اکران نوروزی بار دیگر بر این واقعیت مهر تأیید زد که هر فیلم سینمایی در ژانر کمدی با بازی رضا عطاران، یک محصول پرفروش خواهد بود و همین باعث شد تا سرمایه گذاران در پی قراردادهای کلانتر با عطاران باشد، به گونهای که از پیشنهادهای نیم میلیاردی در نظر گرفته شده برای عطاران سخن به میان میآید؛ قراردادهایی که در صورت انعقاد، این بازیگر را به گرانترین بازیگر تاریخ سینمای ایران تبدل میکند.
به گزارش «تابناک»، رضا عطاران هر ساله در دو تا پنج فیلم سینمایی نقش آفرینی کرده و به خصوص در یک دهه اخیر ـ که لحظه به لحظه موقعیتش را نزد تماشاگر تثبیت نموده ـ روزهای پرمشغلهای را پشت سر گذاشته و در مجموع توانسته کارنامهای از خود ارائه کند که تماشاگر سینما بلیت هر فیلمی که در کستینگ آن، عطاران باشد را چشم بسته بخرد.
هرچند رضا عطاران در نقشهای جدی و غیرکمیک نظیر دهلیز نیز درخشیده و تقریباً تمامی آثاری که او در آنها به ایفای نقش پرداخته، فروش قابل توجهی داشته، آنچه به عنوان نقطه اوج فروش و توجه مخاطب به آثار عطاران است، در آثار کمدی نمود مییابد و آمارها نشان می دهد، در چند سال اخیر فیلم کمدی نبوده که عطاران در آن حضور داشته باشد و در عین حال فروش قابل توجهی نداشته باشد.
در واقع مخاطب صرفاً با حضور رضا عطاران در یک فیلم و بدون آنکه به ترکیب بازیگران، کارگردان و قصه فیلم سینمایی توجه کند، به سینما میرود و این اطمینان را دارد که بازیگر محبوبش چیزهای تازهای برای رو کردن دارد و حتی اگر در آثار ضعیفی نظیر «من سالوادور نیستم» و «گینس» نیز بازی کند، با ابتکار عمل در بازیگری، فیلم را نجات میدهد.
عطاران به دلیل دستیابی به این سطح از موفقیت، در سال ۱۳۹۴ با قراردادهایی حول و حوش ۳۰۰ میلیون تومان مواجه بود؛ اما اکنون شنیدههای «تابناک» حکایت از آن دارد که برخی تهیه کنندگان می خواهند به همراه سناریوهایشان، قراردادهایی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومانی به عطاران پیشنهاد دهند و بودجهای نیم میلیاردی برای به خدمت گرفتن این بازیگر در نظر گرفتهاند.
با توجه به آنکه تا اطلاع ثانوی، عطاران سودآورترین و مطمئنترین گزینه سرمایه گذاری در سینمای ایران محسوب میشود، این بازیگر احتمالاً سال شلوغی در پیش خواهد داشت و با توجه به استمرار اقبال از او، احتمالاً لقب پردرآمدترین بازیگر سینمای ایران در کنار لقب گرانترین بازیگر تاریخ سینمای ایران قرار خواهد گرفت.
هرچند با در نظر گرفتن نرخ تورم، برخی قراردادهایی که محمدرضا گلزار داشته نیز به این موقعیت نزدیک است، در هیچ یک از آن قراردادهای کلان، گلزار صرفاً دستمزد بازیگری دریافت نکرده، بلکه بخشی از درآمدش به واسطه درصدی از اسپانسری بوده که برای پروژهها آورده بود؛ اما عطاران صرفاً دستمزد بازیگریاش به این سطح بیسابقه رسیده است.
البته سودآورترین بازیگر سینمای ایران باید اندکی دست به عصاتر از سال گذشته انتخاب کند، چون سوابق نشان داد تماشاگر ایران به سرعت از بازیگر محبوبشان نیز دل میکند و به همین دلیل تصور میشود عطاران باید میان کمدیها، دست روی سناریوهای بهتری بگذارد و حالا که با سیل پیشنهادها روبه روست، بهترین سناریوها را به بهترین پیشنهادهای مالی ترجیح دهد.
البته «درکولا» ساخته رضا عطاران شاید بتواند سطح این بازیگر را از «گینس» و «من سالوادور نیستم» بالاتر بیاورد؛ اما انتخابهای شخصی این بازیگر نیز در سال پیش روی مهم است؛ انتخابهایی که میتواند علاوه بر درآمدی که استحقاقش را دارد، برای او یکی از سیمرغهای بلورین سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را نیز به ارمغان بیاورد.
منبع: تابناک
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اجل معلق»؛ میان زمین و آسمان
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
- آقای عطاران اگر قرار نبود به سوالی جواب دهید پس چرا در نشست خبری شرکت کردید؟
- اکران آنلاین «قیف» از سهشنبه
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- «قیف» با رضا عطاران به سینما میآید
- آغاز اکران دو فیلم جدید/ رضا عطاران به سینما بازگشت
- زنگ تفریح یک فیلمساز چیرهدست/ نگاهی به فیلم «ویلای ساحلی»
- آیا رضا عطاران رکوردهای فروش ۱۴۰۲ را میشکند؟
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- «ویلای ساحلی» کیانوش عیاری چه زمانی اکران میشود؟
- آغاز چالشها برای «دفتر یادداشت» رضا عطاران
- اولین عکس و اطلاعات سریال «دفتر یادداشت» رونمایی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





