیلمهای کریستوفر نولان
- کمپانی برادران وارنر جانی دپ را از «جانوران شگفتانگیز ۳» کنار گذاشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





