«هیروکازو کوریدا» فیلمساز ژاپنی برنده نخل طلای ۲۰۱۸ جشنواره فیلم کن بلافاصله بعد از بدست آوردن این جایزه قراردادی با کمپانی مشهور وایلد بانچ بست که فیلم بعدی خودرا درفرانسه و احتمالا به زبان فرانسه بسازد.
سینماسینما، محمد حقیقت: اقای ونسان ماراوال، رییس گمپانی وایلدبانچ که پخش جهانی فیلم «دله دزدان فروشگاه» را به عهده دارد بلافاصله برای تهیه فیلم این کارگردان با وی قرارداد بست.
در این فیلم قرار است کاترین دونو، ژولیت بینوش و غیره بازی کنند که عنوان موقت فیلم «واقعیتی درباره کاترین» است.
کارگردان بزرگ ژاپنی مدتی بود ایده ساختن فیلمی در فرانسه را درسر داشت.
داستان فیلم درابتدای سال ۲۰۱۴ درجشنواره کن اتفاق می افتد و کارترین دونو نقش یک هنرپیشه فرانسوی با شکوه را بازی میکند و ژولیت بینوش نقش دختر وی که سناریست است را بعهده خواهد داشت. برای یافتن یک نوجوان شش – هفت ساله که باید نقشی هم در این فیلم به عهده بگیرد، آگهی کوچکی در روزنامهای داده میشود و قرار است چنانچه طبق برنامه پیش رود، فیلمبرداری آن در پاییز ۲۰۱۸ در پاریس و حومه آن انجام شود. کاترین دونو در نقش خود به تازگی کتابی اتوبیوگرافی درباره خود به چاپ رسانده و برای تبلیغاتش باید خود را آماده کند. درضمن باید به دختر بیمار خود که به تازگی از امریکا به فرانسه بازگشته است هم بپردازد. دیدار بین آنها لحظات پراحساسی را رقم میزند.
آقای ماراوال تهیه کننده برایمان تعریف میکند که بسیار تحت تاثیر سناریو و شخصیت های خلق شده قرار گرفته وحس وحال آن، فیلم سن ست بولوار اثر بیلی وایلر را به خاطر میآورد.
اوادامه میدهد که روی کارگردان ژاپنی برای ساخت یک فیلم پر احساس آن هم به زبان فرانسه بسیار حساب میکند.
کمپانی وایلد بانچ امروزه از مهترین کمپانیهای تهیه و پخش فیلم در اروپاست. قبلا در چندین فیلم ایرانی نیز سرمایه گذاری کرده بود و همچنین برای برخی از آنها پخش جهانی را بر عهده داشته بود. این کمپانی امسال هفت فیلم در بخش های مختلف کن داشت و «کتاب تصویر» ساخته ژان لوک گدار را که نخل طلای ویژه بدست آورد را در لیست کارهای خود دارد. این کمپانی چند بار است که فیلم هایش نخل طلا بدست میآورد که فیلمهای «چهارماه و سه هفته و دو روز» اثر کریستان منجیو «زندگی ادل» ساخته عبدالطیف کشیش و برنده امسال جشنواره «دله دزدان فروشگاه» از جمه این آثار هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مروری بر واکنشهای مطبوعات جهانی به «یک تصادف ساده»
- نمایش مستندی درباره عباس کیارستمی در ویژه برنامه فرانسویها
- استقبال مردم ژاپن از فیلم برنده نخل طلای کن/ «دزدان فروشگاه» ۹ میلیون دلاری شد
- فیلم/ جایزه جعفر پناهی از فرانسه به تهران رسید
- جایزه فیلمنامه جشنواره کن در راه ایران/ دلنوشته مستانه مهاجر درباره فیلم جعفر پناهی
- سینما آب روان است
- هفتادویکمین جشنواره فیلم کن به پایان رسید/ اهدای جایزه بهترین فیلمنامه به جعفر پناهی
- در پنجاهمین دوره این بخش/ برندگان دو هفته کارگردانهای کن معرفی شدند/ «اوج» برنده اصلی
- به کارگردانی یک ایرانیتبار/ «مرز» جایزه بخش نوعی نگاه کن را برد/ معرفی همه برندگان
- دیدار اصغر فرهادی و امیر نادری در حاشیه جشنواره کن + عکس
- گزارش سینماسینما/ نگاه منتقدان سرشناس به «۳ رخ»/ از فیلمی در نقد جامعه تا اثری در مسیر آثار کیارستمی
- معرفی برندگان هفته منتقدان جشنواره فیلم کن
- حضور سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن
- آنچه درباره «همه میدانند» نوشتند/ نگاهی به ستارههای آسمان فیلم جدید اصغر فرهادی
- اعتراض نمادین زنان روی فرش قرمز جشنواره کن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





