سینمای کره جنوبی به عنوان سومین کشور، نماینده خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما، شورای فیلم کره جنوبی، فیلم «تصمیم به رفتن» ساخته «پارک چان ووک» را به عنوان نماینده این کشور در اسکار ۲۰۲۳ انتخاب کرد.
این فیلم مهیج عاشقانه در ماه می در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را برای «پارک جان ووک» به ارمغان آورد.
داستان این فیلم درباره کارآگاهی با بازی «پارک هیل» است که مسئول تحقیقات جنایی پس از سقوط مردی از قله کوه را بر عهده دارد و به مظنون اصلی پرونده که همسر مرد کشته شده با بازی «تانگ وی» است، علاقهمند میشود.
شورای فیلم کره جنوبی در توضیح دلیل انتخاب فیلم «تصمیم به رفتن» اعلام کرد: «با توجه به ویژگی های جوایز آکادمی، سبک هنر ساده فیلم، شناخته شدن نام کارگردان و همچنین توانایی ساخت و کارگردانی، امکان موفقیت در گیشه آمریکای شمالی و توانایی توزیع کنندگان خارج از کشور، این فیلم مناسبترین انتخاب بوده و انتظار داریم با استقبال خوبی مواجه شود.»
این فیلم تاکنون به ۱۹۲ کشور جهان فروخته شده و فروشی نزدیک به فیلم «انگل» ساخته «بونگ جون-هو»، پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای کره جنوبی دارد.
سینمای کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ با فیلم «اَنگل» برای نخستین بار فاتح جایزه اسکار بینالمللی شد و این فیلم به عنوان نخستین فیلم تاریخ این جوایز نام گرفت که همزمان جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بینالمللی را دریافت میکند.
پیش از این کشورهای ایرلند (یک دختر ساکت) و سوئیس (یک تکه آسمان) را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۳ معرفی کرده بودند.
مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی اسکار ۲۰۲۳ پس از چند سال به شرایط قبل از همهگیری کرونا بازگشته و کمیته اسکار کشورهای مختلف در نهایت تا سوم اکتبر (۱۱ مهر ماه) فرصت دارند تا با بررسی گزینههای مختلف در نهایت نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.
فهرست نامزدهای اولیه شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز اسکار شامل ۱۵ فیلم در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و ۵ نامزدهای نهایی نیز روز ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ (۴ بهمن) معرفی میشوند.
مراسم نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۱ اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار میشود.
منبع: ایسنا به نقل از اسکرین
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- نامزدی دو بازیگر فیلم علی عباسی در اسکار
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- به نمایندگی از هنگکنگ؛ «گرگ و میش جنگجویان» به اسکار ۲۰۲۵ میرود
- توضیح تهیهکننده «در آغوش درخت» درباره چگونگی حضور در رقابت اسکار
- «امیلیا پرز» از فرانسه به اسکار میرود
- شانس بالای «امیلیا پرز» / چهار فیلم در فهرست نهایی گزینش نماینده فرانسه در اسکار
- فیلم محمد رسولاف در راه اسکار؛ «دانه انجیر معابد» نماینده آلمان در اسکار شد
- احتمال معرفی «دانه انجیر معابد» به عنوان نماینده آلمان به اسکار
- برای بهترین بازیگر مرد؛ رقابت خواکین فینیکس و دنزل واشینگتن/ پیشبینیهای اولیه اسکار ۲۰۲۵
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تظاهرات «برای فلسطین آزاد» مقابل مقر برگزاری مراسم اسکار
- چه کسانی باید اسکار ۲۰۲۴ را ببرند؟!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- آسیبهای اجتماعی و خنثیبودگی انسانی
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار