امروز ۴شنبه ۲۱ اکتبر، اکران فیلم صدای انسان ساخته پدرو آلمادوار در ۱۱۱ سینما در اسپانیا آغاز شد.
به گزارش سینماسینما تیلدا سوئینتن بازیگر این فیلم درباره همکاریاش با آلمادوار میگوید: از زمانی که آلمادوار را در دهه ی ۸۰ کشف کردم برایش احترام زیادی قایل بودم.
این فیلم ۳۰ دقیقهای اولین فیلم انگلیسی زبان این کارگردان است.
وقتی کارگردانی تیلدا سوئینتن را در اختیار دارد میداند کسی را به گروهش دعوت کرده که تا حد جان برای کارش تلاش میکند و از کارش دفاع میکند.
بسیاری از کارگردان های رادیکال هم برای کار با او صف کشیده اند. برای آلمادوار پیدا کردن یک همراه در این تجربه خاص که اولین کار او و برگرفته از صدای انسان ژان کوکتو هست و کسی که فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» را ساخته، سخت بود.
فیلمبرداری این فیلم به دلیل شیوع کرونا و قرنطینه دچار وقفه شده بود.
سوئینتن میگوید: وقتی ایمیل دعوت از المادوار دریافت کردم مشغول فیلمبرداری کاری در کلمبیا بودم. با دریافت این ایمیل احساس کردم که کوکتو و آلمادوار از من میخواهند که با آن ها برقصم.
این فیلم در جشنواره برلین هم به نمایش درآمد.
مترجم: مهگان فرهنگ
منبع: صفحه اگوستین آلمادوار، ال دسئو و روزنامه ال پایس اسپانیا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ونیز هشتاد و یکم به پایان راه رسید/ اسامی برگزیدگان
- شیر طلای ونیز به آلمادوار رسید
- در حال و هوای جشنواره ونیز/ انتظارها از آلمادوار بالا بود، اما…
- «اتاق همسایه» ساخته میشود؛ جولین مور و تیلدا سوئینتن بازیگران فیلم جدید آلمادوار
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- ایتن هاک و پدرو پاسکال مقابل دوربین آلمادوار/ یک وسترن نیمساعته
- معرفی برندگان پلاتینو/ خاویر باردم و پنهلوپه کروز جایزه گرفتند
- «مادران موازی»؛ نگاهی انتقادی به بخشی از تاریخ اسپانیا
- پدرو آلمادوار؛ کارگردانی که فیلم ساختن در او یک نیاز فیزیولوژیکی بود
- روایت پدرو آلمودوار از «رنج و شکوه» / قصهگویی پرشور با ذهن خسته از جهان
- مردی که بازیگری برایش یک حرفه نبود، شیوه زندگی بود
- برایان کرانستون در فیلم جدید و پربازیگر وس اندرسون بازی میکند
- تام هنکس به فیلم بعدی وس اندرسون پیوست
- معرفی فیلمهای جشنواره ونیز ۲۰۲۱
- افتتاح جشنواره ونیز با فیلمی از پدرو آلمادوار
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





