پنجمین جشنواره نوشتار سینمای ایران با دبیری اصغر نعیمی روزنامه نگار، نویسنده، منتقد و کارگردان سینمای ایران برگزار می شود.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره که به جشن خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی نیز معروف است با هدف تجلیل از گزارشگران، خبرنگاران، مترجمان، نویسندگان و منتقدان برتر سینمایی و شناخت استعدادهای نو و ارج نهادن به نقد و نوشتار علمی، منصف و شریف در بخش های ترجمه، مقاله، گزارش، مصاحبه، نقد و یادداشت سینمایی و تلویزیونی برگزار میشود.
اصغر نعیمی، روزنامه نگار، نویسنده، منتقد سینما و کارگردان از سال ۱۳۶۹فعالیت پیوسته خود را با مطبوعات و رسانه ها آغاز کرد.
وی چندین دوره عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران بوده و ساخت چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی از جمله “دیر وقت”، “بی وفا”، “سایه های موازی”، “هایلایت” و سریال “عصر پاییزی” نیز در کارنامه فعالیتهای سینمایی وی به چشم می خورد.
او همچنین نویسنده چند فیلمنامه برای سینما و تلویزیون از جمله “زندگی خصوصی” و “مستانه” نیز هست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو روز دیرتر»؛ یک فیلم سینمای بدنه که جایش در جشنواره نیست
- سیامک انصاری و فرهاد اصلانی روی «خط استوا»
- یاوری که با نامش غریبه بود
- پروانه نمایش دو فیلم صادر شد
- معرفی نامزدهای جشن سینمای ایران/ رکوردداری فیلمهای آبیار و سیدی
- «هایلایت» در تدارک اکران بعد از جشنوارهی فجر
- «مرد خوب خدا»/یادداشتی از اصغر نعیمی درباره مرحوم طباطبایی
- «باشو غریبه کوچک» در راه آمریکا
- چالش غیرت در نشست «هایلایت»/ بازغی: باور کنید نه مرد فیلم بیغیرت است نه من
- «هایلایت» به پایان تولید نزدیک شد
- «هایلایت» صاحب موسیقی شد
- صداگذاری «هایلایت» به نیمه رسید
- معرفی داوران جشن نوشتار سینمای ایران
- چه کسی از «عصبانی نیستم» عصبانی است
- «هایلایت» در نیمه راه تدوین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





