علی سرتیپی اعلام کرد که رضا عطاران، حمید فرخ نژاد و رضا گلزار، گران ترین بازیگران سینمای ایران هستند.
به گزارش سینماسینما، علی سرتیپی، پخش کننده سینما که دیروز (چهارشنبه ۵ دی) مهمان علی ضیا در برنامه «فرمول یک» بود، در پاسخ به این پرسش که گرانترین بازیگران سینمای ایران چه کسانی هستند، گفت: «تعدادی از بازیگران هستند؛ رضا عطاران عزیز، حمید آقای فرخنژاد، آقای گلزار قطعا هستند.»
او در بخشی دیگر از صحبتهای خود در این برنامه اعلام کرد: «امسال در ۹ ماه گذشته بهترین سال مالی سینما بوده و تا پایان آذر سینمای ایران ۲۰۰ میلیارد فروش داشته است. اگر این مبلغ را با سال ۹۱ که ۳۰ میلیارد فروش با ۳ میلیون نفر تماشاگر داشتیم مقایسه کنیم اوضاع خوب است. سال ۹۶ هم ۱۷۵ میلیارد فروش کل سینما بوده است.»
سرتیپی در پاسخ به این سوال ضیا که آیا با این وجود وضع تهیه کنندهها حسابی خوب است، تاکید کرد: «چیزی که دست تهیه کننده را از یک فیلم خیلی خوب که مثلا ۱۰ میلیارد بفروشد میگیرد، ۳ میلیارد است. یعنی اگر میشنوید که فیلمی ۳ میلیارد فروش داشته، صرفا ۳۰ درصد آن به تهیه کننده رسیده است.»
تهیه کننده «توکیو بدون توقف» در پاسخ به اینکه آیا بازیگری داریم که ۱ میلیارد تومان دستمزد بگیرد، گفت: «بله چنین حدودهایی داریم. البته چند سالی است بازیگران در فیلمها شریک میشوند و اینطور نیست که ۱ میلیارد پرداخت نقدی به آنها داشته باشیم.»
سرتیپی درباره رضا عطاران اظهار کرد: «عطاران آدم گزینشی است. گاهی اوقات برای دل خودش کار میکند. مثلا در فیلم «خانم یایا» که از نظر من فیلم جذابی نیست بازی میکند. شاید چون کاهانی را دوست داشته یا به هر دلیل دیگر. من تهیهکننده «دراکولا» بودم و ۱ و ۷۰۰ هزینه این فیلم شده بود. این فیلم را هم عطاران دلی ساخت.»
او در این باره که برای اکرانهای خارجی، بعضی وقتها فیلمها به دلیل تبلیغات و… بدهکار هم میشوند، یادآور شد: «ما در دبی، آلمان، آمریکا و استرالیا اکران محدودی برای ایرانی های خارج از کشور داریم. غیر از فیلم «مارمولک» که در زمان خودش در آمریکا خیلی خوب فروخت، فیلمهای دیگر مثل «هزارپا» نهایتا در خارج از کشور ۳۵ هزار دلار فروختهاند.»
تهیهکننده «نصف مال من نصف مال تو» درباره بازیگران بفروش از جمله جواد عزتی تصریح کرد: «عزتی بازیگر موفقی است و بازیگران زیادی هستند که بفروش هستند. اما به نظرم اصل فروش یک فیلم بابت فیلمنامه و کارگردانی است. «دختری با کفشهای کتانی» و «من ترانه ۱۵ سال دارم» هم فیلمهایی بودند که به همین خاطر موفق شدند.»

سرتیپی ادامه داد: «صدرعاملی بازیگرانی را معرفی کرده و امسال هم فیلم خوبی در جشنواره فجر دارد که بازیگران خوبی را در آن معرفی می کند. تمام دنیا سوپراستار می خواهد و آمریکا هم سوپراستار می خواهد. تلویزیون در رابطه با اینکه افراد جدیدی را معرفی و حفظ کند چه کرده است؟ این یک عزم کلی می طلبد.»
او با اشاره به مخاطب ۲۲ میلیونی سینمای ایران در سال، ادامه داد: «ما باید به ۱۰۰ میلیون بلیت در سال برسیم. در آمریکا که ۵۵۰ میلیون جمعیت دارد ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار نفر به سینما می روند اما در کشور ما ۲۲ میلیون نفر سینما میروند. ما باید سالنهای بیشتری بسازیم. عمده ترین دعوایی که در سینما هست به خاطر نبود سالن است. بخش خصوصی در این زمینه دارد جلو میآید.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





