سینماسینما،علی پاکزاد- حمید آذرنگ بازیگر فیلم «قاتل اهلی» معتقد است، تاثیر تئاتر بر روی سینما غیر قابل انکار است و در دهه های گذشته بی مهری های زیادی به تئاتر در کشور صورت گرفته است.
به گزارش سینماسینما، حمیدرضا آذرنگ یکی از بازیگران نام آشنای تئاتر و سینما است. او در جشنواره سی پنجم با سه فیلم حضور پیدا کرده؛ «قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی، «آباجان» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «آذر» ساخته محمد حمزه ای فیلمهایی بودند که حمید آذرنگ در آنها به نقش آفرینی پرداخته است.
حمید آذرنگ درباره روش بازیگری اش گفت: «عموما مایل هستم که نقش های متفاوتی را بازی کنم. یک ورزشکار حرفه ای بعد از گذشت زمان، دیگر کارهایی را که در گذشته انجام می داده تکرار نمی کند. بلکه سعی می کند که چیز متفاوت و جدیدی را به نمایش بگذارد. حرفه سینما نیز به همین منوال است. تئاتر اهرم خوبی برای ارتقای سطح بازی بازیگران محسوب می شود. هیچگاه نمی توان گفت که یک نقش را چگونه و با استفاده از چه فرمولی می توان بازی کرد. متاسفم که اکنون بازیگری در جامعه ما از وزن افتاده است. به گونه ای که در هر خانه و خانواده ای یک بازیگر وجود دارد. به هر خانه ای که می رویم میبینیم بچه ها در حال تقلید رفتارهای یک بازیگر هستند. این موضوع به هیچ وجه جذاب نیست بلکه زشت است.»
او ادامه داد: «فقط کافی است که به شغل های دیگر نگاهی بیندازیم. اگر ما بخواهیم یک مکانیک یا پزشک و هرچیز دیگری باشیم. نیاز است که سالهای سال برای به دست آوردن آن تخصص تلاش کنیم، اما در بازیگری شب یک نفر وارد می شود و صبح به او می گویند استاد! البته فقط سینما درگیر چنین موضوعاتی نیست بلکه هنر ما متاسفانه با چنین مسائلی دست و پنجه نرم می کند. این بی هویتی در نسل جدید را متوجه نمی شوم. با شتاب حرکت می کنند و مایل هستند که حتما بازیگر شوند. هیچ کس به این فکر نمی کند که اگر بتواند نانوای درجه یکی شود خیلی بهتر از این است که بازیگر درجه هشت باشد.»
آذرنگ درباره تاثیر تئاتر بر سینما گفت:«تاثیر تئاتر در همه جای دنیا به حدی زیاد است که هیچ فرد یا ارگانی نمی تواند در مقابل چنین نیرویی ایستادگی کند. اما تئاتر در سالهای اخیر و به خصوص بعد از انقلاب آسیب های شدیدی دیده است. مدیران عموما رفتار خوبی با تئاتر نداشتند. به حدی با این هنر جنگیدند و مبارزه کردند که گاهی دوستانی که عاشق این هنر بودند با خود فکر می کردند که چرا و به چه دلیل این گونه رفتار می کنند. اما تئاتر به حدی قدرتمند بود که از زیر این فشارها به خوبی بیرون آمد. گران ترین هنر در دنیا اکنون تئاتر است. اما اینجا هیچ توجهی به آن نمی شود. بوسنی در زمان جنگ با صربستان نیز این هنر را ادامه داد؛ و برای بالا بردن روحیه سربازانش در زمان جنگ برای آنها تئاتر اجرا می کرد. راجع به تئاتر حرف زدن کار راحتی نیست و متاسفم که در دهه های گذشته به این هنر والا به خوبی پرداخت نشد.
حمید آذرنگ درباره حضور در نقش های جدید گفت: «اکنون درگیر تئاتر هستم. نمایش «ترن» را در دست داریم. برای بازی در یک فیلم سینمایی نیز قرارداد بستم که از اواخر بهمن کلید خواهد خورد که نامش را فعلا نمی توانم بگویم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- واکنش تند سینماگران به توئیت توهینآمیز علیاکبر رائفیپور
- «مستوران» روی میز تدوین حسن حسندوست / ادامه تصویربرداری در شهرک نور
- پروانه نمایش «روزی روزگاری آبادان» صادر شد
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- مسعود آبپرور کارگردان ادامه «مستوران» شد
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- نازنین فراهانی بازیگر سریال «مستوران» شد
- حمیدرضا آذرنگ بازیگر «مستوران» شد
- حضور «پاتوقیها» در ۲ جشنواره آمریکایی
- مدح زندگی، عشق و خانواده/ نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان»
- دوپارگی/ نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان»
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- «روزی روزگاری آبادان» آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر شد
- لشکری قوچانی: همه چیز دستبهدست هم داده تا سینمای ایران رشد نکند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





