سینماسینما، محمد تاجیک: این روزها نظرات متفاوتی درباره اینکه آیا سینماها باید باز باشند یا بسته یا فیلمبرداری فیلمها انجام شود و یا تعطیل شود میخوانیم و میشنویم.
در همین خصوص از تعدادی از سینماگران خواسته ایم که نظرات خود را برای ما بازگو کنند.
رضا کیانیان بازیگر سینما :چون معلوم نیست تا کی گرفتار کوید۱۹ هستیم، باید یاد بگیریم در کنار آن زندگی کنیم . دولت و حاکمیت ما هیچ گونه کمک مالی به سینما و تئاتر و هیچ شغلی نمی کند، و صاحب هر شغلی در این دیار باید خودش از پس خساراتی که به خودش و شغلش وارد شده برآید .
پس ما به عنوان سینماگر باید به فکر این باشیم که چگونه منافع مان را بازیابی کنیم و برای آینده مان برنامه ریزی کنیم. چقدر خوب میشد که اصناف گوناگون به جای دعواهایی که برای کسب قدرت در خانه سینما که در اصل هیچ قدرتی ندارد. سمینار هایی ترتیب دهند و به جستجوی راه حل بپردازند. وزارت ارشاد که هیچ برنامه ای برای کرونا ارایه نداده است و فکر می کنم قادر هم نیست. پس باز می رسیم به خودمان.من نمی دانم سینماها باز باشند یا بسته ، کدام بیشتر به نفع ماست. بسته بودن که حتما به ضرر است. و باز شدن با رعایت دستور های بهداشتی هم آیا داخل خرجش را در میاورد؟ نمی دانم.
مهدی نادری کارگردان سینما: سینماها باید باز باشد. سینماها کم خطرترین اماکن عمومی هستند. فعالیت پروژه های سینمائی به شرط رعایت نکات بهداشتی می تواند همچون بسیاری از کشورها ادامه پیدا کند. اماکن پر خطر اماکنی ست که پروتکلهای بهداشتی در آنها رعایت نمی شود. عوامل سینما جزو فرهیختگان جامعه هستند.
اسماعیل منصف کارگردان سینما: وقتی همه جا بازاست، سینماها هم طبیعتا باید باز باشند. این در حالی است که دولت هم هیج حمایتی نمیکند.
محمد نیک بین تهیه کننده سینما: رعایت پروتکلهای بهداشتی برای چنین شرایطی در نظر گرفته شده است. اگر شرایط اپیدمی وخیم نباشد با رعایت پروتکلهای بهداشتی میتوان عمده کارها را انجام داد. اما آیا با رعایت پروتکلها امکان بهره برداری اقتصادی وجود دارد؟ این سوالی است که جواب آن چندان مشخص نیست.
معصومه نور محمدی کارگردان سینمای مستند: به نظر من سینماها باید تعطیل باشد و اگر عوامل تولید فیلم می توانند موارد بهداشتی کنترل کنند، کار کنند در غیر اینصورت فیلمبرداری فیلم ها نیز تعطیل شود.
حبیب احمدزاده، فیلمنامه نویس و مستند ساز: فکر نکنم طبق آمار اصلا خود افراد به خاطر وضعیت حاد کرونا به سینما بروند خودبخود عدم استقبال نوعی تعطیلی است.
مسعود بخشی کارگردان: با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، هم سینماها باید باز باشد و هم فیلمبرداری ها باید انجام شود. باید با این ویروس زندگی کرد. زندگی قوی تر از مرگ است.
ادامه دارد…
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اطلاعیه وزارت فرهنگ درباره جزییات تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری در تهران به دلیل آلودگی هوا
- اعلام تعطیلی سینما و تئاتر در هفته آینده
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- در یک سال گذشته اتفاق افتاد؛ ۲۰ سینما درخواست انحلال یا تغییر کاربری دادهاند
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





