علیرضا تابش
در میان زیارتهای دنیا، زیارت اربعینحسینی، بهخاطر نقش و حضور پررنگ زائران و گوناگونی سبکهای پذیرایی مردم در این مسیر، با سایر مراسمهای زیارتی و مذهبی متفاوت است. در زیارت اربعین موجی از زائران از نقاط مختلف دنیا به سمت کربلا راهی میشوند، آنها از نزدیکترین کشورها تا دورترین نقاط دنیا به قصد حضور در چهلم سالار شهیدان پا در راه رسیدن به کربلا میگذارند و تو در این سیل خروشان، به زیارت مردم مشتاقی آمدهای که پس از گذشت ۱۴قرن از شهادت امامحسین(ع)، عاشقانه به زیارت او رهسپار میشوند. بنابراین هر زائر، علاوه بر زیارت حرمین شریفین امام اول شیعیان در نجف و سالار شهیدان و حضرت ابوالفضلعباس(ع) در کربلا، به زیارت زائرانی مشرف شده که حب اهلبیت(ع) در پوست و گوشتشان تجلی یافته است. آنهایی که سالهاست در روزهای اربعین روانه کربلا میشوند دریافتهاند که تنها رسیدن به کربلا و زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) هدف و مقصد این سفر نیست، بلکه زیارت زائران حسینی که با شوروحالی وصفناشدنی در پیادهروی عظیم اربعین شرکت میکنند، نیز تجربهای ناب و بینظیر است. در این سفر برای من زیارت حال خوب خیل عظیم آمدگان و عاشقان اهلبیت(ع)، غنیمتی بوده و هست و از این فرصت استفاده میکنم تا اگر پذیرفته شود، در این سیل خروشان، خودم را در آینه برادران دینیام بیابم و به کشف تازهای از خودم نائل شوم. صلیاللهعلیک یا سیدالشهدا علیهالسلام
*مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی – روزنامه شرق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سومین جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی به پایان رسید/ برگزیدگان دو بخش سینما و تئاتر معرفی شدند
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- بابک برزویه به خانه ابدی رفت/ بدرقه یک عکاس هنرمند و مسئولیتپذیر تا قطعه هنرمندان
- زنده نگه داشتن امید /به بهانه اکران فیلم جدید بهروز شعیبی در سینماهای کشور
- یکی پاسخگو باشد/ درباره «لایههای دروغ»
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- ماجرای عکس حاشیهای از جشنواره فیلم کودک اصفهان چیست؟/ یادداشت علیرضا تابش
- معرفی نامزدهای بخش ملی سیوچهارمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان
- معرفی آثار بخش بینالملل جشنواره کودک
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد، مسئولان و صنوف سینمایی برای درگذشت فتحعلی اویسی
- در نشست خبری دبیر جشنواره، فیلمهای سیوچهارمین جشنواره کودک معرفی شد/ اکران فیزیکی و مجازی/ معرفی داورها
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- خبرهایی از جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان/ علیرضا تابش: فراخوان بهزودی منتشر میشود
- آثار مجید مجیدی در اسپانیا بررسی میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما





