فیلم کوتاه «ابوالهول» به کارگردانی حمید یوسفی نامزد دریافت جایزه از چهلمین جشنواره فیلمهای هنری “Asolo” شد.
به گزارش سینماسینما، «ابوالهول» آخرین ساخته حمید یوسفی است که در چهلمین جشنواره فیلمهای هنری آسولو آرت نامزد دریافت جایزه شد.
جشنواره قدیمیترین جشنواره فیلم هنر در جهان است که در سال ۱۹۷۳ با حمایت یونسکو از شاخهای از جشنواره فیلم ونیز تأسیس شد و اکنون در سراسر جهان شناخته شده و به عنوان یک مسابقه بینالمللی برای فیلمهای هنری و زندگینامه هنرمندان ایجاد شده است.
«ابوالهول» پیش از این در بیست و یکمین جشنواره Riverside آمریکا ، هشتمین جشنواره unDependence آلمان و ششمین دوره trameindipendenti ایتالیا حضور داشته است.
«ابوالهول» نوشته حمید یوسفی و رومینا روشنبین است و رومینا روشنبین و علی خوشبین بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کردهاند.
حمید یوسفی ساخت فیلمهای «سینما نمایشگاه مجهول»، «داستان ما» و «سمعک» را در کارنامه خود دارد.
پخش بینالمللی این فیلم برعهده کمپانی ماداکتو است.
دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: مشاور فیلم: نیما عباسپور، مدیر فیلمبرداری: محسن حسینی، صدابردار: فرزان معاونیان، عکاس: محمدمهدی دلخواسته، طراح صحنه: محمدرضا جنیدی، طراح لباس: مریم فاضل، طراح چهرهپردازی: طاهره مهدوی یار، طراح جلوههای ویژه بصری: کامیار شفیع پور، مدیر تولید: امیر یمینی، مدیر تدارکات: محسن نودهی، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: نگار پناهی، دستیار دوم کارگردان: رضا فولادی نسب، منشی صحنه: یاسمن چراغعلی، جانشین تهیه کننده: امیر حسام یوسفی، موسیقی:علی انوری. فیلمبردار: مهرداد کاظمی، مجری نور: محمد امین شهسواری، دستیاران فیلمبردار: آرسام زمانی و فردین صلاحی، دستیار صدا: فراز فیاضزاده، دستیار لباس: سحر پزشکی، روابط عمومی: مرتضی رنجبران.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نقدی بر چهار فیلم کوتاه/ از کوری خودخواسته تا نمایش ساختار روانی دیکتاتورها
- راهیابی ۹ فیلم ایرانی به جشنواره فیلمهای کودکان لسآنجلس
- اهمیت لایههای زیرین قصه در فیلم کوتاه/ بازی گرفتن از نابازیگران سخت بود
- حمید یوسفی برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کیپ تاون آفریقا شد
- «ابوالهول» ایرانی در گرجستان
- «ابوالهولِ» ایرانی به کانادا میرود
- زمان و هزینه؛ چالشهای اصلی ساخت فیلم کوتاه
- فیلم کوتاه «پیله» به جشنواره ایتالیایی راه یافت
- فیلم کوتاه «ابوالهول» به تدوین رسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





