فرزندان مرحوم فرجالله سلحشور نسبت به دخل و تصرف احتمالی در فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» که پس از مرگ پدرشان ممکن است اعمال شود، ابراز نگرانی کردند.
به گزارش سینماسینما، فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)» را فرجالله سلحشور نوشت و قصد ساختن این سریال را داشت که اجل مهلتش نداد و پس از او جمال شورجه قصد ساخت این سریال تاریخی ـ مذهبی را داشت که از قضا این کارگردان هم دچار بیماری شده و هنوز هم سلامتی خود را به طور کامل به دست نیاورده است.
اکنون ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» به ابراهیم حاتمی کیا رسیده و او به زودی کارش را شروع خواهد کرد.
در این میان موسسه تبیان که در فیلم نامه این سریال طرف قرارداد سازمان صداوسیما بوده است، به نقل از فرزندان مرحوم سلحشور در نامهای از رییس صداوسیما درخواست کرده تا حقوق آن مرحوم در رابطه با فیلمنامه حفظ شود.
در نامه مدیر اجرایی موسسه فرهنگی ـ هنری تبیان به رییس صداوسیما آمده است:
«جناب آقای دکتر علیعسکری
ریاست محترم سازمان صداوسیما
با سلام تحیت
احتراما با عنایت به اخبار منتشر شده درخصوص تولید سریال «موسی کلیم الله (ع)» نوشته مرحوم فرجالله سلحشور، فرزندان مرحوم، آقایان ایوب سلحشور و بصیر سلحشور بر اساس مالکیت حقوقی و معنوی خود در این فیلمنامه، برخی از دغدغهها و نگرانیهای خویش را به خصوص پیرامون نگارش و پژوهش مجدد این فیلمنامه به سمع و نظر حضرتعالی رساندهاند که به پیوست تقدیم میگردد.
موسسه فرهنگی ـ هنری تبیان به عنوان میراث ارزشمند آن هنرمند فقید که در این فیلمنامه فاخر نیز طرف قرارداد سازمان بوده، با تایید این نگرانیها یقین دارد که جنابعالی در حراست از منویات مرحوم سلحشور در آن فیلمنامه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهید کرد.
پیشاپیش از بذل توجه و عنایت آن جناب سپاسگزارم.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- تاخیر یک هفتهای در اکران «شب طلایی» حاتمیکیا
- سید محمود رضوی تهیهکننده سریال «حضرت موسی(ع)» شد
- سیمافیلم در اطلاعیهای اعلام کرد: ساخت سریال «موسی(ع)» به کارگردانی حاتمیکیا متوقف نشده است
- شب حسرت ابراهیم حاتمیکیا و حضور مسعود کیمیایی در موزه سینما
- سهمی دیگر برای سینمای ایران از بخش جلوهگاه شرق
- کیوان مقدم مدیر هنری سریال حضرت «موسی» شد
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- خروج از مدیوم سینما/ نگاهی به فیلم «خروج»
- راز نهفته، نگفته باقی ماند!/ نگاهی به فیلم «چ»
- اعلام جزئیات نحوه نمایش آنلاین فیلم “خروج”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





