امید روحانی منتقد سینما و تلویزیون درباره متوقف ماندن تولید برنامه «هفت» آن را مثل برنامه های دوره ای تلویزیون دانست و گفت برخی انتظار بیهوده ای برای ادامه آن دارند.
به گزارش سینماسینما، امید روحانی منتقد سینما و تلویزیون درباره بلاتکلیفی تولید و پخش برنامه «هفت» گفت: بعضی برنامه ها دوره ای هستند یعنی به ضرورتی شروع می شوند و با ضرورتی هم پایان پیدا می کنند.
وی درباره مقایسه «هفت» و «نود» اظهار کرد: اگر دوستانی علاقمند هستند که «هفت» هم مثل «نود» باشد و ویژگی های آن را داشته باشد انتظارات بیهوده ای دارند. این انتظارات بیهوده از تلویزیون، سیاستگذاران و مدیران و حتی از ماهیت این برنامه است، سینما با هزار و یک مقوله ارتباط دارد و نمی شود «هفت» مثل «نود» باشد.
روحانی با اشاره به سریال های تلویزیون بیان کرد: عده ای می گویند ما تلویزیون نمی بینیم اما من این سریال ها را می بینیم و دنبال می کنم. اینجا اروپا نیست که مردم شاهد سریال هایی مثل «خانه پوشالی» و یا «بازی تاج و تخت» باشند و سریال های ما در حد و اندازه خود ماست و من هم آنها را می بینم.
این منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال های ماه رمضان امسال و نبود طنز در میان آنها بیان کرد: به دلیل ذهن سانسورچی و قضاوتگر همه ما، سانسوری که در خود تلویزیون وجود دارد و فقدان دانش عمیق ما نسبت به تنوع طنز، ساخت آثار طنز بسیار سخت شده و منطقی است که دوستان کمتر سراغ ساخت سریال های طنز می روند و حتی می بینیم بعضی از سریال های طنز دیگر بازپخش هم ندارند.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به سریال «سر دلبران» ساخته محمدحسین لطیفی بیان کرد: من نتوانستم این سریال را باور کنم و حتی برزوی نازنین را که خیلی هم خوب کار کرد، باور نکردم. فکر می کنم درآوردن چنینن فضاهایی در یک محله و این نوع پرداخت دیگر جواب نمی دهد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- لطفا از نردبان «فسیل» بالا نروید
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- دفاع تلویحی جبلی از اظهارات ابوالقاسم طالبی؛ واکنشی به اظهارنظرهای این چند ماه بود
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- بهروز افخمی مجری «هفت» شد
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- خطرِ اشتباهگرفتنِ نادانی با ناخودآگاهی
- چرا امید روحانی بازی در فیلمها و سریالهای نازل را قبول می کند ؟/روایت جالبی از امید روحانی
- ساداتیان در برنامه «هفت» مطرح کرد/ سینما، آنقدر که مردم را میترسانند ترسناک نیست
- فراستی را رها کنید؛ سیستم باید اصلاح شود/ به بهانه جنجال حضور مسعود فراستی و صحبتهایش در «دورهمی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





