“کارن همایونفر” قرار است در قالب سومین همکاری خود با کارگردان “چ”، موسیقی فیلم سینمایی “بادیگارد” را بسازد. مراحل فیلمبرداری”بادیگارد”حاتمیکیا در هفته دوم مهرماه به پایان رسید.
«کارن همایونفر» قرار است که موسیقی فیلم سینمایی «بادیگارد» را بسازد و برای دومین بار در کنار این کارگردان باسابقه مهمان پرده نقرهای شود. مراحل فیلمبرداری بادیگارد حاتمیکیا در هفته دوم مهر و پس از حدود سه ماه در تهران به پایان رسید و مراحل پس تولید آن آغاز شده است. البته هنوز کارن همایونفر ساخت موسیقی این فیلم سینمایی را آغاز نکرده و او پس از اتمام مراحل تدوین، نتها و کلاویههایش را برای بادیگارد بسیج خواهد کرد. این برای سومین بار است که همایونفر برای یکی از ساختههای کارگردان «چ» آهنگسازی میکند. اولین همکاری مشترک همایونفر و حاتمیکیا به سریال «حلقه سبز» مربوط میشود. مجموعهای که با بازی «حمید فرخنژاد» از شبکه سوم سیما پخش شد.
دومین تجربه همکاری این آهنگساز باسابقه و کارگردان «آژانس شیشهای» در قالب فیلمسینمایی «گزارش یک جشن» رقم خورد. اثری که سالها از تولید آن میگذرد و پس از توقیف هنوز سرنوشتش معلوم نیست. البته بادیگارد هم مضمونی کاملا سیاسی دارد و داستان شخصی به نام «حیدر» است که از مقامات و مسئولان عالیرتبه کشوری محافظت میکند. این بادیگارد در جریان کار خود با سوالات و تردیدهای گوناگون مواجه میشود.
«پرویز پرستویی»، «مریلا زارعی»، «محمود عزیزی» و «بابک حمیدیان» از جمله بازیگرانی هستند که رو به روی دوربین «محمود کلاری» ایفاگر نقشهایی بودند که ابراهیم حاتمیکیا به رشته تحریر درآورده و پرداخته بود. فیلمبرداری بادیگارد به تهیهکنندگی این کارگردان مطرح سینما از روز دهم تیرماه و مقارن با روز پانزدهم رمضان آغاز شد. عوامل تولید بادیگارد این روزها نیم نگاهی هم به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دارند و احتمالا جدیدترین ساخته حاتمیکیا پس از «چ» بهمن ماه امسال و در قالب بزرگترین رویداد سینمایی کشور به نمایش درآید.
منبع: نسیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- یادداشت ابراهیم حاتمیکیا برای صادق صفایی/ راز ماندگاری نقش نوذر در «از کرخه تا راین»
- پایان فیلمبرداری فیلم «شمش طلا»
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- با حضور ۵۰۰ هزار تماشاگر در پنج هفته اتفاق افتاد/ استقبال غیرمنتظره فرانسویها از «دانه انجیر معابد»
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- نگاهی به فیلم «کیک محبوب من»/ عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
آخرین ها
- «دانه انجیر معابد» در میان نامزدهای جایزه بهترین فیلم اروپا
- نشست خبری اپرای عروسکی مولوی / گزارش تصویری
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- رایان رینولدز و هیو جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- درباره نمایش و اجرای متفاوت «قلاده ای برای یک سگ مرده»
- موسیقی نمایش آوای پارسی / گزارش تصویری
- اکران مردمی فیلم شبگرد / گزارش تصویری
- «آنها مرا دوست داشتند»؛ گوشهنشینانِ فراموش شده!
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- چند کلمه دربارهی فساد و فحشا و ابتذال و «کیک محبوب من»
- معرفی داوران و آثار راهیافته بخش «هنرهای نمایشی» جشنواره چندرسانهای میراثفرهنگی/ اعلام برنامه بخش بینالملل
- نمایش «آخرین کوسه نهنگ» در جشنواره اسپانیایی
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- برگزاری نخستین بوتکمپ مدیریت محصول آکادمی همراه اول
- درباره «بازنده» / لبه تاریکی
- نقدی به مدل فیلمسازی در ایران/ سینما بدون ساختار مشخص و قوانین دقیق
- «قهوه پدری» مهران مدیری از در شبکه نمایش خانگی
- «تَرَک عمیق» دو جایزه جشنواره بارسلون را گرفت
- گزارشی از گیشه سینماها؛ «زودپز» صدرنشین فروش فیلمهای هفته گذشته
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- پیوستن رضا بابک و شیرین اسماعیلی به «با خشم به گذشته نگاه کن»
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- «نادره رضایی» معاون هنری وزیر ارشاد شد
- اعضای شورای پروانه فیلمسازی سینمایی معرفی شدند
- از ۱۶ آبان؛ «خورشید آن ماه» ساخته ستاره اسکندری آنلاین اکران میشود
- حضور همراه اول در نمایشگاه کیشاینوکس با هدف گسترش فرصتهای جدید سرمایهگذاری
- ادعای سازندگان پربازدیدترین سریال تاریخ نتفلیکس؛ چالشهای فصل دوم «بازی مرکب» جذابتر است
- تهیهکننده سینما مطرح کرد: کوچ سینماگران حرفهای به پلتفرمها و فیلمهایی که تعطیل میشوند
- «فصل فرار اسبها» آماده نمایش شد
نقد ، یک گفتمان هنریست . و مثل هر دستگاه دیگری در این کائنات ، یک ورودی دارد ، یک پردازش و یک خروجی .
منتقد شخصی ست که ابتدا اثر را تجزیه می کند ، سپس با کشف ارتباط تکه ها با هم ، آن را تحلیل می کند و در نهایت فهمش را شرح می دهد . حال ممکن است ارزش گذاری بکند ، یا نکند . به هر حال ارزش گذاری در حرف های او مستتر خواهد بود .
حال شما بفرمایید ، حاتمی کیا تولید کننده چه اثری ست ؟ راجع به کدام منتقد ، و در چه مجلسی صحبت می کند ؟
آقای فراستی چه ؟ آیا به این شیوه ی ساده ای که ذکر شد ، «نقد» می کند ؟ یا اینکه نه ، صرفن با قیاس بین فیلم ها ، و با یک ترازو ، آثار را کیله کرده و بعد سبک و سنگین کردنش را شرح می دهد ؟