پرونده شکایت کیوان کثیریان، منتقد و روزنامهنگار، از احمد احمدی تهیه کننده فیلم «لازانیا» بابت یادداشتی از احمدی که حاوی اتهامات ناروا و توهین بود، با عذرخواهی رسمی احمدی و پذیرش آن از سوی کثیریان بسته شد.
به گزارش سینماسینما، در پی محکوم شناخته شدن احمدی، این تهیه کننده از کثیریان عذرخواهی کرد. او متن عذرخواهی خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. تصویر متن عذرخواهی احمدی را در زیر میبینید:

کیوان کثیریان نیز در اینستاگرام خود نوشت:
«بالاخره این پرونده پس از یکسال و نیم با عذرخواهی رسمی آقای احمدی به پایان رسید.
یک سال و نیم از مطلبی که ایشان به هر دلیل در صفحه شخصیشان منتشر کردند و متاسفانه متضمن توهین و افترا و مطالب کذب بود، گذشت. مطلبی که برای نخستین بار پای مرا به عنوان شاکی به مراجع قضایی کشاند.
این مطلب توسط برخی کانالهای تلگرامی بازنشر شد. به هرحال من طی این سالها بارها توهینها و تهمتها را نادیده گرفتم و واکنشی نشان ندادم. اما این بار تصمیم گرفتم اقدامی کنم که هزینه این قبیل اقدامات غیراخلاقی کمی، فقط کمی بالا برود.
از این رو به رغم میل باطنی و خلاف رویه زندگیام، از ایشان به مراجع قضایی شکایت کردم و دادگاه نیز حکم قطعی صادر کرد. درهرحال گاه عذرخواهی برای عدهای دشوار است و بهطول میانجامد و گاهی اطرافیان، آدمها را فریب میدهند ولی قانون گاه سرجایش هست.
سینماگران و مسئولان محترم پرشماری برای وساطت با بنده تماس گرفتند که از همگیشان شرمندهام که از شرطم کوتاه نیامدم. عذرخواهی در قبال چیزهای کذب و ناروایی که نوشته شد، کمترین هزینهای است که مرتکب، باید متحمل شود و البته هزینههای دادرسی و وکالت.
امیدوارم همگی ما در سینما، رسانه و همه عرصهها وقتی میخواهیم دگمه انتشار صفحه مجازیمان یا دکمه انتشار خبر در سایت و هرچیز شبیه آن فشار دهیم، دستمان بلرزد که نکند نسبت ناروا به کسی داده باشیم، نکند در دام نفرت و کینه و اتهام زنی و دروغ و توهین بیفتیم.
ممنون از آقای احمدی که بالاخره بعد از مدتها مقاومت بیهوده، عذرخواهی را به حرفهای اطرافیانش ترجیح داد و امیدوارم هر روز هزینه توهین و افترا و دروغ به ویژه در رسانهها افزایش یابد، بساط بیاخلاقی در کانالهای غیررسمی فضای مجازی نیز برچیده شود و حرفه شریف ما از گزند آدمهای تقلبی تهی شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ باید راوی این دوران باشیم تا گرفتار جعل نشود
- تلاش برای تحریف تاریخ/ نگاهی به فیلم «پرویزخان»
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ «شکارچی گوزن» از تراژدی جنگ تا جادوی سینما/ دنبال داستان نباشید!
- پیمان معادی پاسخ میدهد؛ واکنشها به اتهام دو بازیگر زن به سعید پورصمیمی چه بود؟
- گفتوگوی خبرگزاری دانشجو با کیوان کثیریان (بخش دوم)/ هنر دستوری نیست و هنرمند باید بتواند در یک فضای باز خیالش را پرواز بدهد
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشن فیلم کوتاه ده
- نعل وارونه جشنواره فجر
- جشنواره فیلم فجر؛ یک خودزنی غمانگیز
- کیوان کثیریان: تکصدایی نتیجه سپردن نظارت بر تولید محتوای فضای مجازی به صداوسیماست
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- کیوان کثیریان: سیستم داوری در جشنواره فیلم فجر باید اصلاح شود
- طباطبایینژاد: جشنواره فیلم فجر یک آیین است
- چالشهای برگزاری جشنواره فیلم فجر/ شرایط سخت، ایدههای خلاقانه میطلبد
- خداحافظ آقای اصیل
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت





