سینماسینما، لیلا علیپور
میگویند درباره اظهارات اینستاگرامی آن بازیگر ننویسید تا او به مقصودش که دیده شدن است نرسد. در مسمومترین فضا و در شفافترین جوامع یک امر مسلم وجود دارد: نمیتوان برای مردم تعیین تکلیف کرد. هر کس براساس تجربههای زیسته خود با امور برخورد میکند. ولی چرا با اینکه خیلیها از مقصود آن ویدئو مطلع هستند، باز به نقدش میپردازند؟ چون اینجا میتوانی یک صفحه شخصی داشته باشی با مخاطبین خودت دنیای کوچک شده مخصوص خودت. حکمران آنجا تو هستی، و چه کسی است که نداند هر انسان چقدر قدرت دوست دارد. حتی قدرت ناشی از مهربان و خوشقلب بودن! اینجا سرزمینی است با جزیرههایی که پشت سر هم ردیف میشوند و حتی برای بیشتر خواندن و شاید بیشتر فهمیدن باید روی more فشار داد. سرزمینی است پر از سروصدا و ازدحام. از هر گوشه کسی میگوید مرا ببین من هستم من اینجام! و این سرزمین تنها یک قانون دارد: قانون بقا و بقا در دیده شدن است چه اخلاقی و چه گاهی مغایر با برخی ارزشهای انسانی. و البته در نهایت همه اینها یک چیز وجود دارد: ایگو. ایگوی کوتاه شده تا بلکه با فروتنی خود را عرضه کند. ایگوی به سقف چسبیده و… ذات اینجا این است. حتی ذات این نوشته هم این است! هیچ کس نمیتواند دنیای بدون «خودش» را تصور کند. و اینجا در این جزیره های گاهی پرسکنه و گاه کم جمعیت «منِ» هر فرد و قانون اول آخر آن یعنی بقا حکمرانی میکند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازداشت عامل تهدید بازیگر مطرح زن به انتشار تصاویر خصوصیاش در اینستاگرام
- شهاب حسینی از اینستاگرام خداحافظی کرد
- میخوام دیده بشم، به هر قیمتی
- یادداشتی که میرکریمی درباره سردار سلیمانی نوشت و اینستاگرام آن را حذف کرد
- شکار دختران در اینستاگرام به بهانه انتخاب بازیگر
- واکنش ریحانه پارسا به انتقادات از تصاویر اخیر اینستاگرامش
- جنگ سنگین اینستاگرام با یوتیوب و توییتر بر سر «ویدیو، پادشاه آینده»
- اعتراض عدهای از بازیگران سابق سینما و تلویزیون به شایعه تعطیلی اینستاگرام/طنز
- واکنش جالب تابناک به خبر تولید سریالهای اینستاگرامی دردنیا و طعنه و کنایه جالب به مدیران سینمایی
- عکسی متفاوت از الناز شاکردوست، خالی از تقلید و تعصب!
- دهنمکی «هاشمیها» را میسازد!؟
- بهاره رهنما و یک گریم عجیب/عکس
- نوشته عجیب و غریب یک بازیگر زن سرشناس در اینستاگرام/ من خودم مخترع فحشم…!
- عکسی که گلزار از ایرج قادری به اشتراک گذاشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





