جدیدترین فیلم وودی آلن که جشنواره فیلم سنسباستین را آغاز کرد، با تشویق شدید خبرنگاران اروپایی در پایان کنفرانس مطبوعاتی آنلاین با وودی آلن روبه رو شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، دیروز جمعه جشنواره سن سباستین با اولین نمایش جهانی «فستیوال ریفکین» جدیدترین فیلم وودی آلن کارش را شروع کرد.
فیلم این کارگردان که ادای احترامی به جشنواره سینمایی سنسباستین است برای بیشتر مخاطبان محلی، به لذتی ناب بدل شد و پس از آن نیز حضور آنلاین وودی آلن از خانهاش در نیویورک در کنفرانس مطبوعاتی فیلم، با گرمی استقبال شد.
این فیلم که به سفارش «میدیاپرو استودیو» ساخته شده در بارسلون، اویدو و آویلا فیلمبرداری شده است.
آلن گفت وقتی استودیو فیلمی خواست که در اسپانیا شکل بگیرد، به جشنواره سن سباستین فکر کردم و دیدم چقدر زیبا و جذاب بوده است. بنابراین فکر کردم چرا فیلمی درباره این جشنواره نسازم.
وی افزود: جالب ترین بخش هم این بود که خودم و خانوادهام میتوانستیم ماهها در سن سباستین اقامت کنیم تا کار فیلم انجام شود. ما هر ثانیه این روزها را دوست داشتیم. دوست داشتیم این حضور را در جشنواره هم تکرار کنیم اما این پاندمی وحشتناک همه چیز را خراب کرده است.
در «فستیوال ریفکین» والاس شاون و جینا گرشون در نقش مورث و سو زوج آمریکایی بازی کردهاند که به جشنواره سن سباستین آمدهاند. در حالی که مورث رماننویس است در بخشی از فیلم به اینگمار برگمن و رمان موج نوی فرانسه اشاره و از آن صحبت میکند.
در این کنفرانس خبری درباره سرنوشت سینمای هنری اروپا هم صحبت شد و آلن در این باره گفت: من با فیلمهای اروپایی بزرگ شدم. «یک زن و مرد» ساخته کلود للوش که در فیلمم شخصیت مرد به آن توجه دارد، یکی از فیلمهای اروپایی بود که تاثیر زیادی بر نسل جوان فیلمسازانی که در آمریکا سربرمیآوردند گذاشت.
وی تاکید کرد: با وجود همه انقباضهایی که سینمای امروز با آن روبه رو شده باز هم هنرمندان ظهور میکنند و شاید شعلهشان پایینتر از فیلمها تجاری باشد اما دیرپاتر از آنها خواهند بود که میآیند و کلی پول میسازند و دیگر پس از آن هرگز اسمشان را نمیشنوید.
در این کنفرانس خبری بیشتر به آنچه الهامبخش وودی آلن در سینمایش بوده پرداخته شد و وی نیز بیشتر بر سلامت فیلمهای مستقل تاکید کرد.
وی افزود: دلیلی نمیبینم که فیلمسازان مولف عالی نباشند؛ فیلمسازان خوبی داریم که میتوانند همکاران عالی برای استادانشان باشند.
در این کنفرانس مطبوعاتی دو بازیگر اصلی فیلم هم حضور داشتند و از تجربه همکاری حرف زدند.
این کنفرانس فقط درباره فیلم و سینما بود و هیچ خبرنگاری اشارهای به حاشیههایی که زندگی آلن را احاطه کرده و اظهارات اخیر کیت وینسلت که از همکاری با وی اظهار پشیمانی کرد، نکرد.
جشنواره فیلم سن سباستین که از دیروز جمعه کارش را شروع کرد تا شنبه آینده ۲۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت. امسال شصت و هشتمین دوره این جشنواره در حال برگزار شدن است.
سن سباستین امسال نمیتواند میزبان چهرههای آمریکایی باشد و جانی دپ، ویگو مورتنسن و مت دیلون که از مهمانان امسال جشنواره هستند از اروپا به این جشنواره میآیند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حمایت اسپانیا؛ پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن ساخته میشود
- وودی الن در سوگ دایان کیتون/ دنیای بدون کیتون؛ دنیایی غمگینتر
- وودی آلن صداپیشه انیمیشن «صندلی آقای فیشر» میشود
- هم زمان با اکران جدیدترین فیلمش؛ وودی آلن: عشق فیلمسازی از بین رفته است
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- میازاکی جشنواره سنسباستین را افتتاح میکند
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- زمان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جشنواره کن اعلام شد/ لیست احتمالی فیلمها
- نام فیلم جدید وودی آلن اعلام شد/ «کودتای شانس» در بازار برلین
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- اختصاصی سینماسینما/ الک بالدوین سهشنبه با وودی آلن مصاحبه میکند
- ژولیت بینوش جایزه سنسباستین را دریافت میکند
- نگاهی به ۲ کتاب خواندنی از «وودی آلن» در ۸۶ سالگی اش
- معرفی برگزیدگان جشنواره سنسباستین/ یک کارگردان زن با فیلم اولش صدف طلایی را گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





