زهره جمالی | بی قانون
پژوهشگران و محققان بالاخره سر عقل آمدند. آنها تصمیم گرفتند بهجای پژوهشهای بیخودی مثل ارتباط کچلی زیر ۲۷ سال آقایان با سیب زمینی سرخ کرده و یا طرز پرورش کلم بروکلی در سیاره پاپوآ به پژوهشهای جامع و مفیدتری بپردازند. از جمله علاقه افراطی ایرانیان در استفاده از افراد چشم رنگی و مو بور در تیزرهای تبلیغاتی. از تبلیغ بانک بگیر تا تبلیغ ماست و خمیر دندان با دهان بسته. یعنی شما اگر یک فرد خارجی باشید با دیدن تبلیغهای تلویزیونی، بیلبوردی، بنری و حتی بروشوری، ایرانیان را افرادی چشم رنگی و مو بور با دماغ و دهن یه گردویی تصور میکنید که صبح تا شب کف بازار پلاسند برای سِت کردن پارکت کف آشپزخانه با رنگ بشقابهای پلوخوریشان. تا جایی که اوج دغدغهشان در زندگی فقط داشتن تیرهشور و سفیدشور برای لباسهایشان است. در صورتی که در حالت واقعی ایرانیها کلهسیاههای چشم و ابرو مشکی هستند، با پوستهای گندمگون که از صبح تا شب کف نت پلاسند. دائم هم با قطع و وصل کردن وی پی اِن، در تلاشند سرعت را از حالت مورچهای به لاک پشتی تغییر دهند بلکه بتوانند فیلم زایمان طبیعی پنگوئنها در قطب شمال را دانلود و پیج عکسهای لو رفته از بازیگران ایرانی را فالو کنند. همیشه هم خیال می کنند این وضعیتی که درش هستند یک روزی تمام میشود و بالاخره یک نفر میزند روی شانهشان و میگوید: «برای دوربین مخفی دست تکان بده». غافل از اینکه حالا حالاها باید صبر ایوب را درخواست بدهند.
خلاصه اینکه آنقدر در بهکارگیری از چشم رنگیها و مو بورها در تبلیغات تلویزیونی افراط نکنید. چون الان کار به جایی رسیده است که دم عیدی مادر من رفته است بازار و یک جفت لنز یخی برایم گرفته و انتظار دارد مثل همان خانم چشم رنگیه در تبلیغات، دستمال به دست، رقصان و شادان در چشم بههم زدنی در و دیوار خانه را برایش برق بیندازم. ولی من تنها کاری که از دستم بر میآید، این است که لنزها را به چشمایم بزنم و با نیم رخِ فیس شرقیام در آواتار، یک تنه بزرگ علوی را به چالش کشیده و به کوچک علوی تبدیل نمایم.
🔻🔻🔻
روزنامه طنز بی قانون (ضمیمه طنز روزنامه قانون)
👇👇👇
@bighanooon
@DastanBighanoon
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه انجمن تهیهکنندگان مستقل سینمای ایران؛ ناتوانی تشکیلات تلویزیون با بودجه بیانتها در همراهی با مردم
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





