سینماسینما، پاریس: با شیوع ویروس کرونا سالنهای سینما از جمله مکانهای فرهنگی بودند که در کشورهای درگیر این همهگیری تعطیل شدند.
پس از قرنطینه بسیاری از کشورها سعی در تنظیم پروتکلهای بهداشتی و بازگشایی سینماها داشتند که فرانسه یکی از آن کشورهاست. بازگشایی سینماها در اکثر کشورها با موفقیت کامل همراه نبوده و هنوز مخاطبان برای رفتن به سالنهای سینما آمادگی زیادی ندارند. از این رو در فرانسه نیز تعدادی از سینماها به دلیل نداشتن تعداد کافی تماشاگر تعطیل اند. و سینماهایی هم که باز هستند گاه تا هفتاد درصد آمارشان نسبت به سال قبل در همین زمان پایین آمده است.
در مدتی که سینماها در فرانسه دوباره شروع به فعالیت کرده اند، فیلمهای جدید زیادی به پرده نیامدهاند و بیشتر سالنها اکران فیلم هایی که نمایش آنها به خاطر کرونا متوقف شده بود را از سرگرفتهاند. اما قرار است از اواخر ژوئیه و در ماه اوت (اوایل مرداد ماه) تعدادی فیلم جدید و مهم روی پرده بیایند.
در فرانسه که حدودا صد روز سینماها تعطیل بود، مردم با احتیاط به سینما میروند و باید مسایل ایمنی را رعایت کنند.
در روزهای اخیر یکی از بهترین فیلمهای اکران شده فیلم «به پرواز درآمده» از یک کارگردان جوان به نام آوا ریلی است. این فیلم درباره دختری ۱۳ -۱۴ ساله است که میخواهد درمسابقات ژیمناستیک شرکت کند.
همه سینماهایی که باز هستند اجازه بلیت فروشی دارند و بلیتها هم در گیشه و هم به صورت آنلاین قابل خریداریاند. در حالی در هفته اخیر حدود ۱۰ فیلم جدید به پرده آمد که معمولا و در حالت عادی حدود بیست فیلم جدید به پرده می آمد.
برخلاف آمریکا، سینماماشین در فرانسه گزینهای مناسب برای اکران فیلمها نیست. سالها پیش سینماماشین کارکرد خود را از دست داده بود اما به تازگی در چند شهر فرانسه به صورت تک سانس به این شیوه فیلمهایی نمایش داده میشود.
از روز شنبه هم قرار است اطراف رود سن پردههای بزرگ نصب و فیلم نمایش داده شود. کرونا در فرانسه تحت کنترل است و فقط در فضاهای سربسته مثل وسایل حمل و نقل عمومی ماسک زدن اجباری است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





