سینماسینما، ذبیحالله رحمانی
فیلم سینمایی «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری در بخش سودای سیمرغ چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در خانه یا کاج سابق جشنواره برای اهالی رسانه روی پرده رفت.
داستان زندگی انسان های تنها و بی کس در فضای سرد و برفی، طبیعت خشن و خشونت آشکار و پنهان انسان هایی که هم در برابر اطرافیان و هم در اندورنی با جدال سختی درگیرند.
فضای ناامن پیرامونی و رازهای پنهان انسان ها، بدگمانی و ناتوانی در برابر خواسته های قلبی را فراهم می کند.
عشق های فروخورده انسان هایی که دردمندانه شهامت ابراز وجود ندارند.
عشق یگانه راه رهایی اینگونه انسان هاست. دریغ کردن از عشق، فاجعه را رقم می زند.
فیلم برف آخر، فیلم سختی است. با وجود لوکیشن و طبیعت ناآرام که در سراسر فیلم جاری است، یکدستی خود را حفظ کرده و هدایت درست بازیگران و عوامل باعث شده که فیلمی در خور اعتنا ساخته شود.
بازی ها و فیلمبرداری در خدمت قصه هستند و صدا و صداسازی در دل فیلم نمود عینی دارد.
هرچند در ابتدای فیلم فضاسازی غالب بر فضای قصه شده، اما کمکم فضای قصه غالب بر فضاسازی می شود.
کارگردانی فیلم، نوید یک فیلمساز خوب در عرصه سینمای کمرمق این سالها را می دهد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۴ منتشر شد
- «علت مرگ: نامعلوم»؛ فیلمی که تماشاگر را میخکوب میکند
- «غریزه»؛ شکوهِ سینمای ناب
- «برف آخر»؛ جادههای سرد
- درآمدی بر فیلم «بهانه سکوت»؛ روایت یک مصیبت در ساختاری نو
- امین حیایی در «استخر» جلوی دوربین رفت
- با صدور احکامی از سوی رائد فریدزاده؛ دبیران جشنوارههای ملی و جهانی فیلم فجر معرفی شدند
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- «زیبا صدایم کن»؛ بذرِ امید
- مهدی مسعودشاهی درگذشت
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- جشنواره علیه جشنواره
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





