تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۹:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45371
غلامرضا موسویغلامرضا موسوی می‌گوید: امکان دارد در شهر بندرعباس یا یکی، دو استان دیگر، حضور مردم برای تماشای فیلم‌های جشنواره فجر راضی‌کننده نباشد؛ این مورد به سیستم تبلیغات آن استان برای جشنواره مربوط می‌شود.

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما و عضو هیأت‌رئیسه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان در گفت‌وگو با ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که چرا با اینکه در بعضی از استان‌ها از فیلم‌های جشنواره فجر استقبال نمی‌شود اما این رویداد فرهنگی در آنها برگزار می‌شود، گفت: امسال قرار بود این جشنواره در سراسر کشور برگزار شود، طبیعتا نمی‌توانیم بین استان‌ها تفاوت قائل شویم چون اگر تفاوتی اعمال شود، استان‌هایی که در آنها برگزار نشده است، گله می‌کنند.
او ادامه داد: استقبال از فیلم‌های جشنواره معمولا در اکثر استان‌های بزرگ و اصلی فوق‌العاده خوب بوده است، حالا امکان دارد طبق صحبت‌های شما در شهر بندرعباس یا یکی، دو استان هم حضور مردم برای تماشای فیلم‌های جشنواره راضی‌کننده نباشد؛ این مورد به سیستم تبلیغات آن استان برای جشنواره فیلم فجر مربوط می‌شود زیرا پرکردن سالنی ۳۰۰ نفره در جایی مثل بندرعباس به گمان من مثل آب‌خوردن است و قاعدتا امکان ندارد در بندرعباس بیش از دو هزار نفر علاقه‌مند به سینما وجود نداشته باشد که فیلم‌های جشنواره را ببینند.
موسوی افزود: استقبال مردم از سینما به سانس فیلم‌ها هم بستگی دارد که این مسئله در تهران هم صدق می‌کند. در تهران فیلم‌هایی اکران شده‌اند که حتی بلیت‌هایشان پیش‌خرید شده اما شخصی که بلیت را پیش‌خرید کرده است برای تماشای فیلم به سالن سینما نمی‌رود اما شاهد هستیم که همان فیلم در سانس دیگری به قدری با استقبال روبه‌رو می‌شود که مردم روی زمین می‌نشینند.
عضو هیأت‌رئیسه شورای‌عالی تهیه‌کنندگان تأکید کرد: بنابراین استقبال مردم از فیلم‌ها، مسئله‌ای نسبی است، برای تماشای فیلمی صبح به سالن سینما رفتم و فقط سه نفر در سالن بودند و در  همان سالن، در سانس بعدی دعوا بود بر سر اینکه روی زمین بنشینند. نوع فیلم، زمان نمایش، نام کارگردان و بازیگرانی که در آن حضور دارند، همه تعیین‌کننده هستند.
او درباره فروش سال آینده سینما گفت: چیزی نزدیک به ۶۰‌فیلم هنوز دیده نشده است و تعدادی از فیلم‌ها به جشنواره امسال هم ارائه نشده‌اند، سال آینده هم تعدادی فیلم جدید وارد بازار می‌شود؛ بنابراین مثل سال ۹۵ هنوز برایندی نداریم که موفقیت سال ۹۵ را تمدید کنیم، شاید تا حدودی بر‌اساس فیلم‌های جشنواره به این نتیجه برسیم.
این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: اما با توجه به فیلم‌هایی که هنوز اکران نشده و فیلم‌هایی که در حال ساخت هستند و آثاری که ساخته خواهند شد، امکان دارد سال آینده هم اگر آن فیلم‌هایی که هنوز دیده نشده‌اند، جذاب باشند، بتوان موفقیت سال ۹۵ را تکرار کرد. غلامرضا موسوی درباره تهیه‌کننده‌های جدیدی که در جشنواره امسال وارد حرفه فیلمسازی شده‌اند، گفت: تهیه‌کنندگی یک حرفه است. تهیه‌کننده‌ای که دیمی کار می‌کند، اصلا تهیه‌کننده نیست اما تهیه‌کننده حرفه‌ای باید بداند که فیلم را برای چه مخاطبی و با چه هزینه‌ای می‌سازد و برگشت مالی آن چگونه است. اگر تهیه‌کننده‌ای این مسائل را نداند، باید به حرفه‌ای بودن او شک کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها