“کارن همایونفر” قرار است در قالب سومین همکاری خود با کارگردان “چ”، موسیقی فیلم سینمایی “بادیگارد” را بسازد. مراحل فیلمبرداری”بادیگارد”حاتمیکیا در هفته دوم مهرماه به پایان رسید.
«کارن همایونفر» قرار است که موسیقی فیلم سینمایی «بادیگارد» را بسازد و برای دومین بار در کنار این کارگردان باسابقه مهمان پرده نقرهای شود. مراحل فیلمبرداری بادیگارد حاتمیکیا در هفته دوم مهر و پس از حدود سه ماه در تهران به پایان رسید و مراحل پس تولید آن آغاز شده است. البته هنوز کارن همایونفر ساخت موسیقی این فیلم سینمایی را آغاز نکرده و او پس از اتمام مراحل تدوین، نتها و کلاویههایش را برای بادیگارد بسیج خواهد کرد. این برای سومین بار است که همایونفر برای یکی از ساختههای کارگردان «چ» آهنگسازی میکند. اولین همکاری مشترک همایونفر و حاتمیکیا به سریال «حلقه سبز» مربوط میشود. مجموعهای که با بازی «حمید فرخنژاد» از شبکه سوم سیما پخش شد.
دومین تجربه همکاری این آهنگساز باسابقه و کارگردان «آژانس شیشهای» در قالب فیلمسینمایی «گزارش یک جشن» رقم خورد. اثری که سالها از تولید آن میگذرد و پس از توقیف هنوز سرنوشتش معلوم نیست. البته بادیگارد هم مضمونی کاملا سیاسی دارد و داستان شخصی به نام «حیدر» است که از مقامات و مسئولان عالیرتبه کشوری محافظت میکند. این بادیگارد در جریان کار خود با سوالات و تردیدهای گوناگون مواجه میشود.
«پرویز پرستویی»، «مریلا زارعی»، «محمود عزیزی» و «بابک حمیدیان» از جمله بازیگرانی هستند که رو به روی دوربین «محمود کلاری» ایفاگر نقشهایی بودند که ابراهیم حاتمیکیا به رشته تحریر درآورده و پرداخته بود. فیلمبرداری بادیگارد به تهیهکنندگی این کارگردان مطرح سینما از روز دهم تیرماه و مقارن با روز پانزدهم رمضان آغاز شد. عوامل تولید بادیگارد این روزها نیم نگاهی هم به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دارند و احتمالا جدیدترین ساخته حاتمیکیا پس از «چ» بهمن ماه امسال و در قالب بزرگترین رویداد سینمایی کشور به نمایش درآید.
منبع: نسیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آیا فیلم حاتمیکیا به جشنواره فجر میرسد؟
- صداوسیما به از کرخه تا راین هم رحم نکرد!
- حاتمیکیا چرا ساخت سریال «موسی(ع)» را پذیرفت؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- یادداشت حاتمی کیا در پی درگذشت نادر طالب زاده
- چرخشهای ناگهانی/ کوتاه درباره فیلم «شب طلایی»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک ریسک بزرگ/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- تکرار کلیشهها/ نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- نام فیلم پسرحاتمیکیا تغییر کرد
- تعبیر یک رویا/ نگاهی به «خواب ابراهیم»
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- یادداشت ابراهیم حاتمیکیا برای صادق صفایی/ راز ماندگاری نقش نوذر در «از کرخه تا راین»
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- حتی نام ایران او را به گریه میانداخت/ داور زنده زنده دق کرد
- عشق و پساعشق/ چند نکته درباره فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
آخرین ها
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- مراسم رونمایی و اکران فیلم مستند «آواز باد» / گزارش تصویری
- به بهانه سریال «زخم کاری»/ فقط خشونت است و حرص و آز
- فوت برنده جوایز اسکار، کن و سزار؛ برتراند بلیه درگذشت
- نشان ویژه «روابطعمومی پیشگام در کاربرد هوش مصنوعی» به همراه اول اعطا شد
- «جن زدگان» ایبسن روی صحنه تئاتر شهرزاد میرود
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت سینمایی برای ۶ فیلمنامه صادر شد
- صداپیشه «مهمونی» به «۱۰۰۱» پیوست
- تنها یک فیلم کوتاه، سهم سینمای ایران در برلین؛ فیلمهای جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شد
- جوایز سینمایی لومیر اهدا شد؛ ۵ جایزه به «امیلیا پرز» رسید/ «دانه انجیر معابد» بهترین محصول مشترک اروپا شد
- به بهانه تبلیغات «کیولین» و «بنمانو» در سریال «قهوه پدری» مهران مدیری؛ جایی که برندها به قلب داستان میرسند
- هتتریک دیزنی در ۲۰۲۴/ فروش «موآنا ۲» از مرز یک میلیارد دلار گذشت
- نمایندگان جدید وزارت ارشاد در شورای صدور مجوز ساترا معرفی شدند
- «تاری» در راه لهستان
- نکوداشت خسرو سینایی برگزار شد؛ سینماگری که فردگرا و خودنما نبود
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- هوشنگ مرادی کرمانی: هیچ وقت مُهر سیاسی نخوردم و نمیخورم
- آغاز به کار نخستین نمایشگاه «اهواز پترواکس» با حضور همراه اول
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- «خائن کشی» آنلاین میشود
- مستند «در میان امواج» و روایتی زنانه از جنوب ایران
- جوآن پلورایت درگذشت
- معرفی داوران دو بخش چهل و سومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- شهرام میراب اقدم درگذشت
- «عزیز»؛ عاشقانهای با طعم آلزایمر/ مجید توکلی: شورای پروانه ساخت منحل شود
- انجمن منتقدان آثار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر را داوری میکند
- یک برنده اسکار، رئیس هیات داورانِ جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد
- انتشار فراخوان نخستین جشنواره نمای باران
نقد ، یک گفتمان هنریست . و مثل هر دستگاه دیگری در این کائنات ، یک ورودی دارد ، یک پردازش و یک خروجی .
منتقد شخصی ست که ابتدا اثر را تجزیه می کند ، سپس با کشف ارتباط تکه ها با هم ، آن را تحلیل می کند و در نهایت فهمش را شرح می دهد . حال ممکن است ارزش گذاری بکند ، یا نکند . به هر حال ارزش گذاری در حرف های او مستتر خواهد بود .
حال شما بفرمایید ، حاتمی کیا تولید کننده چه اثری ست ؟ راجع به کدام منتقد ، و در چه مجلسی صحبت می کند ؟
آقای فراستی چه ؟ آیا به این شیوه ی ساده ای که ذکر شد ، «نقد» می کند ؟ یا اینکه نه ، صرفن با قیاس بین فیلم ها ، و با یک ترازو ، آثار را کیله کرده و بعد سبک و سنگین کردنش را شرح می دهد ؟