فرزندان مرحوم فرجالله سلحشور نسبت به دخل و تصرف احتمالی در فیلمنامه سریال «حضرت موسی (ع)» که پس از مرگ پدرشان ممکن است اعمال شود، ابراز نگرانی کردند.
به گزارش سینماسینما، فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)» را فرجالله سلحشور نوشت و قصد ساختن این سریال را داشت که اجل مهلتش نداد و پس از او جمال شورجه قصد ساخت این سریال تاریخی ـ مذهبی را داشت که از قضا این کارگردان هم دچار بیماری شده و هنوز هم سلامتی خود را به طور کامل به دست نیاورده است.
اکنون ساخت سریال «حضرت موسی(ع)» به ابراهیم حاتمی کیا رسیده و او به زودی کارش را شروع خواهد کرد.
در این میان موسسه تبیان که در فیلم نامه این سریال طرف قرارداد سازمان صداوسیما بوده است، به نقل از فرزندان مرحوم سلحشور در نامهای از رییس صداوسیما درخواست کرده تا حقوق آن مرحوم در رابطه با فیلمنامه حفظ شود.
در نامه مدیر اجرایی موسسه فرهنگی ـ هنری تبیان به رییس صداوسیما آمده است:
«جناب آقای دکتر علیعسکری
ریاست محترم سازمان صداوسیما
با سلام تحیت
احتراما با عنایت به اخبار منتشر شده درخصوص تولید سریال «موسی کلیم الله (ع)» نوشته مرحوم فرجالله سلحشور، فرزندان مرحوم، آقایان ایوب سلحشور و بصیر سلحشور بر اساس مالکیت حقوقی و معنوی خود در این فیلمنامه، برخی از دغدغهها و نگرانیهای خویش را به خصوص پیرامون نگارش و پژوهش مجدد این فیلمنامه به سمع و نظر حضرتعالی رساندهاند که به پیوست تقدیم میگردد.
موسسه فرهنگی ـ هنری تبیان به عنوان میراث ارزشمند آن هنرمند فقید که در این فیلمنامه فاخر نیز طرف قرارداد سازمان بوده، با تایید این نگرانیها یقین دارد که جنابعالی در حراست از منویات مرحوم سلحشور در آن فیلمنامه، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهید کرد.
پیشاپیش از بذل توجه و عنایت آن جناب سپاسگزارم.»
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- «موسی کلیمالله»؛ دومین فیلم پرفروش اکران نوروزی
- «موسی کلیم الله» بیگ پروداکشن ناامیدکننده
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- تاخیر یک هفتهای در اکران «شب طلایی» حاتمیکیا
- سید محمود رضوی تهیهکننده سریال «حضرت موسی(ع)» شد
- سیمافیلم در اطلاعیهای اعلام کرد: ساخت سریال «موسی(ع)» به کارگردانی حاتمیکیا متوقف نشده است
- شب حسرت ابراهیم حاتمیکیا و حضور مسعود کیمیایی در موزه سینما
- سهمی دیگر برای سینمای ایران از بخش جلوهگاه شرق
- کیوان مقدم مدیر هنری سریال حضرت «موسی» شد
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- خروج از مدیوم سینما/ نگاهی به فیلم «خروج»
- راز نهفته، نگفته باقی ماند!/ نگاهی به فیلم «چ»
- اعلام جزئیات نحوه نمایش آنلاین فیلم “خروج”
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





