در حالیکه بیش از ۵۰ سال از مسیر حرفهای کاری پربار رابرت دنیرو میگذرد، وی به تازگی یک عنوان دیگر را هم به رزومهاش اضافه کرده است: نامزدی دریافت جایزه امی.
به گزارش سینماسینما٬ به نقل از هالیوود ریپورتر، رابرت دنیرو که تا به حال برنده دو جایزه اسکار شده است به تازگی نخستین نامزدی امیاش را در بخش بهترین بازیگر مرد در یک سریال محدود (لیمیتد) یا فیلم برای ایفای نقش برنی مِیداف، مغز متفکر یک «ترفند پانزی» در فیلم خوش نقد «جادوگر دروغها» ساخته شبکه اچبیاو دریافت کرد.
برنارد لارنس میداف ملقب به برنی یک کلاهبردار و دلال سهام، مشاور سرمایه گذار و تامین کننده سرمایه سابق است که در حال حاضر ۷۹ سال دارد و با حکمی ۱۵۰ ساله که طولانیترین حکم زندان ممکن است و در سال ۲۰۰۹ برای او بریده شد، در زندان فدرال به سر می برد. او رییس غیراجرایی بازار سهام نسدق (NASDAQ) بود و یک ترفند پانزی را هدایت میکرد که بزرگترین کلاهبرداری مالی تاریخ ایالات متحده بود و حجم کلیاش چیزی نزدیک ۶۵ میلیارد دلار تخمین زده میشود.
این میتواند تنها یک آغاز برای دنیرو باشد. در حالیکه او تا به حال فقط نقشهای کوچک تلویزیونی در سریال های «۳۰ راک» و «سیاهی لشکرها» داشته، در پروژه بعدیاش در سریال درام مافیایی ساخته دیوید او. راسل که اخیرا دستور ساخت دو فصل از آن در آمازون صادر شد، در کنار جولین مور نقشآفرینی خواهد کرد.
با وجود اینکه دنیرو نمیخواست جزییاتی از این پروژه را لو بدهد، در مورد این پروژه که هنوز عنوانی برایش انتخاب نشده، علاقه ادامهدارش به پروژههای تلویزیونی و اینکه چرا نخواست برای این فیلم تلویزیونی با خود میداف ملاقات کند، با هالیوود ریپورتر صحبت کرد.
*این نخستین نامزدی جایزه امی شماست، چه حسی دارد؟
–حس خوبی دارد. حس بدی ندارد. (میخندد.)
*به نظرتان بزرگترین سوءبرداشت نسبت به ماجرای میداف چیست؟
–شاید یکی از بزرگترین سوءبرداشت ها این باشد که بچهها هم در ترفند او دست داشتند. به نظرم اصلا بچهها و همسرش در آن دست نداشتند. به نظرم آنها اصلا هیچ اطلاعی در این مورد نداشتند. همیشه، حتی پیش از اینکه درگیر این پروژه بشوم هم این حس را داشتم.
*خیلی از مردم داستان میداف را میدانند، اما بعد از اینکه فیلم در اچبیاو پیشنمایش شد، آیا واکنش سورپرایزکنندهای هم شکل گرفت؟ چیزی بود که جلب توجه کند؟
–نه. بازخوردهای مثبت بسیاری در مورد آن بود اما من چیزهای منفی را فقط از طریق منتقدان میشنوم که خوب هم هست. به نظرم ما جواب سوال تکنیکی نمیدادیم، البته اگر بخواهیم اسمش را این بگذاریم؛ بیشتر در مورد یک تراژدی خانوادگی با بچه ها بود. خیلی هم با بری لوینسون (کارگردان و نویسنده) و پسرش سم (لوینسون) در مورد جزییات صحبت نکردیم، تنها چیزی که ممکن است دربارهاش صحبت کرده باشیم این بود که بچهها و همسرش درگیر قضیه نبودند. به نظرم این نکتهای در مورد داستان بود که همهمان رویش توافق داشتیم و بدیهی بود.
*چیزی در مورد ایفای نقش میداف بود که واقعا شما را سورپرایز کند؟
–نه، ای کاش بود. با او ملاقات نکردم. در مورد این صحبت کردیم که با او ملاقات کنم، اما چیزی که متوجه شدم این بود که تمام کسانی که او را دیدند دسترسی بسیار محدودی به او داشتند و حس نمی کردیم این کار خیلی مفید باشد. البته همیشه برای خودم مفید است که کسی را که نقشش را بازی میکنم شخصا ملاقات کنم، اما در این پروژه به آنجا نرسیدیم. با آشنایان و خانواده او ملاقات کردم، کتاب خواندم و با افرادی که او را میشناختند دیدار داشتم.
*به این نکته اشاره کردید که قبلا از اینکه این فیلم را با اچبیاو بسازید، میخواستید آن را به صورت سینمایی تولید کنید. به نظرتان بزرگترین منفعت ساختن این پروژه با اچبیاو به جای اکران سینمایی چیست؟
– به نظرم اچبیاو یک گروه مخاطب ثابت و وفادار دارد بنابراین این یک نکته مثبت بود که مطمئن شویم فیلم دیده میشود. در سینماها، مخصوصا این روزها، مردم فیلمها را میبینند اما فیلم ها آن قدر قدرت باقی ماندن ندارند اما در اچبیاو این فیلم می تواند دوباره و دوباره به نمایش دربیاید. میتوانید آن را در اینترنت هم تماشا کنید.
*یک پروژه تلویزیونی دیگر هم با دیوید او. راسل برای آمازون میسازید. چه چیزی باعث شد بخواهید برای یک پروژه تلویزیونی دیگر قرارداد ببندید؟
–با آمازون و دیوید او. راسل، مخاطبان بیشتر و حاضرتری وجود دارد. همیشه دوست داریم در سالن سینما باشیم، اما میتوان یک پروژه را اینطوری هم تماشا کرد. تلویزیون امروز مثل تلویزیون دوران جوانی من نیست، بنابراین مسالهای کاملا متفاوت است.
*این شخصیت چه چیزی داشت که شما را جذب کرد؟ چطور این پروژه نسبت به پروژههای قبلی تان متمایز است؟
–این شخصیت به خاطر کاری که کرده به شدت بدنام است؛ البته نمیدانم می توان این را یک نکته متمایز خواند یا نه. من و رزنتال روی این پروژه کار کردیم اما در نهایت در همکاری با بری لوینسون و پسرش سم به نتیجه رسید و این چیز خوبی است. من و بری قبلا با هم کار کردیم، همدیگر را میشناسیم، به هم احترام میگذاریم، از هم خوشمان میآید و همه این ها نشانههای خوبی است. تنها چیزی که نگرانش بودم این بود که آیا میتوانم به خاطر زمانبندیاش این پروژه را انجام بدهم یا خیر که در نهایت جور شد.
*تا اینجا پیشرفت کار با راسل چطور بوده است؟
–دیوید فوقالعاده است. مسلما یک سواری حسابی خواهد بود و ارزشش را خواهد داشت.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- اعتصاب نویسندگان سریال دنیرو را تعطیل کرد
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- در کنفرانس مطبوعاتی کن؛ اسکورسیزی از آزادی بیان دفاع کرد/ دنیرو ترامپ را دیوانه خواند
- روایتی علیه فراموشی/ دربارهی فیلم «قاتلان ماه کامل»
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- احتمال ورود «قاتلان ماه کامل» به بخش مسابقه جشنواره کن
- رسما اعلام شد؛ اولین نمایش جهانی فیلم جدید اسکورسیزی در جشنواره کن
- نتفلیکس دستور ساخت اولین سریال رابرت دنیرو را داد
- رابرت دنیرو «آقای طبیعی» میشود/ بازی در یک سریال دیگر
- مریل استریپ: دنیرو چراغ راه من بوده است
- معرفی پروژه جدید رابرت دنیرو/ «رفتار نامناسب» به زودی کلید میخورد
- ضدقهرمانی دوستداشتنی در فیلم «مخمصه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
آخرین ها
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند