سینماسینما، ایلیا محمدینیا
در یکی از روزهای کارگاه تخصصی آواز استاد شجریان یکی از هنرجویان از بازخوانی آثار قدما و در کل آثار سایر خوانندگان پرسید. استاد گفت اگر اثری از منظر تکنیکی و ساختاری در حوزه تصنیف و آواز ایراداتی داشت اما در عین حال در حافظه موسیقایی مردم به هر دلیلی جایگاه ویژهای پیدا کرده بود و مردم دوستش داشتند حق بازخوانی ندارید چرا که با این کار به تصویر ذهنی مخاطب در مواجهه با آن اثر لطمه می زنید. بعد، از اذان موذنزاده اردبیلی یاد کرد که جایگاهی ویژه در نزد مردم دارد و بهتر است هیچگاه بازخوانی نشود.
برنامه نود و عادل فردوسیپور بی شک بی ایراد نیست شاید بارها و بارها منتقدش بودیم اما یادمان نرود بیست سال مردم دنبالش کرده اند و دوستش دارند. سخت است در رسانه ای فراگیر همچون تلویزیون برای مدتی طولانی برنامه ای بسازید که به تکرار نیفتد. مهم نیست که سالها برنامه ای را کش بدهید مثل برنامه ورزش و مردم اما می دانیم که سالها بود و هست که جذابیتش را از دست داده بود مهم این است که هر برنامه حرف های تازه داشته باشید و برنامه نود عادل فردوسیپور داشت.
این که کج سلیقگی و لجبازی مدیران تلویزیون مسبوق به سابقه است. و بر هیچ کس پوشیده نیست امر تازه ای نیست. قصه ربنای استاد شجریان که یادتان هست.
جناب فروغی
نمی خواهم بگویم حق ندارید برنامه نود را تعطیل کنید. مدیرید و صاحب اختیار و همه کاره شبکه سوم ، دارای قدرت بی حد و حصر و گویا پرنفوذ و بی علاقه به علاقهمندی مردم و اقتدارگرا و کاملا احساساتی.
اما حق ندارید حافظه تصویری مردم را با ادامه ساخت نود با گروه و مجری دیگری مخدوش کنید.
بگذارید برنامه نود با عادل فردوسیپور برای او و مردم ما بماند.
ان شاءالله که می توانید.
جناب فروغی
می دانم برایتان مهم نیست برنامه ای بیست سال دوام داشته باشد و در پی این همه سال نه از کیفیتش کم شده باشد و نه از میزان علاقهمندی مردم به آن.
می دانم برایتان مهم نیست که بیست سال دوام یک برنامه تلویزیونی را شاهد باشیم که سلامتش را حفظ کند.
لطفا به جای برنامه نود اگر دلتان خواست برنامه صد یا دویست و.. بسازید.
اما باز تکرار می کنم بگذارید برنامه نود برای مردمی که دوستش دارند با عادل فردوسی پور بماند.
می توانید؟

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از انیمیشنی ناتوان در جذب مخاطب تا ایدههایی هدر رفته و با ساختار تکراری
- یک کمدی شیرین و یک فیلم که فقط کام را تلخ میکند
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- یک کمدی کمرمق، یک داستان واقعی و فیلمی که نامش آن را لو میدهد
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- نقد و بررسی بلندترین پلان-سکانس سینمای مستند ایران
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- در ستایش یک اثر نایاب در سینمای مستند/ نگاهی به «این بامداد خسته»
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- «شهرک»؛ فیلمی که در ایده میماند
- «ماهان»؛ درمان سرطان با چسب زخم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند