این روزها فیلمهای «۳رخ» ساخته جعفر پناهی، «همه میدانند» ساخته اصغر فرهادی و «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی در سینماهای فرانسه در حال اکران هستند.
به گزارش سینماسینما، فیلم «۳رخ» ساخته جعفرپناهی با تبلیغات بسیار گسترده درخیابانها و متروهای شهر پاریس از چهارشنبه ۱۶ خرداد (۶ ژون) به پرده سینماها آمد و در پاریس و حومه با ۳۱ سینما در روز اول ۴۱۲۰ تماشاگر داشته است.
دو سال پیش از همین کارگردان فیلم «تاکسی» به نمایش در آمده بود که روز اول ۶۱۱۵ تماشگر داشته بود. فیلم «۳رخ» با وجود بدست آوردن جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن از فروش کمتری برخوردار بوده است. البته باید منتظر پایان هفته اول و فروش کلی آن در فرانسه بود تا بتوان مقایسه درست تری نسبت به آن کرد.
از دیگر فیلمهای ساخته کارگردانان ایرانی که در کشور فرانسه به نمایش عمومی درآمده است میتوان به «همه میدانند» ساخته اصغر فرهادی از کشور اسپانیا اشاره داشت که از ۱۹ اردیبهشت ۹۷ (۹ می۲۰۱۸) و همزمان با جشنواره کن در ۴۲۰ سینما نمایش آن آغاز شد و طی چهار هفته اول تعداد۷۵۲۳۰۰ تماشاگر در فرانسه داشته است که البته در هفته سوم و چهارم تعداد سینماهای آن به ۵۵۰ سالن افزایش یافته بود اما در هفته چهارم تنها ۷۴۴۷۷ نفر به دیدن فیلم رفته بودند. نمایش «همه میدانند» در فرانسه همچنان ادامه دارد و پخش کننده آن امیدوار است که فیلم به مرز یک میلیون نفر تماشاگر برسد.
از طرفی فیلم قبلی عبدالرضا کاهانی «استراحت مطلق» با کپی کامل و بدون حذفیات از ۹ خرداد ۹۷ (۳۰می ۲۰۱۸) در سه سالن در پاریس و همچنان چند سینما در شهرستانها به نمایش در آمد و در تعدادی از سانس ها کارگردان نیز درجلسات بحث و گفتگو با تماشاگران در پاریس و همچنین در شهرستانها حضور داشت که با استقبال خوب آنها روبرو شده است. این فیلم همچنان به نمایش خود در فرانسه ادامه میدهد و قرار است بزودی فیلمهای دیگر کاهانی توسط کمپانی «بلو برد» به پرده سینماهای فرانسه بیاید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- بهترین فیلمهای ۲۰۲۵ از نگاه سایت راجر ایبرت؛ «نبردی پس از دیگری» در صدر، «یک تصادف ساده» در رده دوم
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «یک تصادف ساده» نامزد ۴ جایزه WAFCA ۲۰۲۵ شد
- بیانیه یکصد سینماگر درباره حکم تازه جعفر پناهی
- «سایت اند ساوند» ۵۰ فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کرد؛ فیلم اندرسون در صدر/ «یک تصادف ساده» ششم شد
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- یادداشتی بر «یک تصادف ساده»/ جماعت! من دیگه حوصله ندارم
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- سه جایزه برای دو فیلمساز ایرانی؛ برندگان جوایز آسیا پاسیفیک ۲۰۲۵ اعلام شد
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





