سینماسینما، علی پاکزاد – منوچهر محمدی تهیه کننده سینما معتقد است که علی معلم فقط یک منقد نبود بلکه در همه حوزه های سینما صاحب نظر بود.
به گزارش سینماسینما ، علی معلم تهیهکننده و مدیر مسئول ماهنامه دنیای تصویر ساعتی پیش بر اثر سکته قلبی درگذشت.
منوچهر محمدی تهیه کننده سینما درباره درگذشت علی معلم گفت: «چند دقیقه ای است که شوکه هستم. نمی دانم باید چه موضوعی را بیان کنم. روزگار عجیبی شده. درگذشت علی معلم را به خانواده محترمشان تسلیت عرض می کنم. همه کسانی که با ایشان کار کرده اند خاطرات خیلی خوبی از او دارند. علی معلم از معدود افراد با سواد سینما بود.»
او ادامه داد: «یکی از خصوصیات ویژه علی معلم صراحت او در بیان موضوعات بود. اگر نسبت به هر حوزه ای نظری داشت به راحتی ابراز می کرد.»
او با اشاره به پیشینه رفاقتش با علی معلم گفت: «رفاقت من با علی معلم دیرینه بود در چند فیلم با هم همکاری داشتیم. زحمات زیادی در ساخت فیلم «زیر نور ماه» کشید.»

او همچنین درباره نقش معلم در فعالیت صنفی گفن: «جدیت علی معلم در کار های صنفی مثال زدنی بود.حضور فعالی در همه حوزه ها داشت. دانش و آگاهی علی معلم درباره سینما بی نظیر بود. صرفا از زاویه یک منتقد به موضوعات سینما نگاه نمی کرد. تقریبا در همه حوزه های سینما صاحب نظر و فکر بود. متاسفانه به بسیاری از مسائلی که مد نظر داشت توجه نشد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مردی دانا، خوش پوش و بلندبالا/ به مناسبت سالگرد درگذشت علی معلم
- تجلیل از علی رفیعی به پاس یک عمر فعالیت هنری در جشن حافظ
- سرقت از خانه «علی معلم»
- هنرمندان بر مزار علی معلم/ مراسم سالگرد درگذشت مرد ایراندوست سینما برگزار شد
- ناگفته های همسر علی معلم از یک سال فراق
- برگزاری مراسم اولین سالگرد درگذشت علی معلم
- افتتاحیه جشنواره سی و ششم فیلم فجر / گزارش تصویری سینماسینما
- برگزاری نکوداشت علی معلم در جشنواره فیلم فجر
- کسی که تلویزیون را نگاه نمیکند، چرا معترضید؟!
- چرا حضور حسین انتظامی در معاونت مطبوعاتی مفید بود؟
- جشن تولد علی معلم در برنامه «فرمول یک»
- در نشست «پریناز» مطرح شد/ سانسور نشدیم، اصلاح اندیشه کردیم!
- یادبود دو سینماگر درگذشته و حمایتهای ۲۰۰ میلیون تومانی یک جشنواره
- برگزیدگان هفدهمین جشن سینمایی و تلویزیونی حافظ معرفی شدند
- زمان برگزاری هفدهمین جشن «حافظ» مشخص شد/ اولین جشن بدون علی معلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





