ابراهیم داروغه زاده با ارائه توضیحاتی درباره فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» اعلام کرد که تلاش میکنیم این فیلم اکران شود.
به گزارش سینماسینما، حضور محسن امیریوسفی کارگردان فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» در نشست خبری اعلام اسامی فیلمهای حاضر در بخش سودای سیمرغ از جمله حواشی این مراسم بود.
او پس از اعلام اسامی فیلم های منتخب سی و هفتمین دوره گفت: «سوال من این است چرا هیئت انتخاب استثنایی به نام «آشغالهای دوست داشتنی» را به وجود آورد؟آیا من تا زمانی که من به گور بروم این فیلم اکران میشود یا نه؟ من مدافع تک تک فیلمسازانی هستم که در جشنواره فیلم دارند ولی همه آنها مدیون فیلم آشغالهای دوست داشتنی هستند. شما وارث یک ندانم کاری و عدم مدیریت هستید.»
امیریوسفی ادامه داد: «آیا در چهلمین سال انقلاب من حق ندارم یک اکران برای این فیلم داشته باشم. ۶ سال است که من دنبال این فیلم هستم نه مصاخبه تندی کردم نه در جشنوارههای خارحی شرکت کردم. چه دشمنی با من وجود دارد در این سیستم معاندپروری؟ چه چیز نگرانکننده ای در آشغالهای دوست داشتنی هست؟ صحبت از کرسیهای آزاداندیشی هست کرسی بر سر من شکسته شد. من فقط میخواهم فیلمم را برای هیات انتخاب نمایش دهید، ممکن است آن نپسندند، اما میخواهم آن را ببینند.»
داروغه زاده نیز در پاسخ به اینکه چرا این فیلم انتخاب نشد، توضیح داد: «فیلم «آشغال های دوست داشتنی» تا سال ۹۶ پروانه نمایش نداشت و توانست پروانه نمایش بگیرد. همه تلاشمان را میکنیم که اکران بگیریم. به نظرم این اثر فیلم خوبی است. این فیلم درباره گفت و گو و وحدت هست. درباره ایران و توصیه به وحدت ملی است. امیدوارم اختلاف نظرها درباره آن برطرف شود و مثل همه فیلم هایی که مشکل داشتند و سوتفاهماتی ایجاد شد و بعدها برطرف شد، مساله ای ایجاد نشده و مشکل آن حل شود. چراکه پخش هیچ فیلم سینمایی نمی تواند معضلی برای نظام ایجاد کند. امیدوارم درباره حوزه فرهنگ که حوزه ای نرم است انعطاف داشته باشیم.»
دبیر جشنواره فجر درباره رویه هیات انتخاب که تنها بخشی از بعضی از فیلمها را دیدهاند، عنوان کرد: «این اختیاری است برای فیلمسازی که فیلمش کامل نشده که فیلمش را برای حضور در جشنواره کامل کند. ما می خواستیم این فرصت را از فیلم ها نگیریم. ضمن این که اکثریت فیلم ها نسخه کامل یا نسخه قابل قضاوت داشته اند.»
داروغهزاده درباره داوری نسخهای از فیلم «مصائب شیرین ۲» بیان کرد که نسخهای از فیلم به جشنواره نرسیده است.
او درباره نحوه داوری فیلم های بخش انیمیشن بیان کرد: «سه فیلم انیمیشن داشتیم که امکان رقابت با فیلم های بخش سودای سیمرغ نداشتند. این فیلم ها داوری و نمایش دارند و جایزه ویژه هیات داوران به یکی از فیلم ها تعلق می گیرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به خاطر یک نقد طنزآمیز؛ شورایعالی تهیهکنندگان از محسن امیریوسفی شکایت کرد
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- محسن امیریوسفی: روزی در این مملکت دادگاه رسیدگی به جنایات فرهنگی تشکیل میشود
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- جشنواره فریبورگ و نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- محسن امیریوسفی، مجددا رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران شد
- هیات مدیره جدید کانون کارگردانان سینما انتخاب شدند
- پروانه ساخت یک فیلم سینمایی صادر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





