
بسته بندی، نحوه پخش و قیمت گذاری سه ویژه گی تعین کننده کالا برای دستیابی به رونق یا کسادی در بازار است. اگر صدفیلم جدید و موجود سینمای ایران سرجمع کالایی فرهنگی باشد که قرار است از طریق وی او دی به بازار نمایش خانگی عرضه شود در آن صورت در درجه اول به یک بسته بندی مناسب نیاز دارد. مثلا تیزرها و آنونس هایی کوتاه و بلند که پلان هایی از همه این صد فیلم در ان ها دیده شود. طراحی تبلیغات محیطی گسترده برای بیلبوردها و پل ها در تهران و مراکز استان وهمه شهرهای کوچک و بزرگ کشور. بمباران تبلیغاتی بسته بندی کلی و هریک از صد فیلم در همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی داخلی و همچنین در انواع رسانه های موجود در شبکه های مجازی. مصاحبه با صدها فیلمساز و هنرپیشه و عوامل تولید فیلم ها و استفاده از فیلم های پشت صحنه و …ومقدماتی تر از همه انتخاب عنوان و شعار مناسب مثلا :«گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» و… با فراهم شدن اینگونه مصالح در مرحله اول نوبت به مرحله پخش می رسد که بایدمحتوی تبلیغاتی اماده شده در یک زمان مناسب و به تدریج و با یک سناریوی سنجیده وارد فضای دیداری شنیداری کشور شود و مثلا در یک روز معین با تبلیغات محیطی روی پل ها وبیلبوردهای سراسری اغاز شود و با تیزرها و آنونس ها و مصاحبه ها در شبکه های مجازی و کانال های رادیویی و تلویزیونی ادامه پیدا کند و زمینه را برای ورود «گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» آماده کند و فیلم ها را در بسته بندی های چند فیلمی و با اینترنت پرسرعت و کم هزینه به دسترس آحاد ملت برساند.
در مرحله بعد پیداست که با اینگونه معرفی و تبلیغ فراگیر و اثر گذار ده ها میلیون مخاطب در سراسر کشور آماده استفاده از این پکیج بی نظیر می شوند . قیمت گذاری ارزان در این مرحله می تواند استفاده و استقبال وسیع تر مخاطب را تضمین کند. افزایش وسیع مخاطب پیداست که بر قیمت اثر می گذارد و می تواند افزایش قیمت در آینده را ممکن کند.
بی گدار نباید به آب زد. اینگونه که مسولان می گویند بسته بودن سالن های سینما شاید ماه های متوالی ادامه داشته باشد و باز شدن آن ها نیز تا بازگشت به روزهای عادی زمان می برد بنابراین اجرای پروژه وی او دی ملی و عرضه صد فیلم تازه سینمای ایران به ملت اگرچه سرعت بالا اما برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای سنجیده می خواهد.
خط شکنی و ورود بی مهابای فیلم سینمایی «خروج » به شبکه موجود نمایش خانگی مبارک باشد و انشاءالله که جان سالم به در ببرد اما برای اجرای کلی این پروژه بهتر است با اتحاد صنفی و برنامه ریزی جلو برویم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت علیرضا داودنژاد خطاب به اصغر فرهادی: بیهوده گوییهای حاشیهای را به دل مگیر
- بازار دیجیتال و مدیرانی که در سازوکارهای مدیریتی دهه شصت طلسم شدهاند/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- علیرضا داود نژاد : از قهرمان تیغ نسازید/موسسه رسانه های تصویری را احیا کنید
- روایت داودنژاد از حسین ملکی/ انصافا خوب از پس فیلمبرداری فیلم «نیاز» برآمد
- گفتوگوی سینماسینما با داودنژاد: ترامپ صحنه و تماشاچی را میشناسد
- معرکه گیر می آید/تحلیل متفاوت علیرضا داود نژاد درباره ترامپ
- اخراجیها/ نگاهی به فیلم «خروج»
- بیحاصل!/ نگاهی به فیلم «خروج»
- جدیدترین خبرها از شبکه نمایش خانگی/ عرضه «خروج» و «سونامی»
- در باب بیکاری کارگردانها/طعنه و کنایه داودنژاد به ماجرای جدال در کانون کارگردانان
- مهدی یزدانی: اکران آنلاین رقیب اکران سینمایی نیست/ پلتفرمها مکمل سینماها هستند
- پس از اکران آنلاین و سینماماشین، «خروج» در سینماها روی پرده میرود
- طراحی و نگارش فیلمنامه سریال «متل قو» توسط علیرضا داودنژاد
- «خروج» و «طلا» در اکران آنلاین چقدر فروختند؟
- خروج از مدیوم سینما/ نگاهی به فیلم «خروج»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟