کارگران مشهور فرانسوی کلود للوش بعد از ۵۰ سال ادامه فیلم مشهورش «یک مرد، یک زن» را در دوویل شهر شمالی فرانسه فیلمبرداری میکند.
به گزارش سینماسینما، «یک مرد، یک زن» با بازی ژان لویی ترنتینیان و انوک امه، در سال ۱۹۶۶ نخل طلای جشنواره کن را به دست آورده بود . او در آن زمان از جوانترین کارگردانانی بود که نخل طلا برده بود.
او در سال ۱۹۳۷ در پاریس بدنیا آمده است. حالا کلود للوش در سن ۸۱ سالگی دوباره به شهر دوویل باز گشته و با همان هنرپیشه ها برمبنای یک سناریو و داستان رازآمیز به نوعی ادامه فیلم برنده طلای خود را از ۲۶ سپتامبر یعنی دو روز پیش کلید زده است و انتظار دارد که در جشنواره کن ۲۰۱۹ این فیلمش به نمایش درآید.

فیلم محصول کمپانی للوش به نام «فیلم ۱۳» است. برمبنای نوشته روزنامه محلی وست فرانس که در شمال فرانسه منتشر میشود از قول شهردار دوویل فیلمبرداری پنج هفته طول خواهد کشید و بخشی از بودجه فیلم از سوی شهرداری دوویل تامین میشود.
قبلا ژان لویی ترنتینیان بعد از بازی در آخرین اثر میشاییل هانکه که در جشنواره کن چندان تحویل گرفته نشده بود و در گیشه هم فروش خوبی نداشت، اعلام کرده بود در هیچ فیلمی بخاطر کهولت سن (۸۷سال) بازی نخواهد کرد، اما در مقابل پیشنهاد کلود للوش که از «یک مرد، یک زن» فیلمی به یاد ماندنی ساخته بود مقاومت نکرد و پیشنهاد او را پذیرفت.
سناریو فیلم کاملا به طور رازگونهای در اختیار کسی قرارداده نشده است و قرار است فیلمی غافلگیرکننده باشد.
فیلم «یک مرد، یک زن» در همان سالها جایزههای زیادی به دست آورده بود از جمله گلدن گلوب، جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان و غیره و در کشورهای گوناگون از فروش خوبی برخوردار شده بود و به فیلم کولت فرانسه مشهور است.
نوستالژی کلود للوش برای این فیلم و ساخت ادامه آن داستان امروزه با همان هنرپیشه قابل درک است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کلود للوش در ۸۸ سالگی سالن سینما ساخت
- پوستر رسمی جشنواره کن منتشر شد
- «سرانجام»، وصیتنامه کلود للوش است؟
- ویم وندرس در جشنواره لومیر: در قلب و روحم یک رمانتیک آلمانی بودم
- فوت بازیگر مطرح فرانسوی/ ژان لویی ترنتینیان درگذشت
- کلود للوش پنجاهمین و آخرین فیلم خود را میسازد
- یک تجربه تازه برای کلود للوش/ فیلمبرداری «فضیلت غیرقابل تحمل» با موبایل آیفون
- سرقت فیلمنامه کارگردان برنده اسکار جلوی دفتر کارش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





