بسته بندی، نحوه پخش و قیمت گذاری سه ویژه گی تعین کننده کالا برای دستیابی به رونق یا کسادی در بازار است. اگر صدفیلم جدید و موجود سینمای ایران سرجمع کالایی فرهنگی باشد که قرار است از طریق وی او دی به بازار نمایش خانگی عرضه شود در آن صورت در درجه اول به یک بسته بندی مناسب نیاز دارد. مثلا تیزرها و آنونس هایی کوتاه و بلند که پلان هایی از همه این صد فیلم در ان ها دیده شود. طراحی تبلیغات محیطی گسترده برای بیلبوردها و پل ها در تهران و مراکز استان وهمه شهرهای کوچک و بزرگ کشور. بمباران تبلیغاتی بسته بندی کلی و هریک از صد فیلم در همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی داخلی و همچنین در انواع رسانه های موجود در شبکه های مجازی. مصاحبه با صدها فیلمساز و هنرپیشه و عوامل تولید فیلم ها و استفاده از فیلم های پشت صحنه و …ومقدماتی تر از همه انتخاب عنوان و شعار مناسب مثلا :«گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» و… با فراهم شدن اینگونه مصالح در مرحله اول نوبت به مرحله پخش می رسد که بایدمحتوی تبلیغاتی اماده شده در یک زمان مناسب و به تدریج و با یک سناریوی سنجیده وارد فضای دیداری شنیداری کشور شود و مثلا در یک روز معین با تبلیغات محیطی روی پل ها وبیلبوردهای سراسری اغاز شود و با تیزرها و آنونس ها و مصاحبه ها در شبکه های مجازی و کانال های رادیویی و تلویزیونی ادامه پیدا کند و زمینه را برای ورود «گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» آماده کند و فیلم ها را در بسته بندی های چند فیلمی و با اینترنت پرسرعت و کم هزینه به دسترس آحاد ملت برساند.
در مرحله بعد پیداست که با اینگونه معرفی و تبلیغ فراگیر و اثر گذار ده ها میلیون مخاطب در سراسر کشور آماده استفاده از این پکیج بی نظیر می شوند . قیمت گذاری ارزان در این مرحله می تواند استفاده و استقبال وسیع تر مخاطب را تضمین کند. افزایش وسیع مخاطب پیداست که بر قیمت اثر می گذارد و می تواند افزایش قیمت در آینده را ممکن کند.
بی گدار نباید به آب زد. اینگونه که مسولان می گویند بسته بودن سالن های سینما شاید ماه های متوالی ادامه داشته باشد و باز شدن آن ها نیز تا بازگشت به روزهای عادی زمان می برد بنابراین اجرای پروژه وی او دی ملی و عرضه صد فیلم تازه سینمای ایران به ملت اگرچه سرعت بالا اما برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای سنجیده می خواهد.
خط شکنی و ورود بی مهابای فیلم سینمایی «خروج » به شبکه موجود نمایش خانگی مبارک باشد و انشاءالله که جان سالم به در ببرد اما برای اجرای کلی این پروژه بهتر است با اتحاد صنفی و برنامه ریزی جلو برویم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت علیرضا داودنژاد خطاب به اصغر فرهادی: بیهوده گوییهای حاشیهای را به دل مگیر
- بازار دیجیتال و مدیرانی که در سازوکارهای مدیریتی دهه شصت طلسم شدهاند/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- علیرضا داود نژاد : از قهرمان تیغ نسازید/موسسه رسانه های تصویری را احیا کنید
- روایت داودنژاد از حسین ملکی/ انصافا خوب از پس فیلمبرداری فیلم «نیاز» برآمد
- گفتوگوی سینماسینما با داودنژاد: ترامپ صحنه و تماشاچی را میشناسد
- معرکه گیر می آید/تحلیل متفاوت علیرضا داود نژاد درباره ترامپ
- اخراجیها/ نگاهی به فیلم «خروج»
- بیحاصل!/ نگاهی به فیلم «خروج»
- جدیدترین خبرها از شبکه نمایش خانگی/ عرضه «خروج» و «سونامی»
- در باب بیکاری کارگردانها/طعنه و کنایه داودنژاد به ماجرای جدال در کانون کارگردانان
- مهدی یزدانی: اکران آنلاین رقیب اکران سینمایی نیست/ پلتفرمها مکمل سینماها هستند
- پس از اکران آنلاین و سینماماشین، «خروج» در سینماها روی پرده میرود
- طراحی و نگارش فیلمنامه سریال «متل قو» توسط علیرضا داودنژاد
- «خروج» و «طلا» در اکران آنلاین چقدر فروختند؟
- خروج از مدیوم سینما/ نگاهی به فیلم «خروج»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش