سینماسینما، نغمه خدابخش
علم میتواند بشریت را نجات دهد. فیزیک کوانتوم میتواند باعث نجات بشریت شود. پزشکی میتواند بشریت را نجات دهد. بچه دارشدن میتواند باعث بقا نسل و در نتیجه نجات بشریت باشد. اینها شعار نیستند ثابت شده اند و نمیتوان منکر آنها شد علاوه بر اینها معجزه ای به نام «هنر» هست که آن هم میتواند بشریت را نجات دهد! این یک ادعا نیست یک کارگردان با درایت میتواند با ساخت فیلم خوب و دلچسب باعث نجات بشریت شود وقتی دوربینش قابهای زیبا را شکار کند، وقتی کلوزآپ نگاههای انسان دوستانه را به نمایش بگذارد وقتی حرف فیلمش انسانیت باشد کارگران میتواند با خلق یک فیلم حال بشریت را خوب کند و به مخاطبش یادآور شود فرای همه علومی که نجات دهنده بشریت هستند عنصری وجود دارد به نام «دوست داشتن»که اگر باشد همه چیز معنا پیدا میکند و نجات یافتن بشریت قطعی است و اگر نباشد هیچ علمی نمیتواند باعث نجات بشریت شود.
آیدا پناهنده در آخرین ساخته خود راوی مهمترین عنصر در خلق بشریت است او با ساخت این فیلم روند رو به پیشرفت خود را در عرصه فیلمسازی ثابت کرد. «ناهید» و «اسرافیل» فیلمهای قابل قبول و نویدبخش کارگردانی تازه نفس بودند و «تیتی» در کارنامه حرفه ای پناهنده گامی رو به جلو به حساب می آید فیلمی که بیننده را سر شوق می آورد و طعم عشق را به او می چشاند.فیلم «تیتی» علاوه بر بازیهای باورپذیر و عناصری چون فیلمبرداری، تدوین، طراحی چهره پردازی و صحنه و لباس فیلمنامه ای فکر شده و دقیق دارد که به قلم ارسلان امیری و آیدا پناهنده نوشته شده است.
در این آشفته بازار فیلمها با قصه های تلخ، گزنده و اندوهناک که البته بیانگر حال این روزهای دنیاست،تماشای فیلم «تیتی» برای اندکی نفس گیری خالی از لطف نیست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- جهل مرکب بیپایان/ نگاهی به فیلم «زالاوا»
- نگاهی به «تیتی» ساخته آیدا پناهنده/ زنی سرخوش و شکننده
- زامپانو وارد میشود/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- تقارن و توازن/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- منشور طلایی کوروش به آیدا پناهنده اهدا شد/ اعلام اسامی برندگان هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ
- اکران «تیتی» به تعویق افتاد
- «تیتی» بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فرانسوی شد
- الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در «پرنده آبی» بازی میکنند
- «زالاوا» در جشنواره منتقدین فیلم شیکاگو و آنومالی نیویورک
- معرفی آثار شرکتکننده در جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
- «تیتی» در فستیوال «مینیاپولیس» آمریکا
- «تیتی» ساخته آیدا پناهنده آغازگر دهمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





