تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۲۱:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79484

سینماسینما، ایلیا محمدی نیا: 
“بانو قدس ایران” مستندی بی رمق

بانو قدس ایران فیلم تحسین شده مصطفی رزاق کریمی در جشنواره فیلم حقیقت و یکی از دو فیلم مستند منتخب هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران اثری خسته کننده و ملال آور است که بی خود و بی جهت کش آمده است.فیلم فاقد مصالحه لازم جهت تولید فیلمی در این مدت زمان طولانی است به همین جهت بیشتر از اینکه فیلمی درباره همسر امام باشد اثری درباره مصطفی خمینی و حضرت امام است.آیا این اثر نماینده شایسته سینمای مستند ایران در جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم حقیقت است. اگر جواب مثبت باشد پس وای به حال سینمای مستند ایران.

 

چهار راه استانبول کیائی گامی به پس

آخرین ساخته مصطفی کیایی همان فرمول همیشگی چند فیلم اخیرش را توامان باهم دارد غافلگیری مخاطب و حرکت قصه روی طنز نرم و تراژدی و البته زوج بازیگری رادان و کیایی که البته این بار پاشنه آشیل فیلم است.فیلمساز با دست مایه قراردادن حادثه پلاسکو بیانیه های خود را در باب نقدی بر عدم مدیریت مدیران در شرایط بحران،بی اعتنایی به تولید داخلی با شعار گل درشت پلاسکو قبلا فرو ریخته و ازدحام بی مورد مردم در محل حادثه و سلفی گرفتن و… صادر می کند.و همین واکنش احساسی او فیلم را تا ورطه تبدیل شدن به تله فیلمهای تلویزیونی که ژست منتفدانه می گیرند پایین می آورد.
اجرای قطعه آوازی علی رضا قربانی به خوبی در فیلم می نشیند.

 

بمب پیمان معادی”یک عاشقانه آرام”

آخرین ساخته پیمان معادی. همه چیز داشت یک فیلمنامه چفت وبست دار به همراه اجرایی دلنشین و تمپو و ریتم مناسب که مخاطب را به خوبی با خود تا انتها همراه می سازد.طراحی صحنه به همراه موسیقی ، فیلمبرداری و بازی های استاندارد. بمب را تبدیل به اثری دیدنی کرده است.البته غیبت یک باره پسرک عاشق پیشه جای سوال بزرگ فیلم است و چند نکته کوچک و بزرگ! قابل اغماض دیگر.

 

شعله ور حمید نعمت الله غوغای اتفاق

بعد عاشقانه رگ خواب شعله ور ناامید کننده است.همه چیز قصه براساس اتفاق شکل می گیرد. خسته کننده و غیرقابل باور.

جاده قدیم منیژه حکمت ناامیدکننده است

جاده قدیم فیلمی خسته کننده است.قصه فیلم درباره مینو مدیر بانکی است که در شب عید در ازدحام و شلوغی شهر مجبور می شود کنار خیابان سوارماشین شخصی شود تا به خانه برود او توسط راننده خفت گیری شده و در ادامه می فهمیم مورد تعرض قرار می گیرد.همسر و پدرش مصرانه می خواهند او به پزشکی قانونی رفته تا با جواب آن متهم به تجاوز به دار مجازات سپرده شود. مینو اما بی هیچ دلیل موجهی مقاومت می کند درست مانند بهرام شوهر و پدرش که وقتی مینو محکم می گوید که به او تجاوز نشده بی هیچ دلیل قانع کننده ای اصرار دارند که خلافش را ثابت کنند.فیلم پر از تصاویری که قانع کننده نیست.پراست از آدم هایی که بود و نبودشان تاثیری در روند قصه فیلم ندارند.پر است از تبلیغات گل درشت و پر از داستانک هایی که بی هیچ سرانجامی به حال خود رها می شوند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها