تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۳:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60531

بیژن میرباقریسینماسینما، علی پاکزاد – بیژن میر باقری کارگردان سینما٬ حذف صدور مجوز کارگردانی را گامی رو به جلو دانست و یادآور شد برداشتن هرگونه فیلتر و ممیزی برای سینمای ایران مفید است.

به گزارش سینماسینما، بیژن میرباقری از کارگردانانی است که برای ساخت فیلم اولش نیازمند دریافت مجوز فیلمسازی بود. او که تجربه سختی‌های دریافت مجوز کارگردانی را از سر گذرانده٬ از انتشار این خبر که «مجوز ساخت فیلم اولی‌ها» حذف می‌شود٬ استقبال کرد و حذف این مجوز را گامی رو به جلو برای سینمای ایران دانست.

این کارگردان سینما درباره تصمیمات اخیر سازمان سینمایی مبنی بر اینکه دیگر فیلم اولی‌ها نیازمند دریافت مجوز نیستند٬ گفت: « این دستور در روز دوشنبه ابلاغ شده است. اما هنوز اجرایی نشده و تصمیم اجرایی نسبت به آن صورت نگرفته است.»

او ادامه داد: «به عنوان یک کارگردان با برداشتن هرگونه فیلتری موافق هستم. زیرا تمام این موضوعات مانع رشد و تحول مثبت در سینمای ما می‌شود. زمانی که خبر حذف مجوز کارگردانی را شنیدم بسیار خوشحال شدم. نکته قابل توجه این است که بچه‌های فیلم اولی٬ همراه و در کنار فیلمسازان بزرگ سینما هستند و از شرایط دیگر کارگردانان نیز برخوردار هستند و می‌توانند پروانه ساخت فیلم مورد نظرشان را دریافت کنند.»

میرباقری درباره اینکه پروانه ساخت چه تاثیری در آینده فیلمسازان اول دارد گفت: «در این قانون ایرادی را نمی‌توان پیدا کرد. زیرا بسیاری از کارگردانان اول فیلم می‌سازند و دیگر کار فیلمسازی را ادامه نمی‌دهند. این یک رقابت و بازار است. این اتفاق مثبتی است و باید اجازه دهیم همه بیایند و فیلم‌هایشان را بسازند. کارگردانانی که ماندگار می‌شوند قطعا کارشان را به خوبی بلد هستند.»

کارگردان فیلم «طبقه سوم» درباره تجربه شخصی خود برای گرفتن پروانه ساخت اضافه کرد: «من را به شدت اذیت کردند و باید بگویم که پروسه سختی را طی کردیم. در جریان آن روند تعدادی از کارگردانان در مورد یک فیلم اولی نظر می‌دادند و توانایی او را تایید می‌کردند. من به عنوان کسی که چند سال است فیلمسازی می‌کنم چگونه می‌توانم به یک فیلم اولی بگویم که آیا فیلمساز هست یا نیست. معیاری درباره این اظهار نظر وجود ندارد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها