علیرضا داودنژاد در یادداشتی به بررسی شرایط سینما و نمایش فیلمها در دوران شیوع کرونا پرداخت.
بسته بندی، نحوه پخش و قیمت گذاری سه ویژه گی تعین کننده کالا برای دستیابی به رونق یا کسادی در بازار است. اگر صدفیلم جدید و موجود سینمای ایران سرجمع کالایی فرهنگی باشد که قرار است از طریق وی او دی به بازار نمایش خانگی عرضه شود در آن صورت در درجه اول به یک بسته بندی مناسب نیاز دارد. مثلا تیزرها و آنونس هایی کوتاه و بلند که پلان هایی از همه این صد فیلم در ان ها دیده شود. طراحی تبلیغات محیطی گسترده برای بیلبوردها و پل ها در تهران و مراکز استان وهمه شهرهای کوچک و بزرگ کشور. بمباران تبلیغاتی بسته بندی کلی و هریک از صد فیلم در همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی داخلی و همچنین در انواع رسانه های موجود در شبکه های مجازی. مصاحبه با صدها فیلمساز و هنرپیشه و عوامل تولید فیلم ها و استفاده از فیلم های پشت صحنه و …ومقدماتی تر از همه انتخاب عنوان و شعار مناسب مثلا :«گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» و… با فراهم شدن اینگونه مصالح در مرحله اول نوبت به مرحله پخش می رسد که بایدمحتوی تبلیغاتی اماده شده در یک زمان مناسب و به تدریج و با یک سناریوی سنجیده وارد فضای دیداری شنیداری کشور شود و مثلا در یک روز معین با تبلیغات محیطی روی پل ها وبیلبوردهای سراسری اغاز شود و با تیزرها و آنونس ها و مصاحبه ها در شبکه های مجازی و کانال های رادیویی و تلویزیونی ادامه پیدا کند و زمینه را برای ورود «گنج سینمای ایران در وی او دی ملی» آماده کند و فیلم ها را در بسته بندی های چند فیلمی و با اینترنت پرسرعت و کم هزینه به دسترس آحاد ملت برساند.
در مرحله بعد پیداست که با اینگونه معرفی و تبلیغ فراگیر و اثر گذار ده ها میلیون مخاطب در سراسر کشور آماده استفاده از این پکیج بی نظیر می شوند . قیمت گذاری ارزان در این مرحله می تواند استفاده و استقبال وسیع تر مخاطب را تضمین کند. افزایش وسیع مخاطب پیداست که بر قیمت اثر می گذارد و می تواند افزایش قیمت در آینده را ممکن کند.
بی گدار نباید به آب زد. اینگونه که مسولان می گویند بسته بودن سالن های سینما شاید ماه های متوالی ادامه داشته باشد و باز شدن آن ها نیز تا بازگشت به روزهای عادی زمان می برد بنابراین اجرای پروژه وی او دی ملی و عرضه صد فیلم تازه سینمای ایران به ملت اگرچه سرعت بالا اما برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای سنجیده می خواهد.
خط شکنی و ورود بی مهابای فیلم سینمایی «خروج » به شبکه موجود نمایش خانگی مبارک باشد و انشاءالله که جان سالم به در ببرد اما برای اجرای کلی این پروژه بهتر است با اتحاد صنفی و برنامه ریزی جلو برویم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت علیرضا داودنژاد خطاب به اصغر فرهادی: بیهوده گوییهای حاشیهای را به دل مگیر
- بازار دیجیتال و مدیرانی که در سازوکارهای مدیریتی دهه شصت طلسم شدهاند/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- علیرضا داود نژاد : از قهرمان تیغ نسازید/موسسه رسانه های تصویری را احیا کنید
- روایت داودنژاد از حسین ملکی/ انصافا خوب از پس فیلمبرداری فیلم «نیاز» برآمد
- گفتوگوی سینماسینما با داودنژاد: ترامپ صحنه و تماشاچی را میشناسد
- معرکه گیر می آید/تحلیل متفاوت علیرضا داود نژاد درباره ترامپ
- اخراجیها/ نگاهی به فیلم «خروج»
- بیحاصل!/ نگاهی به فیلم «خروج»
- جدیدترین خبرها از شبکه نمایش خانگی/ عرضه «خروج» و «سونامی»
- در باب بیکاری کارگردانها/طعنه و کنایه داودنژاد به ماجرای جدال در کانون کارگردانان
- مهدی یزدانی: اکران آنلاین رقیب اکران سینمایی نیست/ پلتفرمها مکمل سینماها هستند
- پس از اکران آنلاین و سینماماشین، «خروج» در سینماها روی پرده میرود
- طراحی و نگارش فیلمنامه سریال «متل قو» توسط علیرضا داودنژاد
- «خروج» و «طلا» در اکران آنلاین چقدر فروختند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





