ابوالقاسم طالبی در مراسم بزرگداشتش به همراه ضیاءالدین دری که در همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج برگزار شد گفت: ما انقلابی هستیم نه اصولگرا و نه اصلاح طلب و نه اعتدالی.
به گزارش سینماسینما، مراسم بزرگداشت ابوالقاسم طالبی کارگردان «یتیم خانه ایران» و ضیاءالدین دری کارگردان «کیف انگلیسی» صبح امروز ۱۲ شهریور برابر با روز مبارزه با استعمار انگلیس با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت کلامی چند از آیات کلام الله مجید در سفارت سابق آمریکا برگزار شد.
در این مراسم که در حاشیه همایش ملی باشگاه خبرنگاران بسیج برگزار شد، سردار نقدی، سردار قیدپرور، بیژن نوباوه وطن و محمد گلریز برای تجلیل از این ۲ فیلمساز روی صحنه آمدند.
ابوالقاسم طالبی پس از دریافت کارت افتخاری خبرنگاری عنوان کرد: جای چنین روزی در تاریخ ما خالی بود زیرا انگلیس به ما ضربه زیادی زده است. من در مطالعاتی که انجام دادم متوجه شدم که ما در این رابطه غفلت زیادی کرده ایم و به همین سبب انگلیسی ها از این موضوع خوشحال هستند.
وی افزود: وقتی درباره قحطی سال های ۱۳۰۰ تحقیق می کردم متوجه شدم که انگلیسی ها در این صدسالی که قحطی به وقوع پیوست کاری کردند که اگر یک نفر تا مقطع دکترا در رشته تاریخ درس بخواند متوجه نشود که انگلیسی ها چه بر سر کشور ما در دوران قحطی آورد. این موضوع نشان می دهد که انگلیس حیله گر و مکار کار خود را به درستی انجام داده است و ما باید او را بشناسیم.
طالبی اظهار کرد: انصاف داشته باشیم و به مسایل مهم توجه کنیم، ما انقلابی هستیم نه اصولگرا، نه اصلاح طلب و نه اعتدالی، این موضوعات حزبی را بیرون بریزید و به این توجه کنید که ما بچه های انقلاب هستیم برای همین وقتی حامد بهداد در جشن منتقدان جایزه خود را به شهید حججی تقدیم می کند ما باید این خبر را در جاهای مختلف تکثیر و برجسته کنیم.
وی در پایان گفت: ما بچه های انقلاب فقط به انقلاب مدیون هستیم نه کس دیگر.
در ادامه مراسم تجلیل از ضیاالدین دری برگزار شد.
وی در این مراسم بیان کرد: ما باید همواره یادمان باشد استعمار عامل اصلی انقلاب بود و کار ما برای مبارزه با استکبار زیرکانه بود و ما این کار را با پرچم امام حسین (ع) انجام دادیم.
دری اظهار کرد: چند روز پیش شنیدم که خانم وندی شرمن که یکی از اعضای عالی رتبه در مذاکرات هسته ای بود گفته است که تیم هسته ای ایران فرق بین کلمه لفت و ریموو را نمی دانستند، این موضوع استعمار آنها را نشان می دهد و ما می دانیم که تیم مذاکر کننده ما معنی این واژه ها را می دانند بنابراین ما باید حواسمان را جمع کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- پاسخ انتقاد توهین و تهدید نیست!/ واکنش خانه سینما به اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت»
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- از سوی معاون اول رئیس جمهور؛ اعضای شورای سینما منصوب شدند
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- ساخت سریال «طلاق» ابوالقاسم طالبی به دلیل سرقت تجهیزات سینمایی متوقف شد!
- اختصاصی سینما سینما/ سینه موبیل سریال «طلاق» دزدیده شد
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





