تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۸:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 38995

نصرالله پژمان فررئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توجه طیف خاص یا حامی در عزل‌ونصب‌ها به توسعه کشور لطمه می‌زند، گفت: دولت‌ها نباید با تغییرات مدیریتی لجام‌گسیخته بر مشکلات هنرمندان بی‌افزایند.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با سینماسینما  با انتقاد از تغییرات مدیریتی لجام‌گسیخته و بی‌ضابطه در حوزه‌های فرهنگی به ویژه سینما، گفت: مسئولان کشور موظفند به همه ظرفیت‌های نیروی انسانی توجه کرده و نگاه محدود نداشته باشند؛ لذا توجه به گروه و طیف خاص یا حامی در عزل و نصب‌ها که حتی تجربه و تخصص نیز ندارند ، طبیعتا به کیفیت کار دستگاه‌ها و در ادامه رشد و توسعه کشور لطمه وارد می‌کند بنابراین مدیریت ارگان‌های سینمایی نیز نمی‌تواند از این مسئله مستثنی باشد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمع فرهیخته، آگاه و باهوش هنرمندان باید به فرآیند عزل و نصب‌ها، سرویس‌دهی‌ها و خدماتی که مُحق آن هستند تاثیرگذار بوده و نقش خود را ایفا کنند، افزود: دولت‌ها تاکنون نتوانستند خدماتی درخورشان به هنرمندان ارائه دهند، لذا نباید با تغییرات مدیریتی لجام‌گسیخته مشکلی بر مشکلات آن‌ها اضافه کنند.

سینماگران انتظارات به حقی دارند
پژمان‌فر با بیان اینکه سینماگران انتظارات به حقی دارند، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان پیشانی نظام در امورات فرهنگی و سازمان سینمایی به عنوان متولی سینما در زیرمجموعه این وزارتخانه باید در عزل و نصب‌ مدیران، نظر سینماگران صاحب‌نظر و کارشناسان را جویا شود و نقطه نظرات آن‌ها را تامین کند چراکه در این صورت تصمیمات بهتری خواهد گرفت.

مجلس حق دارد نظرات کارشناسی خود را در موضوعات مختلف مطرح کند
وی همچنین توضیح داد: مجلسیان قائل به عدم دخالت در کار اجرایی دستگاه‌ها هستند اما خانه ملت از مجموعه‌ای کارشناسان با سابقه در حوزه‌های مختلف همچون “فرهنگی” تشکیل شده، لذا حق دارند نظرات کارشناسی خود را در موضوعات مختلف مطرح کنند.

مراقب هستیم پای خود را بیشتر از گلیم‌مان دراز نکنیم/انتظار رفتار صحیح از طرف مقابل
پژمان‌فر با بیان این پیشنهاد که مسئولان و مدیران دولت نظر کارشناسانه مجلسیان را مُشوقانه و در راستای تسریع امور بدانند و نه دخالت در امور اجرایی و میانی، افزود: مجلس به وظایف خود آگاه بوده و ما از قدیم مراقب بودیم “پای‌ خود را از گلیم‌مان درازتر نکنیم” اما از طرف مقابل نیز انتظار رفتار صحیح داریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: موضوع تغییر مدیریت‌ها در سینما توسط کارگروه کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری می‌شود.

به تازگی برکناری فرید فرخنده کیش از مدیر عاملی انجمن سینمای جوانان ایران و انتصاب صادق موسوی با حواشی و انتقادات متعددی روبرو شده است. پیش از این فاطمه ذوالقدر یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به این تغییرات و انتصاب افراد کم تجربه و بدون پیشینه انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی در این باره شده بود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها