فیلم تحسین شده «سنگر بیپایان» ساخته آیتور آرهجی، جون گارانو و خوزه ماری گوئناگا نماینده اسپانیا در اسکار ۲۰۲۱ شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلمی با کارگردانی سه نفره با نام «سنگر بیپایان» از سوی آکادمی سینمای اسپانیا عنوان نماینده این کشور در رقابت فیلم بینالمللی اسکار نود و سوم را کسب کرد. این فیلم به دنبال فیلم پدرو آلمادوار با عنوان «درد و افتخار» که سال ۲۰۲۰ نماینده این کشور شده بود، نمایندگی اسپانیا را به عهده گرفته است.
حقوق جهانی این فیلم بلافاصله پس از اینکه اولین اکران خود را انجام داد توسط نتفلیکس خریداری شد تا فیلم به زودی در آمریکا روی پرده برود. به این ترتیب این فیلم از ۶ نوامبر برای مخاطبان آمریکایی در دسترس خواهد بود. قرار بود این فیلم از ۲۸ اکتبر هم در فرانسه راهی سینماها شود که سینماهای این کشور به دلیل قرنطینه کرونا دوباره تعطیل شدند.
این فیلم در باسک ساخته شده و زندگی در طول چندی دهه در یک دهکده کوچک اسپانیایی را تصویر میکند. داستان فیلم با شروع جنگهای داخلی اسپانیا آغاز میشود و داستان با تمرکز بر یک زوج تازه ازدواج کرده پیش میرود که مرد مجبور میشود تا در زیر زمین خانهشان سالها در خفا زندگی کند زیرا او یکی از مخالفان دولت فرانکو است و از ترس اعدام شدن ۳۳ سال مخفیانه در زیرزمین خانه خودش و مدتی نیز در فاصله بین دو دیوار در خانه پدرش زندگی میکند.
«سنگر بیپایان» درباره حبس شدن به مدتی طولانی در زیرزمین یک خانه به نحوی یادآور حس قرنطینه این روزهای بسیاری از مردم جهان است.
این فیلم در جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۱۹ با اقبال وسیع مخاطبان و منتقدها روبهرو شد و بالاترین امتیاز را از منتقدهای کشور به دست آورد. این فیلم سرانجام ۶ جایزه از ۸ جایزهای را که نامزدش شده بود از سنسباستین دریافت کرد و بعد با کسب ۱۵ نامزدی در جوایز گویا در این زمینه رکوردشکن شد. البته در نهایت جایزه بهترین فیلم سال به «درد و افتخار» آلمادوار رسید.
فیلم سینمایی «چارتر» به کارگردانی آماندا کرنل از سوئد و فیلم مستند «روزی روزگاری در ونزوئلا» به کارگردانی آن ابل رودریگز ریوس به نمایندگی از ونزوئلا دیگر فیلمهایی هستند که به تازگی به کمیته اسکار معرفی شدهاند.
آخرین مهلت معرفی فیلمها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای حضور در بخش فیلم بلند بینالمللی، یکم دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر ۱۳۹۹) است.
نود و سومین دوره جوایز اسکار با دو ماه تاخیر نسبت به سالهای پیش، ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در دالبی تیهتر در هالیوود، لسآنجلس برگزار میشود.
تاکنون ۳۱ کشور نامزدهایشان را انتخاب و معرفی کردهاند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- فیلم جعفر پناهی در راه آکادمی؛ فرانسه «یک تصادف ساده» را به اسکار فرستاد
- یورش نظامیان اسرائیلی به خانه فیلمساز برنده اسکار
- ۵ نامزد برای معرفی به اسکار اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





